ژنرال حفتر ترکیه را تهدید کرد

به گزارش تنها پیامک، ژنرال خلیفه حفتر که کنترل مناطق شرقی لیبی را در دست دارد به نیروهای تحت فرمان خود دستور داد کشتی ها و منافع ترکیه را در لیبی هدف قرار دهند و پرواز هواپیماها را از ترکیه و به مقصد لیبی ممنوع نمایند.

ژنرال حفتر ترکیه را تهدید کرد

نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر نزدیک به سه ماه پیش عملیات خود را برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی شروع کردند و با نیروهای وفادار به دولت وحدت ملی لیبی مستقر در طرابلس که از طرف جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است، درگیر شدند.

ژنرال حفتر ترکیه را به حمایت از رقیب خود در این مناقشه یعنی دولت وحدت لیبی متهم می نماید.

ژنرال احمد المسماری سخنگوی ژنرال حفتر در بیانیه ای اظهار داشت: به نیروی هوایی دستور داده شده است کشتی ها و قایق های ترکیه را در آب های سرزمینی لیبی هدف قرار دهند. مراکز و تاسیسات راهبردی ترکیه در لیبی و شرکت ها و پروژه هایی که در لیبی به ترکیه تعلق دارد، از این پس اهداف مشروع نیروهای ارتش ملی لیبی محسوب می شوند.

سخنگوی ژنرال حفتر در این بیانیه توضیح داد اتباع ترکیه که در خاک لیبی به سر می برند، بازداشت خواهند شد و همه پروازها به ترکیه یا از این کشور به لیبی ممنوع خواهد بود.

شرکت های هواپیمایی لیبی در فرودگاه های طرابلس و مصراته پروازهایی را به ترکیه انجام می دهند. اما سخنگوی ژنرال حفتر معین نکرد چگونه می توان پروازها را در منطقه ای که تحت کنترل نیروهای حفتر نیست، ممنوع نمود.

المسماری دولت ترکیه را متهم کرد به طور مستقیم وارد مناقشه داخلی لیبی شده است و در حمایت از نیروهای دولت وحدت ملی، سرباز، هواپیما و کشتی می فرستد. وی اضافه نمود مهمات و تجهیزات نظامی برای نیروهای دولت وحدت ملی لیبی به طور مستقیم به وسیله مدیترانه به لیبی وارد می گردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنغازی، ژنرال حفتر در این مناقشه از حمایت بعضی کشورها به ویژه امارات عربی متحده و مصر برخوردار است و ترکیه و قطر را به حمایت از رقیب خود متهم می نماید.

ترکیه روابط بسیار خوبی با دولت وحدت ملی لیبی که سازمان ملل آنرا به رسمیت می شناسد دارد.

ترکیه از معدود کشورهایی است که سفارت خانه خود را در طرابلس بازگشایی نموده است. سفارت خانه ها و دفاتر دیپلماتیک کشورهای خارجی در طرابلس در سال 2014 به علت ناامنی و خشونت بسته شدند.

لیبی و ترکیه روابط تجاری و مالی حسنه ای هم دارند.

50311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 211

به "ژنرال حفتر ترکیه را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال حفتر ترکیه را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید