11 تن عسل شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شد، لزوم انتخاب برند مناسب برای معرفی عسل شهرضا

به گزارش تنها پیامک، رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: در سال گذشته مقدار 11 تن عسل از شهرستان شهرضا زیر نظر شبکه دامپزشکی شهرستان به کشورهای آسیایی به ویژه مالزی صادر شد.

11 تن عسل شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شد، لزوم انتخاب برند مناسب برای معرفی عسل شهرضا

به گزارش خبرنگاران از شهرضا، حمیدرضا امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان با اشاره به فراوری عسل در شهرضا، گفت: در سال گذشته مقدار 11 تن عسل از شهرستان شهرضا زیر نظر شبکه دامپزشکی شهرستان پس از اخذ نمونه گیری و آزمایشات کنترل کیفی به کشورهای آسیایی به ویژه مالزی صادر شد.

وی اضافه کرد: عسل شهرضا، یکی از برترین انواع این محصول در استان اصفهان است که متأسفانه به دلیل عدم وجود برند مناسب برای معرفی این محصول، تاکنون ناشناخته باقی مانده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: شهرضا، از نظر میزان فراوری عسل در صندلی دوم استان و از نظر کیفیت این محصول در صندلی نخست استان واقع شده است.

وی توضیح داد: شهرستان شهرضا با بیش از 57 هزار کلنی زنبور عسل و فراوری بیش از 600 تن عسل در سال، یکی از قطب های زنبورداری استان است.

امیری با اشاره به اینکه حمل و کوچ زنبور عسل و جابجایی و صادرات عسل فقط در صورت صدور گواهی بهداشتی توسط اداره دامپزشکی امکان پذیر است، گفت: بسیاری از بیماری های زنبورستان ها وابسته به بحث مدیریتی، رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کندوها است.

وی گفت: نظارت همه جانبه ای در فراوری عسل در مناطق مختلف شهرستان شهرضا وجود دارد و عسل شهرضا از نظر کیفیت و شاخص های تغذیه ای می تواند به عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی شهرستان باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا بیان نمود: مقدار350 تن خوراک طیور فراوری شده نیز زیر نظر دامپزشکان و مسئول فنی بهداشتی کارخانه های مذکور پس از اخذ نمونه گیری و انجام آزمایش های میکروبی و کیفی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان و تایید توسط آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان و اخذ گواهی های قرنطینه ای بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

وی توضیح داد: شهرستان شهرضا دارای 9 کارخانه فراوری خوراک دام و طیور و تبدیل ضایعات است که زیر نظر مسئولان فنی بهداشتی بازدید و نمونه گیری های دوره ای توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا نسبت به فراوری خوراک دام و طیور اقدام انجام می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 534

به "11 تن عسل شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شد، لزوم انتخاب برند مناسب برای معرفی عسل شهرضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 تن عسل شهرضا به کشورهای آسیایی صادر شد، لزوم انتخاب برند مناسب برای معرفی عسل شهرضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید