بازدید از برترین موزه های شهر ترومسو در نروژ

به گزارش تنها پیامک، موزه های شهر ترومسو | Museums in Tromsø

احتمالا تا به حال تصاویری از شفق قطبی و نورهای خیره نماینده آن را دیده اید. تصاویری هیجان انگیز و زیبا از آسمان رنگی شب که یکی از دیدنی های شگفت انگیز دنیا ماست. اگر تصمیم دارید به تماشای آن بنشینید یکی از برترین شهرها ترومسو در نروژ است. البته در این مطلب خبرنگاران نمی خواهیم درباره شفق قطبی صحبت کنیم بلکه مجموعه ای از برترین موزه های شهر ترومسو را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این شهر برای روزهای خود نیز برنامه ای داشته باشید. دیدنی هایی که باعث می گردد گردشگران حسابی هیجان زده شوند و حتی زمان اقامتشان در ترومسو را یک یا دو روز تمدید نمایند.

بازدید از برترین موزه های شهر ترومسو در نروژ

موزه دانشگاه ترومسو | Tromsø University Museum

یکی از موزه های شهر ترومسو متعلق به دانشگاه این شهر است که در واقع انستیتو تحقیق و پژوهش درباره علوم فرهنگی و طبیعی است. البته ضروری است بگویم موزه دانشگاه از چهار بخش تشکیل شده که در منطقه ها مختلفی از جرایر ترومس قرار دارند و بلیط همه آن ها با یکدیگر 80 کرون قیمت دارد که اگر بخواهید از دوتایشان بازدید کنید به صرفه خواهد بود.

موزه قطبی | Polar Museum

موزه مرکز مستندات تاریخی شهر به عنوان پایه اکتشافات قطب شمال است. موزه دقیقا 50 سال بعد از این که Roald Amundsen برای آخرین بار شهر را به مقصد امکتشافات قطبی ترک کرد ساخته شده است. او هیچگاه بازنگشت. قسمت زیادی از موزه به روئال آمونسن اختصاص یافته است. او نخستین سفر اکتشافی قطب جنوب را میان سال های 1910 تا 1912 رهبری نمود و بعلاوه نخستین کسی است که به هر دو قطب شمال و جنوب رسید. آمونسن را نخستین کسی می دانند که گذرگاه شمال غربی را درنوردید.

او در کنار مردانی چون داگلاس موسن، رابرت فالکن اسکات و ارنست شکلتون یکی از رهبران اصلی دوره اکتشافات قهرمانانه قطب جنوب بود. مونسن در ژوئن سال 1928 میلادی در طی یک عملیات نجات ناپدید شد. دقت داشته باشید که توضیحات بعضی از آثار تنها به زبان نروژی نوشته شده اند بنابراین هنگام ورود کتاب راهنمای اطلاعات به زبان انگلیسی را در پذیرش دریافت کنید.

کشتی ماهی گیری به نام MS Polstjerna

این مورد از موزه های شهر ترومسو کنار آکواریوم قطبی قرار گرفته است. کشتی MS Polstjerna امروز داخل یک ساختمان شیشه ای نگهداری می گردد. اتصالات داخلی کشتی همچون لوازم، قایق های کوچک شکار، ابزار و تجهیزات همان هایی هستند که در آن موقع از آن ها استفاده می شد. در این موزه شکار و ماهی گیری تبلیغ نمی گردد اما در آن یاد و خاطره اهمیت ماهی گیری برای شهر ترومسو برای دهه های متوالی نگهداری می گردد.

علاوه بر بازدید از کشتی قدیمی شما می توانید اطلاعات جالبی درباره جانواران قطبی، اکتشافات به قطب و شیوه زندگی سمی ها (ساکنان شمالی ترین زمین های اسکاندیناوی) به دست آورید.

موزه ترومسو | Tromsø Museum

اگر از مرکز شهر 30 دقیقه قدم بزنید و یا 10 دقیقه سوار اتوبوس باشید به موزه ترومسو خواهید رسید. بازدید از موزه ترومسو برای علاقه مندان به تماشای شفق قطبی یکی از ضرورت های سفر است، چرا که نمایشگاه دائمی Aurora Explained از رمز و راز و دلایل علمی این پدیده حیرت انگیز پرده بر می دارد. نمایشگاه دائمی دیگر به مبارزات سیاسی برای به رسمیت شناختن مردم سامی در نروژ پرداخته است.

موزه هنرهای شمالی نروژ | Northern Norway Art Museum

در کنار اداره مرکز اطلاعات گردشگری و گوشه بندر Hurtigruten این مورد از موزه های شهر ترومسو قرار گرفته است که هر ساله دنیاگرد های زیادی برای بازدید از آن می فرایند. تمرکز قابل ملاحظه ای بر روی شمال نروژ گذاشته شده است اما در واقع این موزه با مجموعه ای از نمایشگاه های موقت شکل گرفته است. این بدین معنی است که هر گاه برای تماشای آن بروید چیز جدیدی برای نشان دادن به شما ارائه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت موزه nnlm.no مراجعه فرمایید.

موزه پرسپکتیو | Perspectives Museum

یکی از موزه های شهر ترومسو برای گردشگران کم تر شناخته شده است اما بدون شک یکی از مجذوب نماینده ترین های آن ها است. موزه پرسپکتیو دری به شوی تاریخ فرهنگی شهر و در ابعاد گسترده تر دنیا به روی شما می گشاید. موزه در حال حاضر در فرایند دیجیتالی کردن مجموعه گسترده ای از عکس های خود است، که گزیده ای از آن ها نمایش داده می شوند. مجموعه ها مرتب تغییر می نمایند، بنابراین وب سایت موزه را چک کنید تا ببینید که هنگام بازدید چه چیزی را مشاهده خواهید کرد. Perspektivet.no

مرکز علمی شمال نروژ | Science Centre of Northern Norway

این مورد از موزه های شهر ترومسو در فضای باز دانشگاه قرار گرفته است و با بازدید از آن می توانید سری هم به باغ گیاهشناسی بزنید. مجموعه دنیا نما که در Nordnorsk Vitsensenter واقع شده ورودی زیادی دارد اما اگر با کودکتان سفر نموده اید پیشنهاد می کنیم از آن تماشا کنید چرا که برای آن ها 50 درصد مقرون به صرفه تر است و اطلاعات علمی خوبی درباره اصول علمی به آن ها می دهد.

موزه جنگ ترومسو | Tromsø War Museum

در ادامه بازدید از موزه های شهر ترومسو به موزه جنگ می رسیم که حدود 5 کیلومتر خارج از شهر و در جنوب کلیسای قطب شمال قرار گرفته است. موزه جنگی دارای یک باطری دریایی سابق آلمانی است. نمایشگاه تیرپیتز از اشیاء، متن و تصاویر تشکیل شده که بزرگترین و قدرتمند ترین کشتی جنگی را نشان می دهد که در نهایت غرق شد و 971 نفر از خدمه آن کشته شدند. اتاق جداگانه سفر طولانی 18 ماهه از 120،000 مرد از مرز لنینگراد را به وسیله فنلاند به ترومس در 1944-45 نشان می دهد.

بسیاری از واحدهای از ترومسو به وسیله کشتی به بندرگاه های آلمانی منقل شده بودند و احتیاج به ظرفیت اسکله تا سال 1945، علت آلمانی ها برای حفاظت از این شهر بود و گرنه مانند بسیاری از دیگر شهرهای شمال نروژ به سرنوشتی تلخ دچار می شد.

منبع: lifeinnorway.net

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2192

به "بازدید از برترین موزه های شهر ترومسو در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از برترین موزه های شهر ترومسو در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید