چین دومین ناو هواپیمابر خود را می سازد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران: رسانه های خبری چین و هنگ کنگ از تصمیم چین برای ساخت دومین ناو هواپیمابر خود خبر می دهند که قرار است تا 6 سال آینده به بهره برداری برسد.

چین دومین ناو هواپیمابر خود را می سازد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ چین در حالی ساخت دومین ناو هواپیمابر خود را شروع نموده که مقام های پکن در نظر دارند تا حداقل 4 فروند ناو هواپیمابر طی سال های آینده در اختیار داشته باشند.بر اساس این گزارش پس از گذشت دو دهه که چین با رشد دو رقمی هزینه های نظامی روبرو بود اکنون این کشور میخواهد با توسعه ناوگان دریایی از منافع مالی و همچنین مرزهای آبی خود در دریاهای جنوبی و شرقی چین حفاظت و حمایت کند.

تنش های مرزی چین با کشورهای همسایه طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. نخستین ناو هواپیمابر چین در سال 1998 میلادی از اوکراین خریداری شد و توسط نیروی دریایی این کشور بازسازی شد. بهره برداری موفقیت آمیز از این ناو هواپیمابر 60 هزار تنی نخستین گام این کشور برای ساخت و بهره برداری از نخستین ناو هواپیمابر ساخت داخل تا سال 2020 خواهد بود.

یک مقام ارشد حزب کمونیست چین در این باره تاکید نمود، دومین ناو هواپیمابر چین در حال ساخته شدن در بندر دالیان است. ساخت این ناو هواپیمابر 6 سال طول خواهد کشید و در سال های آینده چین حداقل 4 فروند ناو هواپیمابر خواهد داشت.وزارت دفاع چین نیز حاضر به ارائه شرح در این خصوص نشده است. نخستین ناو هواپیمابر چین ماه گذشته با موفقیت آزمایش شد و این ناو تاکنون 100 آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 353

به "چین دومین ناو هواپیمابر خود را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دومین ناو هواپیمابر خود را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید