طرح حفاظت از پارک ملی گلستان با تقویت صنایع دستی و گردشگری منطقه

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اجرای طرحی برای حفاظت از ذخیره گاه زیست کره پارک ملی گلستان با توسعه کسب و کار پایدار در حوزه های صنایع دستی و گردشگری اطلاع داد.

طرح حفاظت از پارک ملی گلستان با تقویت صنایع دستی و گردشگری منطقه

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی، مدیرکل این استان با اشاره به این که ارزش بالای ذخیره گاه زیست کره پارک ملی گلستان و ثبت جهانی آن، ضرورت حفظ و نگهداری از این منبع غنی جهانی را افزون تر نموده است، گفت: برای حراست از این ذخیره گاه علاوه بر مسئولان، جوامع محلی و روستانشینان حاشیه جنگل نقش پررنگی خواهند داشت.

او گفت: نبود شغل ثابت و درآمد زا برای روستائیان و تامین معیشت از جنگل، چرای بیش از حد دام و قطع درختان کهنسال جنگلی و... از عمده ترین دلایل تخریب این پارک ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سعی دارد تا با تقویت فعالیت حوزه هایی چون صنایع دستی و گردشگری در روستاهای حاشیه پارک ملی، موجبات توسعه کسب و کار پایدار و در نهایت به حداقل رساندن میزان آسیب جوامع محلی به ذخیره گاه زیست کره پارک ملی گلستان را فراهم سازد.

او با اشاره به این که این اداره کل از نیمه دوم سال 97 کوشش های خود را برای حفظ و حراست از پارک ملی گلستان سرعت بخشیده است، یادآور شد: آنالیز و مطالعات میدانی در روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان، نشست هایی متعدد با ارگان های مربوطه، شناسایی ظرفیت های روستاهای حاشیه پارک و تقویت و احیای صنایع دستی این روستاها و برگزاری کارگاه و کارگروه های تخصصی از جمله اقدامات اجرا شده در این حوزه است.

کریمی افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی با پارک ملی جنگل گلستان، شناسایی رشته های صنایع دستی منسوخ شده و فعال منطقه، ایجاد مراکز تخصصی و مراکز خلاق صنایع سنتی، ایجاد بوم گردی های سنتی توسط جوامع محلی با استفاده از مصالح و تزئینات بومی و بهره مندی دفاتر خدمات مسافرتی از محیط بانان به عنوان راهنمای (لیدر) گردشگران از جمله برنامه های طرح حفاظت از ذخیره گاه پارک ملی گلستان در حوزه صنایع دستی و گردشگری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 427

به "طرح حفاظت از پارک ملی گلستان با تقویت صنایع دستی و گردشگری منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح حفاظت از پارک ملی گلستان با تقویت صنایع دستی و گردشگری منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید