وجود دلالان، علت اصلی نوسان غیرمنطقی قیمت فولاد و آهن

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران: رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: وجود واسطه ها در بازار باعث شده تا رانت ایجاد گردد و قیمت ها به صورت غیر منطقی مدام تغییر نمایند.

وجود دلالان، علت اصلی نوسان غیرمنطقی قیمت فولاد و آهن

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، حمیدرضا رستگار با اشاره به افزایش 50 تا 100 تومانی قیمت میلگرد در بازار ، اظهارداشت: این افزایش قیمت ها در حالی در بازار رخ داده است که تغییری در مصرف به وجود نیامده اما بعضی از افراد متأثر از تغییرات قیمتی تمام کالاها عطش خرید در بازار آهن را دارند.

وی با بیان اینکه عده ای در بورس بیش از احتیاج خود محصول خریداری و آنها را در بازار آزاد با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند، اضافه نمود: چندین بار اعلام نموده ام که نظام توزیع ایراد دارد و همین ایرادات باعث شده بعضی از این خلا ها سوء استفاده نموده و کالاها را چندین ماه نگهداری و بعد با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه آهن توضیح داد: چرا فروشندگان باید با چندین واسطه کالا را در اختیار بگیرند! برای ما سوال است چه کسی قیمت ها را معین می نماید که بازار با وجود عدم رونق مدام با نوسان قیمت روبه رو است.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید نظام توزیعی آهن و فولاد اصلاح نگردد، اضافه نمود: وجود واسطه ها در بازار باعث شده تا رانت ایجاد گردد و قیمت ها به صورت غیر منطقی مدام تغییر نمایند. برای حل این موضوع نامه نگاری های متعددی با وزارت صنعت انجام داده ایم اما هیچ توجهی به آنها نشده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1079

به "وجود دلالان، علت اصلی نوسان غیرمنطقی قیمت فولاد و آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود دلالان، علت اصلی نوسان غیرمنطقی قیمت فولاد و آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید