پکن، واشنگتن را به تشدید تنش ها در دریای چین متهم کرد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران: چین، روز آدینه، آمریکا را به تشدید تنش در دریای چین جنوبی با توجه به اظهارات غیر مسئولانه در چارچوب تنش های فزاینده بین پکن، مانیل و هانوی، متهم کرد.

پکن، واشنگتن را به تشدید تنش ها در دریای چین متهم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما ایالات متحده را به تحرک و سخن گفتن محتاطانه و انتها دادن به اظهارات غیر مسئولانه ترغیب می کنیم و می خواهیم بیشتر در راستای تشویق به حفظ آرامش و ثبات منطقه ای اقدام کند.

بعد از آنکه پکن، هفته گذشته بیان کرد سازه هایی را برای کشف نفت در دریای چین نصب نموده است، تنش ها بین چین و ویتنام به شکل تعجب برانگیزی اوج گرفت. این دو کشور همسایه بر سر مالکیت دریای چین با هم نزاع دارند.

آمریکا این تصمیم چین را تحریک آمیز توصیف کرد.

از سوی دیگر، ژاپن، روز پنجشنبه، با صراحت تمام چین را به بحرانی کردن اوضاع متهم کرد. اما چین، ویتنام را مسئول کامل وقوع تصادمی بین کشتی های نیروی دریایی طرفین معرفی و تأکید کرد پکن مسئول هیچ گونه اقدامات تحریک آمیز نیست بلکه هانوی مسئول همه اقدامات تحریک آمیز است.

براساس این گزارش، حدود 80 فروند کشتی نیروی دریایی چین، هفته گذشته به داخل یک منطقه واقع در نزدیکی جزایر مورد مناقشه ای پاراسل حرکت نموده بودند که با کشتی های نیروی دریایی ویتنام برخورد می نمایند. ویتنام می کوشد از حفر یک حلقه چاه عظیم نفتی توسط چینی ها در این منطقه جلوگیری کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 380

به "پکن، واشنگتن را به تشدید تنش ها در دریای چین متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن، واشنگتن را به تشدید تنش ها در دریای چین متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید