عکس ، با سرفیس های پاییزی مایکروسافت آشنا شوید

به گزارش تنها پیامک، زومیت نوشت: مایکروسافت سال جاری نیز میخواهد در رویداد پاییزه اش محصولات جدیدی را با برند سرفیس معرفی کند. برای آنالیز محصولاتی که امکان دارد سال جاری معرفی شوند، با ما همراه شوید.

عکس ، با سرفیس های پاییزی مایکروسافت آشنا شوید

مایکروسافت در حال آماده شدن برای برگزاری رویداد سالانه پاییزی سرفیس است که سال جاری باتوجه به دهمین سالگرد تولد دستگاه های سرفیس این شرکت، اهمیت بیشتری دارد. به همین مناسبت، قصد داریم تمام محصولاتی را آنالیز کنیم که محتمل است در رویداد سرفیس سال جاری معرفی شوند. رویداد مذکور که ساعت 17:30 بیستم مهر برگزار می گردد، به صورت زنده پخش خواهد شد؛ ولی هنوز امکان شرکت حضوری در مراسم معین نیست.

سرفیس لپ تاپ

اولین محصول لیست مایکروسافت، سرفیس لپ تاپ نو است که باتوجه به سپری شدن حدود یک ونیم سال از معرفی سرفیس لپ تاپ 4، با تأخیر رونمایی می گردد. اطلاعات زیادی از سرفیس نو مایکروسافت موجود نیست و صرفاً می توان از گزارش های شرکت های دیگر درباره معینات آن گمان هایی زد. گزارش های اخیر از بهره مندی سرفیس لپ تاپ نو از تراشه نسل دوازدهمی سری U اینتل خبر می دهند و مدلی با سری رایزن AMD هم در کار نیست.

به جز سرفیس لپ تاپ 3، این اولین باری است که مایکروسافت سرفیسی را بدون تراشه AMD روانه بازار می نماید که ممکن است به علت کمبود فعلی قطعات در دنیا باشد. بااین حال، بعضی از منابع داخلی مایکروسافت از طراحی سرفیس لپ تاپ نو دیگری با تراشه رایزن 6000 شرکت AMD خبر می دهند که باید منتظر ماند و دید پاییز سال جاری عرضه می شوند یا خیر.

انتظار می رود سرفیس لپ تاپ نو نیز مثل سری های قبلی در دو میزان 13 و 15 اینچی و رنگ های مشابه روانه بازار شوند؛ ولی محتمل است مدلی با رنگ سبز خاکستری فام مثل سرفیس لپ تاپ گو 2 سال جاری نیز معرفی گردد. بعلاوه، امکان استفاده از تاندربولت 4 نیز برای اولین بار در سرفیس لپ تاپ شایعه شده است.

مدل های 13/5 اینچی با معینات زیر عرضه می شوند:

  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD

مدل های 15 اینچی نیز با ویژگی های زیر عرضه خواهند شد:

  • پردازنده Core i7 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD

سرفیس پرو 9

انتظار داریم سال جاری سرفیس پرو نوی هم وارد خط فراوری گردد که مهم ترین تغییر آن استفاده از تراشه های نو است. طبق گزارش ها، مایکروسافت میخواهد سری سرفیس پرو X را با سرفیس پرو ادغام کند که به معنی عرضه سرفیس پرو 9 در دو مدل مجهز به تراشه اینتل یا کوالکام است.

مدل کوالکامی که با نام رمز Arcata شناخته می گردد، با تراشه SQ3 مایکروسافت عرضه می گردد. تراشه مذکور که همان مدل ارتقایافته Snapdragon 8cx Gen3 است، عملکرد دستگاه را درمقایسه با سرفیس پرو X فعلی بهبود چشمگیری می بخشد. مدل اینتلی با نام رمز Zaca نیز از پردازنده نسل دوازدهم این شرکت روانه بازار می گردد که از سری P یا U خواهد بود.

استفاده از سری P در سرفیس پروهای نو می تواند جهش بزرگی باشد؛ زیرا درمقایسه با سرفیس پرو 8 عملکرد بسیار بهتری ارائه خواهد داد و آن را با آیپد پرو اپل هم رده می نماید. باوجوداین، سری P درمقایسه با U مصرف انرژی بیشتری دارد و حرارت بیشتری فراوری می نماید؛ بنابراین، استفاده از سری U در دستگاهی مثل سرفیس پرو منطقی تر است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم سرفیس پرو نو بهره مندی از 5G LTE است که برای اولین بار در دستگاه های سرفیس، به ویژه با تراشه ARM دیده می گردد. ازنظر طراحی نیز، بعید است شاهد تغییر خاصی درمقایسه با سرفیس پرو فعلی باشیم و تنها امکان معرفی رنگ ها و تایپ کاورهای نو وجود دارد.

انتظار داریم سرفیس پروهای نو در هر دو مدل اینتل و ARM با معینات زیر عرضه شوند:

سرفیس پرو 9

  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD

سرفیس پرو 9 با اتصال 5G

  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 8 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 16 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، 16 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD

سرفیس استودیو 3

علاوه بر لپ تاپ های ذکرشده، انتظار می رود مایکروسافت خاتمه سرفیس استودیو نو را با نام رمز Chehaalis معرفی کند که با تغییرات اندک در بخش طراحی و به روزرسانی های چشمگیر سخت افزاری روانه بازار می گردد. بعلاوه، رنگ ها و طراحی سرفیس پن به روز خواهد شد.

لازم به ذکر است تنها مدل ضخیم تر سرفیس پن به روز می گردد و تغییری در طراحی اسلیم پن روی نمی دهد؛ بنابراین، نمی توان انتظار وجود شارژ بی سیم در اسلیم پن 2 همراه سرفیس استودیو 3 داشته باشیم. سرفیس پن و سرفیس اسلیم پن دو محصول کاملاً متفاوت هستند و جایگزین یکدیگر نیستند.

گفته می گردد سرفیس استودیو نو نیز مثل سری قبل از پردازنده اینتل استفاده می نماید؛ ولی نسل یازدهم یا دوازدهمی بودن آن هنوز معین نشده است. سال قبل، گفته شد که سرفیس استودیو 3 با پردازنده تایگرلیک عرضه می گردد؛ ولی امیدواریم در این مدت مایکروسافت تصمیمش را عوض نموده باشد. انتظار داریم سرفیس استودیو 3، تنها در یک مدل با معیناتی نظیر پردازنده Core i7 اینتل و 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت SSD روانه بازار گردد؛ بااین حال، امکان خرید آن بدون کیبورد و موس و قلم برای مشتریان تجاری وجود دارد.

پروژه ولترا

پروژه ولترا با نام رمز Black Rock اوایل سال جاری معرفی گردید؛ ولی محتمل است مایکروسافت به عرضه اولین دستگاه ها سرعت دهد و آن ها را هم زمان با سرفیس های نو وارد بازار کند. پروژه ولترا که اولین کامپیوتر مینی دسکتاپ مایکروسافت است، از پردازنده Snapdragon 8cx Gen 3 استفاده می نماید؛ اما، ردموندی ها قصد دارند آن را تنها به عنوان کیت توسعه بفروشند. لازم به ذکر است پروژه ولترا یکی از محصولات تیم سرفیس است و به جز نامش، همه چیز آن محصولی سرفیسی محسوب می گردد.

لوازم جانبی

مثل هرسال، مایکروسافت لوازم جانبی متعددی را همراه با دستگاه های سرفیس معرفی می نماید. نسخه های نو سرفیس کیبورد و سرفیس پن و سرفیس موس ازجمله محصولات موردانتظاری هستند که احتمالاً همراه با سرفیس استودیو 3 عرضه می شوند؛ ولی برای افرادی که نمی توانند کامپیوتری 3,500 دلاری بخرند، نیز امکان تهیه جداگانه آن ها وجود دارد.

بعلاوه، خاتمه احتمال عرضه لوازم جانبی تطبیق پذیر نو مایکروسافت وجود دارد که اوایل سال جاری معرفی گردیدند؛ اما هنوز برای خرید موجود نیستند. ازآن جاکه محصولات مذکور اخیراً تأییدیه FCC را دریافت نموده اند، امکان عرضه قریب الوقوع آن ها وجود دارد.

افزون براین، احتمال معرفی به روزرسانی نو اندروید 12L برای سرفیس دئو و سرفیس دئو 2 وجود دارد. درنهایت، شنیده شده است که نسل دوم سرفیس ایربادز نیز با نام رمز Ella معرفی خواهد شد که متأسفانه هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. از معرفی اولین نسل ایربادهای مایکروسافت دو سال می گذرد و اکنون زمان مناسبی برای به روزرسانی است.

آنچه موردانتظار نیست

هرساله دستگاه هایی وجود دارند که احتمال خودنمایی در رویداد پاییزه سرفیس مایکروسافت ندارند. سال جاری نیز این دستگاه ها عبارت اند از:

  • سرفیس لپ تاپ استودیو 2
  • سرفیس گو 4
  • سرفیس دئو 3
  • سرفیس دئو
  • سرفیس لپ تاپ SE 2
  • سرفیس لپ تاپ گو 3
  • سرفیس هدفونز 3

اگرچه احتمالاً مایکروسافت یک یا دو غافل گیری برایمان در نظر خواهد گرفت، پاییز سال جاری قطعاً از مدل های نو سرفیس لپ تاپ استودیو و سرفیس گو و سرویس دئو خبری نخواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3093

به "عکس ، با سرفیس های پاییزی مایکروسافت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، با سرفیس های پاییزی مایکروسافت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید