کری لام به ژاپن می رود، حمله پلیس هنگ کنگ با رنگ آبی به یک مسجد در جریان اعتراضات

به گزارش تنها پیامک، رئیس اجرایی هنگ کنگ قرار است امروز (دوشنبه) در حالی به ژاپن سفر کند که این دولتشهر با چالش ریکاور شدن پس از یک شب درگیری و اعتراضات ده ها هزار نفری دست و پنجه نرم می نماید و قرار است امروز هم راهپیمایی های دیگری برگزار گردد.

کری لام به ژاپن می رود، حمله پلیس هنگ کنگ با رنگ آبی به یک مسجد در جریان اعتراضات

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ قرار است در مراسم سلطنتی ناروهیتو، امپراتور ژاپن که روز سه شنبه در کاخ امپراتوری برگزار می گردد، شرکت نموده و فردا عصر به هنگ کنگ بازگردد.

در جریان درگیری های روز یکشنبه، پلیس از آب پرفشار برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد و رنگ آبی به سوی معترضان پاشید که به فرار صدها نفری آنها منجر شد. این آب رنگی به سوی در ورودی مسجد کوولون، مهمترین مکان اسلامی هنگ کنگ پرتاب شد و هنوز هم در خیابان منتهی به مسجد دیده می گردد. بسیاری از مسلمانان می گویند، نمی دانند چرا پلیس مسجد را در حالی هدف قرار داده که در آن موقع معترضان کمی در کنار آن حضور داشتند.

پلیس گفته، به صورت تصادفی درب ورودی و گیت جلویی مسجد را هدف قرار داده است: پلیس به آزادی مذهب احترام می گذارد و هرکاری برای محافظت از تمامی اماکن مذهبی انجام می دهد.

این نخستین باری است که در جریان راهپیمایی های اعتراضی در هنگ کنگ یک مسجد با چنین رویدادی روبرو می گردد.

در پی پاشیده شدن رنگ آبی به مسجد، رئیس اجرایی هنگ کنگ به همراه استفن لو، رئیس پلیس این دولتشهر از آن بازدید کردند؛ این اقدام باعث بروز خشم در میان معترضان و مسلمانان محلی شده است.

پلیس از رنگ که اغلب با یک ماده تحریک کننده آمیخته شده، برای شناسایی معترضان استفاده می نماید اما در اکثری موارد خیابان ها و ساختمان ها نیز رنگ آبی می گیرند.

پلیس با صدور بیانیه ای گفت که شلیک رنگ آبی به سوی مسجد یک اشتباه بوده اما بابت این اشتباه، عذرخواهی نکرد. ابا این حال متولیان مسجد به خبرنگاران گفتند که رئیس اجرایی و رئیس پلیس هنگ کنگ بابت این رویداد عذرخواهی نموده و این عذرخواهی پذیرفته شده است.

در زیر تصاویر دیگری از اعتراضات در هنگ کنگ آمده است:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 374

به "کری لام به ژاپن می رود، حمله پلیس هنگ کنگ با رنگ آبی به یک مسجد در جریان اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری لام به ژاپن می رود، حمله پلیس هنگ کنگ با رنگ آبی به یک مسجد در جریان اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید