واردات 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه در یک سال گذشته

به گزارش تنها پیامک، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: در 12 ماه گذشته 18 میلیون و 960 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است.

واردات 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه در یک سال گذشته

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمدرضا عالیان اضافه کرد: از این تعداد، 18 میلیون و 620 هزار دستگاه تلفن همراه فعال و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است.

وی بیان داشت: در آبان ماه شاهد کاهش واردات تلفن همراه به مقدار 100 هزار دستگاه در مقایسه با مهرماه بودیم و مصرف نیز به مقدار 200 هزار دستگاه کاهش پیدا کرد؛ در مهرماه یک میلیون و 690 هزار دستگاه تلفن همراه وارد شبکه ارتباطی کشور شد اما در آبان مصرف تلفن همراه به یک میلیون و 490 دستگاه رسید.

بازار تلفن همراه با کاهش تقاضا روبه رو شد

این مقام صنفی درباره دلیل کاهش تقاضا برای خرید تلفن همراه گفت: کاهش فروش به کاهش تب تقاضایی برمی گردد که در مهرماه مصادف با آغاز سال تحصیلی شاهد آن بودیم. این کاهش تقاضا برای خرید تلفن همراه معمولا تا اواسط بهمن ادامه دارد اما پس از آن اواخر اسفند، بازار موبایل با افزایش تقاضا روبه رو خواهد شد.

عالیان توضیح داد: بازار تلفن همراه در شرایطی با افت تقاضا روبرو شده که در دیگر نقاط دنیا به خاطر آغاز سال میلادی نو، افزایش تفاضا در بازار موبایل و همه بازارها ایجاد می گردد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: طبق اطلاعات سامانه همتا، همچنان سامسونگ با 48 درصد سهم بازار، در صدر قرار گرفته است و پس از آن شیائومی 29 درصد، نوکیا 12 درصد، اپل چهار درصد و هواوی با رشد یک درصدی، 2 درصد از سهم بازار تلفن همراه را از آن خود نموده اند.

وی درباره سهم ارزش برندهای مختلف در بازار، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، ارزش برند سامسونگ 42 درصد، شیائومی 27 درصد، اپل 25 درصد و هواوی 2 درصد است، بعلاوه برند اپل از نظر تعداد سهم کمی در بازار تلفن همراه کشور دارد اما به لحاظ دلاری چون قیمت بیشتری دارد، ارزش بازار بیشتری را از آن خود نموده است.

گوشی A12 همچنان مورد استقبال مردم

عالیان تاکید نمود: بیشترین مقدار واردات از یک مدل گوشی به گلکسی A12 سامسونگ تعلق دارد. به این ترتیب که در 12 ماه گذشته، یک میلیون و 842 هزار دستگاه از این مدل وارد و از این تعداد، یک میلیون و 644 هزار دستگاه فعال و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است. این در حالی است که پرفروش ترین مدل شیائومی Poco X3 و poco m3 است که جزو پنج تلفن همراه پرفروش کشور با مجموع فروش یک میلیون و 130 هزار دستگاه در یک سال گذشته است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه توضیح داد: آبان ماه 16 هزار و 800 دستگاه آیفون وارد کشور شد، در حالی که در هفت ماه پیش از آن فقط در فروردین ماه چیزی حدود 17 هزار دستگاه وارد کشور شده بود و ماه های دیگر چیزی بین 11 تا 12 هزار دستگاه وارد کشور شد، اما با ورود آیفون 13 به بازار و افزایش تقاضا انتظار می رفت که مقدار واردات آیفون افزایش پیدا کند.

260 هزار تبلت قانونی وارد کشور شده است

وی درباره آخرین آمار مربوط به واردات تبلت قانونی به کشور نیز گفت: با توجه به این که مدت زمان اندکی است که واردات تبلت به صورت قانونی (رجیستری) آغاز شده است، اما آمار خوبی در این زمینه داریم به طوری که در 12 ماه گذشته 260 هزار دستگاه به صورت قانونی وارد کشور شده است.

عالیان شرح داد: واردات تبلت از زمان آغاز طرح رجیستری آغاز شد و با اینکه مدت زیادی از این طرح نگذشته، واردات قانونی این تعداد تبلت قابل توجه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1949

به "واردات 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه در یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه در یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید