دوران درخشان رئال مادرید مقابل رقیب دیرینه؛ پنجمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در ال کلاسیکو

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- پنجمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در ال کلاسیکو ها، در ملاقات نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا رقم خورد.

دوران درخشان رئال مادرید مقابل رقیب دیرینه؛ پنجمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در ال کلاسیکو

به گزاش خبرنگاران، رئال مادرید با کسب پیروزی 3-2 مقابل بارسلونا در عربستان، پیروز شد راهی فینال سوپرکاپ اسپانیا گردد. این دومین پیروزی پیاپی مادریدی ها تحت راهنمایی کارلو آنچلوتی بود و ژاوی هم روی نیمکت بلوگرانا اولین ال کلاسیکوی خود را واگذار کرد. وینیسیوس جونیور و کریم بنزما در این فصل، مجموع 38 گل را به ثمر رسانده اند که از مجموع 37 گل تیمی بارسلونا بیشتر است.

رودریگو گوئس در سه تقابل اخیرش مقابل بارسلونا همیشه پاس گل داده است و از این حیث بعد از مسوت اوزیل، فزونین آمار میان بازیکنان رئال مادرید را در قرن 21 دارد. این دومین بار در تاریخ است که رئال مادرید 5 پیروزی پیاپی در ال کلاسیکو ها کسب می نماید؛ آنها بین سال های 1962 تا 1965 پیروز به کسب 7 پیروزی پیاپی شده بودند.

اولین ال کلاسیکوی خارج از اسپانیا در چارچوب سوپرکاپ برگزار گردید و پس از 120 دقیقه جدال حساس، به سود رئال مادرید سرانجام یافت. یکی از خاص ترین ال کلاسیکوهای تاریخ در ریاض برگزار گردید. بازی با سلطه رئال مادرید آغاز شد و در نهایت روی یک توپگیری عالی از بنزما و ضربه دیدنی وینیسیوس، دروازه بارسلونا باز شد. بارسلونا که نمی خواست برای پنجمین بار متوالی در ال کلاسیکو شکست بخورد، با گل مهاجم آماده این روزهایش، لوک دی یونگ کار را به تساوی کشاند.

نیمه دوم با ورود پدری و تحت سلطه بارسلونا آغاز شد اما رئال مادرید با تجربه بالای بازیکنان و کادر فنی اش بازی را برگرداند و با گل بنزما دوباره فزونی را به دست آورد. بارسلونا باز هم پا پس نکشید و این بار با گل آنسو فاتی تازه به میدان برگشته، کار را به تساوی 2-2 کشاند و 90 دقیقه سرانجام یافت. در حالی که توپ و میدان تحت کنترل بارسا بود، فده والورده روی یک ضدحمله دیدنی که کروس و رودریگو ترتیب داده بودند پیروز شد گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند. والورده در سوپرکاپ دو سال قبل با اخراجش یک گل را به جان خرید و یک صحنه ماندگار رقم زد، این یکی قطعا ماندگارتر می گردد. اولین ال کلاسیکوی خارج از اسپانیا بدین ترتیب به سود تیم باتجربه کارلتو به خاتمه رسید.

کارلتو پیش بینی دقایق سخت برابر بارسلونا را نیز نموده بود و از اینکه تیمش توانست پس از زدن گل سوم به خوبی از فزونی اش دفاع کند، رضایت کامل داشت اما چیزی که او و بازیکنان را شگفت زده نموده، واکنش بارسایی ها و رسانه های کاتالونیا به شکست بود. تیترهایی چون بارسلونا برگشته یا شکست غرورآمیز، رئالی ها را سخت شگفت زده نموده است. بعلاوه نشست خبری پس از بازی ژاوی که تاکید داشت بارسا تیم برتر میدان بود و شایسته رسیدن به فینال؛ اینکه بارسا رئال را محاصره نموده بود و با بدشانسی حذف شدند با واکنش منفی در اردوی رئال روبرو شده است.

اظهارنظری که با استقبال آنچلوتی روبرو نشد و او در نشست خود گفت: با ژاوی موافق نیستم. بارسا تیم برتر زمین نبود و در واقع اگر ما بعضی دقایق عقب نشستیم، به خاطر برنامه تاکتیکی مان بود چون هدف از ابتدا استفاده از ضدحملات بود. فکر نمی کنم تیمی برتر از دیگری بود و بازی برابری را شاهد بودیم.

در رئال مادرید بعلاوه نگران نقدها بعضی رسانه ها از شکل بازی خود نیستند و بی توجه از این مساله عبور نموده اند. آنها معتقدند پس از پنجمین فزونی متوالی در ال کلاسیکو که می تواند منجر به فتح اولین جام فصل گردد، پس از صدرنشینی مطلق در لالیگا و حضور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، انتقاد از شکل بازی دفاع و ضدحمله نمی تواند توجیهی داشته باشد.

جایی که بعضی از کارشناسان آن را نقطه ضعف رئال تعبیر می نمایند، آنچلوتی از آن به عنوان یک مزیت یاد می نماید. رئال یک تیم چند وجهی است که می تواند خود را به چندین سبک مختلف بازی وفق بدهد. فصل جاری رئال برابر تمام رقبای قدر و بزرگ خود پیروز شده است. توانسته بارسا و اینتر را دبل کند و در لالیگا نیز سویا و اتلتیکو را مغلوب نموده است. رئال تنها امتیازاتی که از دست داده برابر رقبای ضعیف و ته جدولی بوده ولی آمار 22 برد در 28 بازی نشان می دهد که تیم کارلتو در فزونین جهت در حال حرکت است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2657

به "دوران درخشان رئال مادرید مقابل رقیب دیرینه؛ پنجمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در ال کلاسیکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران درخشان رئال مادرید مقابل رقیب دیرینه؛ پنجمین پیروزی پیاپی رئال مادرید در ال کلاسیکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید