پلاسمای خون های اهدایی صادر نمی گردد، رد شایعات بی اساس

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر پور فتح الله ظهر سه شنبه در حاشیه سفر خود به استان سمنان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در حال حاضر 60 درصد داروهای مشتق از پلاسمای کشور با پلاسمای ایرانی تأمین می گردد، تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده امیدواریم در آینده نزدیک این میزان به 100 درصد افزایش یابد.

پلاسمای خون های اهدایی صادر نمی گردد، رد شایعات بی اساس

وی اضافه نمود: اهدای پلاسما توسط مردم و فراوری داروهای این حوزه در داخل کشور باعث شده تا از خروج 18 میلیون دلار ارز جلوگیری شود که این امر نوید روزهای خوشی را در صنعت داروسازی کشور می دهد.

تفکیک اجزای خون در 15 مرکز

مدیرعامل سازمان انتقال خون، بابیان اینکه پلاسمای اهدایی کشور به هیچ عنوان صادر نمی شود، گفت: مردم شایعات در حوزه صادرات و یا اهدای پلاسما به کشورهای همسایه و ... را باور ننمایند.

پورفتح الله بیان نمود: پلاسمای فراوریی در داخل برای تبدیل به دارو به خارج از کشور ارسال شده و پس از فرآوری به داخل کشور باز می شود و از سوی دیگر باید گفت با فراوری دارو از پلاسمای ایرانی نگرانی درباره جابه جایی بیماری ها نوظهور نیز به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه 15 مرکز جامع اهدای پلاسما در کشور فعالیت دارند، ادامه داد: این مراکز به روش فرزیس، اجزای خون را از یکدیگر جدا می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 62

به "پلاسمای خون های اهدایی صادر نمی گردد، رد شایعات بی اساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاسمای خون های اهدایی صادر نمی گردد، رد شایعات بی اساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید