کنکور 1400 با چه روش هایی جایگزین می گردد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران : وزیر علوم گفت: مسئله جایگزینی کنکور به صورت جدی در حال پیگیری است و این پیش بینی می گردد بتوان قبل از ثبت نام کنکور 1401 خبرهایی درباره آن گفت.

کنکور 1400 با چه روش هایی جایگزین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، منصور غلامی وزیر علوم درباره حذف کنکور گفت: هم اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کوشش برای یافتن راه حلی برای جایگزینی کنکور به روش فعلی هستیم البته در بعضی رشته های پرطرفدار باید شاخص انتخاب وجود داشته باشد. امیدواریم نتیجه خوب و قابل اطمینان برای ارزیابی دانش آموزان حاصل گردد.

وی درباره جایگزینی نمرات سه سال دبیرستان به جای کنکور شرح داد: هم اکنون شاخص اصلی برای پذیرش داوطلبان کنکور، نمره آزمون است اگر بخواهیم به جای آن شاخص دیگری قرار دهیم باید انتخاب علمی انجام گردد بنابراین نمی تواند نمرات یک سال باشد و باید نمرات چند سال متوالی ملاک باشد و با سیستم ثابت همه گیر در سطح ملی ارزیابی کنیم و بتوانیم دانش آموزان سراسر کشور را در یک سطح استاندارد با هم مقایسه و انتخاب کنیم.

وزیر علوم اضافه کرد: این که دانشگاه ها خودشان شاخص های خاصی داشته باشند نیز در حال آنالیز است، مسئله کنکور به صورت جدی در حال پیگیری است و این پیش بینی می گردد بتوان در سال 1400 قبل از ثبت نام کنکور 1401 اعلام گردد که اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

غلامی درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 گفت: پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد و دو بار در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد که با آن موافقت نشد.

وی درباره پژوهش های علمی ایران شرح داد: پژوهش های علمی ما در تمام مجامع علمی جهان پذیرفته و در نشریات معتبر چاپ می گردد؛ این باعث شده است در رتبه بندی ها صندلی 15 را بین کشورهای جهان داشته باشیم در بحث شاخص کیفیت مقالات به وسیله نسبت ارجاعات به مقالات ما نیز رتبه خوبی داریم.

وزیر علوم اضافه کرد: سرعت رشد علمی ایران نیز موضوع دیگر است و در مسابقه بین کشورهای عظیم برای ارائه دستاوردهای علمی وقتی سرعت رشد علمی ما در جهان دوم یا به اعتبار بعضی شاخص ها اول است یعنی محققان ما با توان در حال فعالیت هستند اما دستاوردهای علمی چقدر در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد؟ حتما باید صندلی بین المللی را حفظ و به استفاده از آنها در داخل توجه کنیم بعضی موارد لبه های جدید علم را طی می نمایند و بعضی مقالات محققان ما از این گروه هستند که تعداد زیادی در کشور به سمت کاربردی شدن رفته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1428

به "کنکور 1400 با چه روش هایی جایگزین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور 1400 با چه روش هایی جایگزین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید