چین تمایل ژاپن به حضور آمریکا را به دعوت از گرگ توصیف کرد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در مخالفت با بیانیه مشترک دیروز آمریکا و ژاپن، از تمایل توکیو به حضور نظامی واشنگتن در این کشور به عنوان دعوت از گرگ یاد کرد.

چین تمایل ژاپن به حضور آمریکا را به دعوت از گرگ توصیف کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در این باره گفت: چین حق حاکمیت بر جزایر دریای چین جنوبی و آب های مجاور این جزایر و همچنین جزیره دیائویو و جزایر اطراف آن را دارد این در حالی است که آمریکا 8 هزار و 300 مایل دورتر از دریای چین جنوبی، هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی خود را برای انجام تمرین های نظامی و فعالیت های جاسوسی به این آب ها می فرستد.

وی در ادامه اضافه کرد: مسایل مربوط به تایوان، هنگ کنگ و سینگ کیانگ در زمره امور داخلی چین است و مداخله کشورهای دیگر در این مسایل مجاز نیست؛ بیانیه (دیروز) آمریکا و ژاپن پیشینه مسایل و حقایق را نادیده گرفته و همبستگی آن ها نیز نمونه دیگری از دخالت در امور داخلی چین و سیاه نمایی علیه چین است.

ژائو لیجیان تأکید کرد: به منظور تحقق منافع خودخواهانه و جلوگیری از توسعه چین، ژاپن ترجیح داده است گوش به فرمان آمریکا باشد و تعهداتش با چین را فراموش نموده و با فروختن منافع منطقه، گرگی را به منطقه وارد نموده است که این اقدامی بسیار بی شرمانه است.

لازم به ذکر است که وزرای دفاع و خارجه آمریکا و ژاپن دیروز سه شنبه پس از گفتگوی 2+2 بیانیه مشترکی صادر و در آن ادعا کردند که رفتارهای چین با نظم بین المللی کنونی متناقض است و جامعه جهانی را به چالش می کشاند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1564

به "چین تمایل ژاپن به حضور آمریکا را به دعوت از گرگ توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تمایل ژاپن به حضور آمریکا را به دعوت از گرگ توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید