افزایش 9 درصدی سفر های نوروزی مردم

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: سفر های نوروزی مردم در جهت رفت و طی روز های گذشته افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش 175 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در دو سال گذشته (شروع شیوع ویروس کرونا) داشته است.

افزایش 9 درصدی سفر های نوروزی مردم

به گزارش ایسنا، داریوش باقرجوان اظهار کرد: تا ساعت 12 بامداد امروز پیک سفر های نوروزی مردم در راستا رفت تقریبا به سرانجام رسید و بیش از یک میلیون و 875 هزار نفر با وسایل حمل ونقل عمومی جاده ای سفر های نوروزی خود را انجام دادند که نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش 9 درصدی و نسبت به مدت مشابه در نوروز دو سال گذشته افزایش 175 درصدی داشت. البته این افزایش چشمگیر نسبت به ایامی رخ داد که ویروس کرونا به تازگی در کشور شیوع پیدا نموده بود و تقریبا می توان گفت سفر های نوروزی مردم در بعضی روز ها به صفر می رسید.

او با بیان اینکه رضایت نسبی در حوزه حمل ونقل عمومی و سفر های نوروزی در روز های گذشته وجود دارد، اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا انتهای هفته جاری و انتهای هفته آینده که به ماه مبارک رمضان می رسیم، پیک سفر های نوروزی آغاز نشود چراکه مردم در آن روز ها می خواهند به شهر های خود بازگردند و در آن ایام به مردم توصیه می کنیم سفر های نوروزی خود را در راستا برگشت با برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند تا تراکم مسافر در یک روز و یک ساعت جمع نشود.

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: البته در امسال 65 درصد فروش بلیت در حوزه حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه برون شهری به صورت آنلاین انجام شد، اما از مردم می خواهیم برای همان 35 درصد به جای مانده نیز خرید بلیت را با برنامه ریزی دقیق تر انجام دهند چراکه اگر تقاضا در روز و ساعتی بیشتر از عرضه باشد مسلماً مردم نمی توانند به موقع سفر های خود را انجام دهند و مشکلاتی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

باقرجوان تاکید نمود: در حال حاضر و در روز های گذشته گزارشی از تصادف آن هم به صورت جمعی در حوزه حمل ونقل عمومی و مسافری نداشته ایم و امیدواریم تا سرانجام سفر های نوروزی نیز در این حوزه شاهد بروز تصادف و خسارات اقتصادی و جانی نباشیم، اما به همه مردم توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و از شرکت های حمل ونقل جاده ای نیز می خواهیم که به موضوع ایمنی و بهداشت که بار ها بر آن تاکید نموده ایم توجه جدی نمایند چراکه به هیچ وجه سلامت مردم قابل اغماض نیست و با آن برخورد می کنیم.

او در سرانجام گفت: سامانه های تلفنی 141 و سامانه پیامکی 2000141 سازمان راهداری به همراه وب سایت ir.141 به صورت 24 ساعته آماده دریافت شکایات، نقدها و پیشنهادات مردم است و مسافران می توانند به محض بروز تخلف و مشاهده آن از سوی شرکت های حمل ونقلی و رانندگان، گزارش آن را از این طریق برای ما ارسال نمایند تا با آن ها برخورد کنیم. البته در همین ایام گذشته از سفر های نوروزی نیز گزارش هایی برای ما ارسال شده و به صورت جدی با آن ها برخورد خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2431

به "افزایش 9 درصدی سفر های نوروزی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 9 درصدی سفر های نوروزی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید