حمام ساندانووسکی ، مجلل ترین حمام در مسکو Moscow (تور روسیه)

به گزارش تنها پیامک، حمام ساندانی مسکو

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران ، درباره حمام ساندانی مسکو ، سخن خواهیم گفت، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

حمام ساندانووسکی ، مجلل ترین حمام در مسکو Moscow (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روس ها به حمام بخار تر، بانیا (Banya) می گویند، قدیمی ترین حمام فعال در مسکو، حمام ساندانووسکی (Sandunovsky banya) یا ساده تر آن ساندانی (Sanduny)، ترکیبی از سنت های حمام های قرن های گذشته و طراحی داخلی به سبک موزه ها است. در ادامه به آنالیز این موضوع میپردازیم که چگونه بعد از بیشتر از دو قرن ساندونی هنوز معروف ترین حمام روسیه به جای مانده است.

موهبت سلطنتی

همه این ها با یک داستان عاشقانه آغاز شد: در زمان امپراتور کاترین بزرگ، بازیگر برجسته تئاتر تاثیرگذار او، سیلا ساندونوف، عاشق هنرپیشه ملکه الیزابت اورانوا، می گردد. متأسفانه عشق متقابل آنها از سوی صدر اعظم بزرگ روسیه -پرنس الکساندر آندریویچ - که خواهان الیزابت به عنوان معشوقه اش بود، به خطر می افتد. با خوش شانسی برای عاشقان ممنوعه، کاترین بزرگ این موضوع را در دست گرفت، نه تنها ازدواج آنها را به انجام رسانید، بلکه ملکه الماس هایی را به عنوان بخشی از هدیه عروسی به الیزابت داد.

این زوج جوان از سنت پترزبورگ به مسکو نقل مکان کردند، جایی که سیلا تصمیم به سرمایه گذاری پول همسرش برای ساخت یک حمام عالی و مجلل داشت. این یک حرکت هوشمندانه بود زیرا با آتش سوزی سال 1737 بیشتر بانیاهای (حمام های) عمومی در شهر نابود شد. اولین حمام سنگی مسکو، حمام ساندانی در سال 1808 میلادی درهای خود را باز کرد و از عموم مردم با مبلمان لوکس و وان های نقره ای زیبا استقبال کرد. سیلا ساندونوف اولین کسی بود که بخش های مردانه و زنانه را در حمام معرفی کرد، تا قبل از آن مردان و زنان مجبور به حمام در یک بخش بودند.

یک حمام پیشگام

در دهه 1890، حمام ساندانی تحول عمیقی را تجربه کرد، زمانی که صاحبان نو - ورا فیرسانووا و همسرش ای ان گونیتسکی - تصمیم گرفتند که حمام فرسوده را به یک کاخ حمام تبدیل نمایند. گونتیسکی چندین سال به تمام دنیا سفر کرد و در خصوص سنت های حمام در کشورهای مختلف مطالعه انجام داد، از معماری تا تکنولوژی. او با بزرگترین پروژه حمام در تاریخ روسیه، به روسیه بازگشت و از بوریس فریدنبرگ، یکی از برترین معماران وین در آن موقع، دعوت کرد تا برای یاری به او در اجرای آن به آنجا برود.

ساخت حمام در سال 1896 به خاتمه رسید، حمام بازسازی شده نه فقط یک ظاهر بصری، بلکه یک جنجال تکنولوژیک بود. روشنایی الکتریکی این کاخ 3 طبقه ترکیبی از عناصر باروک، روکوکو، گوتیک، کلاسیسیزم و سبک صنعتی است. برای اطمینان از وجود آب کافی، گونیتسکی یک کانال آب ساخت و فیلترهای گران قیمت آب برای آن گذاشت. بعلاوه حمام ساندانی نو خدمات خود را به هر دو قشر ثروتمند و فقیر ارائه می داد و اتاق های مقرون به صرفه تر به همان تمیزی اتاق های گران قیمت بودند.

حمام تزار

حمام ساندانی از سه جنگ، یک انقلاب و تغییرات مختلف دولت جان سالم به در برد و هنوز به عنوان مجلل ترین حمام روسیه به جای مانده است. دیوارهای حمام ساندانی حضور افراد مشهوری چون چخوف، پوشکین و خواننده اپرا شالیاپین را به یاد دارد، - اخیرا این حمام را با نام حمام تزار (Tsar banya) نیز نام می برند- و جشن هایی مانند جان تراولتا (John Travolta) و نائومی کمپبل (Naomi Campbell) در اینجا برگزار می گردد.

امروز حمام ساندانی (Sandunovsky banya) شامل سه بخش حمام مردانه و دو بخش زنانه، اتاق های خصوصی و یک مرکز آبگرم و ماساژ است که مکانی مناسب برای تجربه زیبایی است.

آدرس و لوکیشن حمام ساندانووسکی یا ساندانی؛

Sandunovsky banya, Neglinnaya St, 14, стр.3-7, Moskva, Russia, 107031

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3076

به "حمام ساندانووسکی ، مجلل ترین حمام در مسکو Moscow (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام ساندانووسکی ، مجلل ترین حمام در مسکو Moscow (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید