سومین جشنواره گردو در شهرستان تفرش برگزار می گردد

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سومین جشنواره روستایی گردو پنجشنبه 15 شهریور هفته جاری در روستای طاد تفرش برگزار می گردد.

سومین جشنواره گردو در شهرستان تفرش برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز چهارشنبه 14 شهریور با اعلام این خبر گفت: این دست جشنواره ها فرصت مطلوبی جهت معرفی ظرفیت روستاها به منظور توسعه گردشگری است. از اهداف برگزاری جشنواره های روستایی زنده نگهداشتن آیین های کهن روستایی و توجه جوانان به ارزش های بومی است از این رو سومین جشنواره روستایی گردو روز پنجشنبه 15 شهریور ماه هفته جاری در روستای طاد تفرش برگزار می گردد.

حسینی اضافه کرد: ایجاد فضاهای بوم گردی این فرصت را محیا می نماید تا بتوان گردشگران را جذب روستاها کرد و از این جهت بتوان به اشتغال محلی، توانمند سازی مالی جوامع محلی و در نهایت ماندگاری روستائیان رسید امری که متاسفانه در سال های گذشته مغفول مانده بود و صدمات جبران ناپذیری به بافت اجتماعی شهرها و روستاها وارد نموده است.

او در ادامه گفت: امید است با برگزاری این جشنواره ها گردشگران بیشتری از این منطقه بازدید نمایند چرا که از دیرباز تفرش به عنوان خطه مشاهیر و بزرگان معرفی شده دارای جاذبه های بی بدیلی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 245

به "سومین جشنواره گردو در شهرستان تفرش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره گردو در شهرستان تفرش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید