همکاری ایران و کشور های منطقه برای فراوری مصالح ساختمانی

به گزارش تنها پیامک، وزیر راه و شهرسازی از فراوری مشترک مصالح ساختمانی با همکاری بعضی کشور های منطقه اطلاع داد و گفت: در حال رایزنی با چند کشور برای ایجاد فرصت های بزرگ صدور خدمات فنی مهندسی هستیم.

همکاری ایران و کشور های منطقه برای فراوری مصالح ساختمانی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی در کنفرانس بین المللی صنعت ساخت با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه برای بازآفرینی شهری 2700 محله برنامه ریزی انجام شده است گفت: مهمترین موضوع در احیاء بافت های فرسوده، کیفیت بخشی به زندگی مردم و از میان برداشتن حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی است.

وی با بیان اینکه در این راستا با اعمال سیاست، طرح ریزی، اقدام و عمل در حال اجرای برنامه ها هستیم، توضیح داد: سرانه های شهری بعد از احیاء بافت های فرسوده باید ارتقاء یابد. در حال رایزنی با وزارت میراث فرهنگی هستیم تا در کنار حفظ بافت های فرسوده تاریخی، مالکان بافت های فرسوده که از ارزش تاریخی ندارند بتوانند با یک نوسازی دارای ارزش اضافه نموده شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به صدور خدمات فنی مهندسی حوزه ساخت و ساز اشاره نمود و اضافه کرد: در شرایط کنونی به یک آسیب شناسی در بحث صدور خدمات فنی مهندسی احتیاج داریم اینکه به چه کشور هایی صادرات داشته ایم؟ فرصت ها آسیب دیده و در کجا می توانیم فرصت آفرینی کنیم؟

اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون های مشترکی که وزارت راه و شهرسازی در آن است زمینه های خدمات فنی مهندسی را فراهم نموده ایم، خاطر نشان کرد: اعتمادسازی و ارائه تضامین از سوی دولت، دو اصل مهم در توسعه خدمات فنی مهندسی است.

وی همچنین از فراوری مشترک مصالح ساختمانی با بعضی کشور های منطقه از جمله اقلیم کردستان اطلاع داد و گفت: در شرایطی که تحریم و استکبار مزاحمت هایی را برای ما ایجاد می کنیم در حال رایزنی با چند کشور برای ایجاد فرصت های بزرگ صدور خدمات فنی مهندسی هستیم. دولت برای پیشبرد این کار تضامینی را ارائه می نماید که مورد پذیرش کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 555

به "همکاری ایران و کشور های منطقه برای فراوری مصالح ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و کشور های منطقه برای فراوری مصالح ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید