1000 دریانورد هندی شاغل در ایران به کشورشان برمی گردند، انتقال 233 نفر از بندر شهید باهنر در گام اول

به گزارش تنها پیامک، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر گفت: 233 نفراز اتباع هندی که به دلیل محدودیت ترددی متاثر از کرونا امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود، روز 19 خرداد طی توافقات دیپلماتیک، به وسیله بندر شهید باهنر به هندوستان منتقل شدند.

1000 دریانورد هندی شاغل در ایران به کشورشان برمی گردند، انتقال 233 نفر از بندر شهید باهنر در گام اول

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمید رضا محمد حسینی ضمن تشریح فرآیند انتقال دریانوردان تبعه هند به کشورشان، گفت: پس از شیوع ویروس دنیا شمول کووید 19 به منظور جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی برتردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیت های ترددی را برای اتباع کشور ها دربر داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بیان نمود: محدویت های دنیای اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مسائل ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد نموده بود. وی گفت: با هماهنگی های دیپلماتیک بین وزارت امور خارجه دو کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امورخارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد 1000 نفر از اتباع هندی که در استان های هرمزگان و بوشهر به شغل ملوانی مشغول بودند به کشور هند فراهم شد.

حسینی بیان داشت: روز گذشته با پهلو گیری یک فروند شناور نظامی هندی در بندر شهید باهنر در مرحله نخست تعداد 233 نفر از این دریانوردان با رعایت همه دستورالعمل های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت دنیای (WHO) به کشور هندوستان عزیمت کردند.

وی اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده زمینه انتقال تعداد 750 نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته های آینده فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول بیان نمود: در فرایند غربال گری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد.

وی توضیح داد: همه اقدامات اجرا شده نظیر اخذ مجوز های بهداشتی، صدور ویزا و غربالگری مسافران، با حضور دستگاه های ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید؛ بنابراین گزارش پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر (خلیج فارس) با مساحت 3800 متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال های مسافری کشور است که در امر جابه جایی مسافر دریایی بین ایران و کشور های حوزه خلیج فارس فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1059

به "1000 دریانورد هندی شاغل در ایران به کشورشان برمی گردند، انتقال 233 نفر از بندر شهید باهنر در گام اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 دریانورد هندی شاغل در ایران به کشورشان برمی گردند، انتقال 233 نفر از بندر شهید باهنر در گام اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید