روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید و آیفون

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - در زندگی امروز افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند یکی از دغدغه های اصلی استفاده کنندگان این وسایل است. برای این کار بسیاری از افراد راهکارهایی را انجام می دهند که گاهی درست و گاهی اشتباه است. ما در این مقاله سعی می کنیم به شما روش ها و نکاتی را بیان کنیم که می تواند در افزایش عمر باتری گوشی موثر باشد. پس تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید.

روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید و آیفون

روش های صحیح شارژ کردن باتری موبایل

قبل از هرچیز به این بپردازیم که شارژ کردن صحیح تلفن همراه به چه شکل است.

1. گوشی خود را در طول یک روز یک بار به شارژ بزنید نه بیشتر!

اگر در مواقع ضروری و یا وقتی صبح از خواب بلند می شوید ببینید که گوشی شما شارژ ندارد و شارژ آن کمتر از 10 درصد است ناخودآگاه تمرکزتان به سمت این می رود که برای روز کاری گوشی خودتان را شارژ کنید که اگر زمان کافی نداشته باشید این کار ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز و وقت در طول روز گردد و بازدهی شما را کمتر کند. گاهی برای شارژ کردن در طول روز مجبور هستید که چندین بار گوشی خودتان را به شارژ متصل کنید که این کار می تواند در طولانی مدت عمر باتری گوشی شما را تا حد زیادی کاهش بدهد که نتیجه آن خالی شدن ناگهانی شارژ گوشی است. پس بهتر است در طول یک شبانه روز فقط یک بار به طور کامل گوشی خودتان را شارژ کنید تا مجبور نباشید باتری جدید خریداری کنید.

2. نگذارید شارژ گوشی شما به صفر برسد

هیچوقت نگذارید شارژ گوشی شما تمام گردد و به صفر برسد. سعی کنید وقتی شارژ گوشی حداقل به 40 درصد رسید به شارژر بزنید و آن را تا 100 درصد شارژ کنید. درست هست که برخی مواقع اتفاقاتی می افتد که مجبور می شوید گوشی را از صفر درصد شارژ کنید ولی سعی کنید این کار از چند بار فراتر نرود چون باعث کاهش عمر باتری تلفن همراه می گردد و آن موقع است که باید به فکر تعویض و خریداری باتری جدید باشید.

3. میزان شارژ باتری گوشی را بین 65٪ تا 75٪ نگهدارید

اگر باتری گوشی همراه شما از جنس لیتیوم یونی است بهتر هست همواره شارژ آن را بین 65 درصد تا 75 درصد نگه دارید چون در این حالت باتری شما عمر طولانی تری خواهد داشت. درست است که نگه داشتن شارژ باتری در این محدوده کار سختیست اما طبق آنالیز های اجرا شده این روش یکی از روش های افزایش عمر باتری های تلفن های هوشمند است.

بهتر است بدانید که باتری های لیتیومی مورد استفاده در گوشی های هوشمند امروزی به هیچ عنوان عملیات شارژ اولیه را مانند گذشته احتیاجمند نبوده و کافی است تا پس از خارج کردن دستگاه تلفن همراه جدید خریداری شده از بسته بندی، از آن به شکل عادی بهره ببرید. البته پیشنهاد می گردد که باتری آن را برای یک بار تخلیه کامل الکتریکی نموده و پس از تخلیه، آن به 30 و یا 40 درصد برسانید و از دفعات بعدی آن را تا محدوده 70 و یا 80 درصد شارژ نموده و این فرایند را همچنان ادامه دهید تا بیشترین میزان بهینه سازی برای باتری صورت پذیرفته و چرخه دوام آن نیز بی فایده کم نگردد.

4. استفاده از کابل شارژهای اصل

همواره سعی کنید برای شارژ کردن گوشی خود از کابل شارژر اصلی همان گوشی بهره ببرید. این نکته یکی از موارد مهمی است که خیلی از افراد به آن دقت نمی نمایند و باعث خراب شدن و کاهش عمر باتری گوشی خود می شوند. پس اگر شارژر اصلی گوشی خودتان را گم کردید حتما به نمایندگی های رسمی مراجعه نموده و کابل شارژر اصلی همان گوشی را خریداری کنید. برای این کار درست است که هزینه بیشتری را پرداخت می کنید اما مطمئن می شوید که باتری گوشی هوشمند شما در آینده دچار مشکل نمی گردد.

بیشتر بخوانید: علت دیر شارژ شدن گوشی و راه چاره آن

نکات مهم در رابطه با شارژ کردن صحیح گوشی های آیفون

  • برخلاف باور عامیانه اگر گوشی آیفون خودتان را در طول شب شارژ کنید هیچ آسیبی به باتری و دستگاه شما وارد نخواهد شد.
  • در هنگام شارژ پیشنهاد می گردد که گوشی آیفون خود را در حالت Airplane قرار دهید. در این حالت مواردی همچون (بلوتوث، شبکه اینترنت و…) قطع می گردد و مصرف انرژی به طور چشمگیری کاهش پیدا می نماید.
  • گرما یا سرمای شدید می تواند تأثیر زیادی بر روی سلامت باتری ها داشته باشد و عمر آنها را به طور زیادی کاهش بدهد. دمای ایده آلی که شرکت اپل برای باتری گوشی های آیفون خود اعلام نموده بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است.

نکات مهم در رابطه با افزایش عمر باتری گوشی

1. هنگام شارژ گوشی بازی را متوقف کنید

بسیاری از مواقع افرادی را دیدید که زمانی که گوشی خودشان را به شارژ زدند در حال کار یا بازی با گوشی هستند. این کار یکی از عوامل مهم داغ شدن گوشی، داغ شدن شارژر و افزایش مصرف باتری گوشی در دراز مدت است. پس سعی کنید در هنگام شارژ کردن از بازی و یا تماشای ویدئو از اینترنت و … جدا خودداری کنید.

2. از گرما دور نگه دارید

یکی از مواردی که باعث کاهش عمر باتری گوش های موبایل می گردد گرما است. قرارگیری گوشی در خودرویی که در زیر آفتاب قرار گرفته است و یا در دست و یا در کنار وسیله گرمایی باعث افزایش ولتاژ باتری شده و می تواند از عمر آن بکاهد. پس توصیه می گردد تا جایی که امکان دارد گوشی خودتان را در محیط های خنک قرار بدهید تا در آینده مجبور نشوید هزینه ای را بابت خرید باتری جدید بپردازید.

3. استفاده از قابلیت Power Saving Mode

تقریبا می توان گفت که امروز بسیاری از گوشی های هوشمند دارای قابلیتی به نام Power Saving Mode و یا همان حالت ذخیره سازی انرژی هستند. این قابلیت میزان مصرف شارژ باتری دستگاه را به طور چشمگیری کاهش می دهد و باعث افزایش عمر باتری گوشی می گردد. در این حالت بسیاری از امکانات از قبیل: اینترنت، نرم افزار های پس زمینه و … غیر فعال می گردد که خود عاملی برای کاهش مصرف شارژ است.

4. حذف اپلیکشن های پس زمینه

بسیاری از اپلیکشن ها مانند ایستاگرام، تلگرام، فیسبوک و … هستند که با اینکه با ممکن است از آن ها استفاده نکنیم، اما در پس زمینه فعال باشند و به روزرسانی نمایند. این به روزرسانی و فعالیت در پس زمینه از آنجایی که با مصرف انرژی و اینترنت همراه است باعث افزایش مصرف باتری گوشی هوشمند شده و عمر آن را کاهش می دهد. پیشنهاد می کنیم که تا جایی که امکان دارد از این نرم افزار ها کمتر بهره ببرید و یا بعد از استفاده آن را از به روزرسانی پس زمینه حذف کنید.

5. غیر فعال سازی موبایل دیتا

افرادی که همواره دیتای موبایل شان روشن است به خوبی می دانند که این عامل چقدر در مصرف زیاد شارژ گوشی تاثیر دارد. پیشنهاد ما برای این افراد این است که زمانی که احتیاج به اینترنت ندارند حتما وای فای و دیتای گوشی خود را خاموش و غیر فعال نمایند. ذکر این نکته لازم است که طبق تحقیقات اجرا شده مصرف باتری در زمان دیتا بیشتر از زمانی است که وای فای فعال است.

6. قابلیت Location را غیر فعال کنید

یکی از مواردی که باعث افزایش مصرف باتری می گردد فعال بودن قابلیت location و یا همان (اطلاعات موقعیت مکانی) در گوشی های هوشمند است. پیشنهاد می گردد که فقط در صورتی که احتیاج به این قابلیت دارید آن را فعال کنید و از فعال نگه داشتن دائمی آن بپرهیزید.

7. به جای تماس و ایمیل از پیغام کوتاه بهره ببرید

برای برقراری تماس با افراد به جای استفاده از ایمیل با او تماس بگیرید و یا از پیغام کوتاه (sms) بهره ببرید. ارسال ایمیل به علت اینکه از اینترنت استفاده می نماید یاعث افزایش شارژ گوشی های همراه می گردد. اگر کار مهمی دارید بهتر است تماس بگیرید و یا اگر کارتان آنطور ضروری نیست از پیغام کوتاه بهره ببرید، چون در این حالت نه به اینترنت احتیاج است و نه به استفاده زیاد از گوشی همراه.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ چیست؟

8. مدیریت و حذف اپلیکشن های پر مصرف

برخی از نرم افزار ها و برنامه ها به دلیل سنگین بودن مصرف شارژ بالایی دارند و باعث افزایش مصرف باتری می شوند. شما می توانید این نرم افزارها را شناسایی کنید و آنها را غیرفعال و یا حذف کنید. برای دانستن این اطلاعات ارزشمند می توانید به بخش settings وارد شوید و گزینه battery را انتخاب کنید. در این مرحله لیست نرم افزارهایی که در تلفنن همراهتان دارید برای شما به نمایش گذاشته می گردد و در روبه روی هر کدام میزان مصرف شارژ آن ذکر شده است. شما می توانید با مشاهده این آمار به حذف اپلیکشن های پر مصرف اقدام کنید.

9- خاموش کردن گوشی در مواقعی که آنتن دهی ضعیف است

اگر در مکانی هستید که آنتن ندارید حتما گوشی خودتان را خاموش کنید. جست و جو کردن آنتن در این مواقع باعث افزایش مصرف باتری می گردد و عمر آن را به مرور کاهش می دهد. همچنین شما در این موقعیت می توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید تا هم جست و جوی آنتن متوقف گردد و هم بتوانید کار هایی را که می خواهید با گوشی انجام دهید.

10. ویبره را خاموش کنید

بسیاری از افراد حالت ویبره را در مواقع اعلام پیغامک، تماس و … فعال می نمایند و مصرف باتری گوشی خودشان را افزایش می دهند. استفاده زیاد از ویبره به دلیل اینکه موتور های الکتریکی ویبره برای فعالیت به شدت به انرژی باتری وابسته هستند باعث افزایش مصرف باتری گوشی می گردد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر احتیاجی به استفاده از ویبره ندارید آن را غیر فعال کنید.

11. به کاهش روشنایی صفحه نمایش اهمیت دهید

یکی از عواملی که باعث افزایش مصرف باتری در گوشی های هوشمند می گردد میزان روشنایی بیش از اندازه صفحه نمایش است. اگر گوشی هوشمندی دارید که صفحه نمایش آن عظیم و با کیفیت بالا است سعی کنید میزان روشنایی آن را کم کنید و یا آن را در حالت اتوماتیک قرار دهید تا پس از زمان معینی خاموش گردد. با این کار هم از چشمتان مراقبت کردید و هم طول عمر باتری گوشی خودتان را افزایش دادید.

12. هر ماه یک بار شارژ باتری را صفر کنید

سعی کنید در طول ماه یک بار باتری گوشی خودتان را از صفر درصد شارژ کنید. این کار به باتری های هوشمند امروزی این امکان را می دهد که به حالت کالیبره نزدیک گردد و در محاسبه تخمین مدت زمانی و شارژ باقی مانده دچار مشکل نگردد. پس برای افزایش عمر باتری گوش خود حتما این کار را یک بار در ماه نه بیشتر انجام دهید.

13- گوشی را در حالت پرواز / هواپیما قرار دهید

یکی از قابلیت هایی که بسیاری از افراد از آن غافل می شوند حالت (airplane) یا همان حالت پرواز است. همواره در زمان شارژ سعی کنید گوشی خودتان را در حالت پرواز یا همان حالت هواپیما قرار دهید. در این حالت مواردی همچون آنتن دهی، اینترنت، تماس و پیغامک قطع می گردد و همین عوامل باعث سریع تر شارژ شدن و در نتیجه افزایش طول عمر باتری گوشی می گردد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را بیان کنیم که در افزایش عمر باتری گوشی موثر باشد. امیدواریم با استفاده از این روش هایی مانند دوری از گرما و سرمای شدید، استفاده از حالت پرواز، استفاده از قابلیت Power Saving Mode، حذف اپلیکشن های پرمصرف، غیر فعال کردن ویبره، کاهش روشنایی صفحه نمایش و … بتوانید قدرت شارژدهی گوشی خودتان را افزایش دهید. اطلاع از اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند به شما یاری می نماید تا بتوانید بهتر از باتری گوشیتان مراقبت کنید. شما هم اگر نکته ای و یا روشی در رابطه با این مقاله دارید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1671

به "روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های افزایش عمر باتری گوشی اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید