سنندج مرکز نوروز جهان است

به گزارش تنها پیامک، زارعی کوشا گفت: جشن های نوروز از طریق خود مردم برگزار می شود و سنندج مرکز نوروز جهان است.

سنندج مرکز نوروز جهان است

استاندار کردستان در آئین دنیای نوروز که در باغ هنر تهران برگزار گشت گفت: مردم استان کردستان یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند و به همین دلیل آیین ها و جشن های نوروزی مردم این دیار نیز در نوع خود بی نظیر است.

او گفت: امروز در کردستان و با اهتمام خود مردم، جشن های نوروزی همچنان برپا می شود و برگزاری این رویداد ها فرصت بی نظیری از مشارکت و همراهی مردم را به نمایش می گذارد.

استاندار کردستان ضمن دعوت از همه مردم کشور و دیگر مردم کشور های منطقه برای سفر به کردستان گفت: از همه ایرانیان و دیگر ملت های منطقه که عید نوروز در آن ها جشن گرفته می شود، دعوت می کنم که آئیین های خاص نوروز را در کردستان به نظاره بنشینند.

زارعی کوشا گفت:کردستان استانی با ویژگی ها و مواهب مختلف طبیعی و چشم انداز های بی نظیر و دیدنی، کوهستان های سربه فلک کشیده که نماد استواری مردم منطقه بوده و چشمه های خروشان که بیانگر زلالی مردم این دیار است، می تواند میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگران باشد.

او گفت: بسیار خرسندیم که کاروان نوروز امسال در شهر سنندج مستقر خواهد شد، سنندج شهری که نماد ایثار و مقاومت، شهر دنیای موسیقی و مرکز کتاب ایران، اکنون مرکز نوروز کشور است.

استاندار کردستان گفت: بالاتر از همه ویژگی های این دیار، مردمان بی نهایت مهربان، سخت کوش و مهمان نوازش هستند که از هر جای دنیا کسی قدم بر دیار کردستان نهاده باشد، این ویژگی مردم کردستان را لمس کرده است.

زارعی کوشا گفت: از همکاری های ویژه یونسکو در خصوص انتخاب سنندج به عنوان میزبان آئیین دنیای نوروز تقدیر و از همه مدیران استانی و شهرستانی برای هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری آئین دنیای نوروز تشکر می کنم.

آئین دنیای نوروز امروز دوشنبه در باغ هنر تهران و با حضور گروه های برتر فرهنگی و هنری از جمله اجرای هزار دف کردستان و سخنرانی دکتر زارعی کوشا و دبیرکل یونسکو برگزار گشت.

در این آیین دف نوازی هنرمندان کردستانی فضای آکنده از شور و معنویت آفرید و مورد استقبال گسترده حاضران داخلی و خارجی قرار گرفت.

قرار است کاروان فرهنگی و هنری نوروز روز 26 اسفند ماه وارد شهر سنندج شده و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با حضور اعضای این کاروان برگزار شود.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3013

به "سنندج مرکز نوروز جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج مرکز نوروز جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید