سفر در اسکاندیناوی (قسمت سوم: هلسینگبوری)

به گزارش تنها پیامک، هلسینگبوری یکی از مشهورترین شهرهای سوئد به شمار می آید که همچنان بافت تاریخی خود را حفظ نموده است. در ادامه سفر به اسکاندیناوی به معرفی این شهر زیبا خواهیم پرداخت

سفر در اسکاندیناوی (قسمت سوم: هلسینگبوری)

سوئد یکی از کشورهای کهن قاره سبز اروپا است و سالانه گردشگران متعددی در سفر به اسکاندیناوی از آن بازدید می نمایند. هلسینگبوری واقع در منطقه اسکونه، یکی از شهرهای مشهور کشور سوئد است که علاوه بر بهره مندی از جاذبه های دیدنی فراوان، به علت همجواری با کشور دانمارک از اهمیت تاریخی فراوانی نیز برخوردار است. با خبرنگاران همراه شوید تا با شهر هلسینگبوری آشنا شویم.

آنچه باید درباره هلسینگبوری بدانید:

  • هلسینگبوری کجاست؟
  • جاهای دیدنی هلسینگبوری
  • چگونه به هلسینگبوری برویم؟
  • اقامت در هلسینگبوری

هلسینگبوری کجاست؟

شهر هلسینگبوری (Helsingborg) در جنوب کشور سوئد در منطقه اسکونه (skane) قرار گرفته است. این شهر از زمان های دیرین به علت موقعیت استراتژیک خود جزو اصلی ترین و مهمترین شهرهای بندری اسکاندیناوی بوده است. تا پیش از سال 1710 میلادی، این شهر به وسیله دانمارکی ها اداره می شد و در این سال پس از وقوع جنگی که بین کشور سوئد و دانمارک در گرفت، هلسینگبوری به قلمرو کشور سوئد ملحق شد. اگرچه این جنگ خسارات سنگینی به این شهر وارد آورد، پس از گذشت یک قرن این شهر دوباره به مهم ترین مرکز تجاری کشور سوئد تبدیل شده است.

جاذبه های دیدنی هلسینگبوری

دژ قلعه شرنان (Kärnan)

یکی از قدیمی ترین جاذبه های این شهر، دژ قلعه قرون وسطایی شرنان است که در قرن 13 میلادی به وسیله دانمارکی ها در مرکز این شهر برای دسترسی به دریای بالتیک و کنترل آن ساخته شد. در اوایل قرن 14 میلادی، این دژ قلعه به محل زندگی پادشاه دانمارک تبدیل شد. همان طور که در بالا اشاره شد، پس از جنگ مابین سوئدی ها و دانمارکی ها و پیروزی سوئدی ها، پادشاه کشور سوئد این دژ قلعه را تخریب کرد و تنها قلعه آن را به عنوان نمادی از پیروزی باقی گذاشت. امروزه، این دژ به نماد شهر هلسینگبوری تبدیل شده است. با بالا رفتن از پله های باریک این بنا می توانید چشم انداز زیبایی از شهر هلسینگبوری را داشته باشید

کلیساس سنت ماری

ساخت کلیسای سنت ماری در اوایل قرن 14 میلادی شروع شد و پس از گذشت چند قرن به انتها رسید. این کلیسای زیبا یکی از برترین نمونه های سبک معماری آجری گوتیک دانمارکی است که تمامی خصوصیت های ساختمان های قرن 14 میلادی اسکاندیناوی را دارد.

ساختمان شهرداری رادهوست (Radhuset)

معماری این ساختمان با سقف سنگ و مس، پنجره های رنگی قوسدار و نقاشی های دیواری، یکی از دیدنی های شهر هلسینگبوری به شمار میرود. برای کسانی که به معماری علاقه دارند، بازدید از این ساختمان با سبک معماری نئوگوتیک، بسیار مجذوب کننده خواهد بود. جالب است که بدانیم طراحی و نقشه این ساختمان در قرن 19 میلادی به وسیله جوان 26 ساله ای که فارغ التحصیل رشته هنر از آموزشگاه هنر استکهلم بود، ارائه شده است. از آنجایی که این ساختمان به ایستگاه قطار بسیار نزدیک است، بازدید از آن به سادگی امکان پذیر است.

باغ موزه فردریکسدال (Fredriksdal)

با بازدید از باغ موزه فردریکسدال نمونه کوچکی از شهر هلسینگبوری سال های 1800 و اوایل 1900 میلادی را مشاهده می کنید. این باغ موزه شامل مزرعه ها، خیابان ها و کوچه های باریک و سنگ فرش شده و مغازه ها است. بعلاوه باغ های گیاه شناسی، منطقه ها طبیعی، کشتزار ها و خانه ای اربابی در این مجموعه وجود دارد. جالب این است که موزه این مجموعه، در فضای باز طراحی شده و خود این مجموعه را بسیار منحصربه فرد نموده است. از آنجایی که بازدید از این مجموعه به زمان زیادی احتیاج دارد، شما می توانید در حین بازدید از رستوران ها، کافی شاپ ها و غذاهای محلی لذت ببرید.

مجموعه فرهنگی دانکرز (Dunkers Kulturehus)

مجموعه فرهنگی دانکرز مکانی برای برگزاری جلسه های اهالی شهر هلسینگبوری است. در عین حال اگر شما یکی از علاقه مندان به فرهنگ و هنر سوئدی هستید، بازدید از این مکان به شما توصیه می گردد. هدف اصلی این مجموعه فرهنگی جذب افراد علاقه مند است که با به چالش کشیدن آن ها به وسیله تفسیر دنیای اطراف، سعی در رسیدن به این هدف دارد. در این مکان شما می توانید از هنر مدرن، اجراهای هنری مختلف و جلسات بحث و گفت وگو در زمینه های متفاوت لذت ببرید.

خانه جیکوب هانسن (Jacob Hansen)

از معدود ساختمان هایی که از سال 1967 تا به امروز در این شهر به جای مانده است، خانه جیکوب هانسن است. این ساختمان علاوه بر داشتن معماری زیبا، مکانی برای برگزاری کنفرانس ها نیز است.

همچون دیگر شهرهای اسکاندیناوی، در این شهر رستوران ها و کافه های زیادی در کنار بندر وجود دارد که استراحت در آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. بعلاوه برای علاقه مندان به خرید مغازه های زیادی در تمامی شهر وجود دارد. یادمان باشد که شهرهای کشور سوئد نسبت به سایر کشورهای اسکاندیناوی، پرجنب وجوش تر هستند که این شامل زندگی شبانه نیز می گردد.

یادتان باشد که در هنگام پیاده رویی در این شهر از مجسمه های بی شماری که در سراسر شهر وجود دارد لذت ببرید.

چگونه به هلسینگبوری برویم؟

برای سفر از مالمو به هلسینگبوری می توانیم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار استفاده کنیم و پس از حدود 45 دقیقه به این شهر برسیم.

اقامت در هلسینگبوری

اگر به عنوان گردشگر به این شهر سفر می کنید، اقامت شبانه در این شهر پیشنهاد نمی گردد. بهتر آن است که پس از بازدید از این شهر، به جهت خود به شهر بعدی ادامه دهید. اگر دوست دارید که بدانید شهر بعدی کجا می تواند باشد، با ما در ادامه این سفرنامه همراه باشید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2152

به "سفر در اسکاندیناوی (قسمت سوم: هلسینگبوری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در اسکاندیناوی (قسمت سوم: هلسینگبوری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید