تور گرجستان: معرفی زیباترین شهرهای گرجستان

به گزارش تنها پیامک، زیباترین شهرهای گرجستان

در سال های اخیر گرجستان تبدیل به مقصد پر طرفداری برای مسافران شده است و مردم ایران به علت امنیتی که در این کشور وجود دارد بیشتر از قبل از سفر به گرجستان استقبال می نمایند. این کشور مقصد بسیار مناسبی برای افرادی است که از تماشا کوه های حیرت آور، غذاهای خوش طعم و مهمان نوازی مردم به وجد می آیند. برای اینکه با زیباترین شهرهای گرجستان آشنا شوید با خبرنگاران همراه شوید:

تور گرجستان: معرفی زیباترین شهرهای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس | tbilisi

تفلیس که مرکز گرجستان است به عنوان جواهر گرجستان هم شناخته می شود و هنوز هم همان شهر کوچک جادویی به جای مانده است، اگرچه بزرگترین شهر گرجستان است. با ورود به تفلیس گذر زمان برایتان بی اهمیت می شود و انگار جایی در آسمان و زمین در حال پرواز هستید. تفلیس در بین اروپا و آسیا و در منطقه بینظیر قفقاز قرار گرفته است. در این شهر می توان معماری، فرهنگ و تاریخ گرجستان را در یکجا دید. تفلیس جایی است که باید از آن تماشا کرد. در تفلیس انواع کلیساها و آتشکده ها و بناهای تاریخی با قدمت وجود دارد.

باتومی | batumi

باتومی یکی از برترین تفریحگاه های ساحلی گرجستان است و هر کسی که خواستار گذراندن اوقات بهتری در زندگی و یا گذراندن یک تعطیلات تابستانی ساده است، در پیدا کردن تفریحات مورد نظرش در باتومی هیچ مسئله ای نخواهد داشت. درختان نخل سر به فلک کشیده و ساختمان های رنگارنگ چیزی است که در باتومی زیاد به چشم می خورد. از نظر انتخاب محل اقامتی هم انتخاب های زیادی وجود دارد، انواع اقسام اقامت گاه های لوکس ساحلی در این شهر وجود دارند.

در باتومی حتما باید از خیابان اروپا تماشا کرد. باتومی نه تنها ساختمان های شیک و مدرن زیادی دارد بلکه تقریبا می توان گفت که برترین ساختمان های آن مربوط به قرن نوزدهم است. ساختمان های قدیمی و تازه دورتادور این میدان را محاصره نموده اند و تضاد زیبایی را به وجود آورده اند. یکی دیگر از خیابان های خوب باتومی که پیشنهاد می شود حتما از آن تماشا شود، میدان پیزا نام دارد. در اولین لحظه ورود به میدان فرد این احساس را می نماید که جایی در وسط ایتالیا است. رستوران های فانتزی، موزیک زنده و زنگی که هر ساعت از ساعت 3 بعدازظهر به بعد زده می شود، میدان پیزا را به یک مکان دوست داشتنی تبدیل نموده است.

روستای اوشگولی | ushguli

اهمیت این روستای قدیمی آنقدر زیاد بوده که توانسته در لیست میراث دنیای یونسکو جای بگیرد. دسترسی به این روستا شاید چندان راحت نباشد اما مطمئنا ارزشش را دارد. امروزه فقط 200 نفر در این روستا زندگی می نمایند. یکی از برترین راه های دسترسی به این روستا با اسب و به وسیله منطقه مستیا است. انتخاب اسب برترین کار برای تماشا این روستا است چون علاوه بر اینکه جهت دسترسی ساده می شود، در راه می توان از طبیعت حیرت انگیز اطراف لذت برد و خود را برای مدتی دور از هر چیزی در دنیا احساس کرد. در سفر به گرجستان بازدید از این روستا را از دست ندهید.

مستیا | Mestia

یکی دیگر از زیباترین شهرهای گرجستان شهری در نزدیکی شهرهای کوتایسی و پوتی است و مستیا نام دارد. مستیا در واقع شهری کوهستانی در دامنه کوه های قفقاز در شمال غربی این کشور است و در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده است. مسیتیا به طور کلی 2600 سکنه دارد با این حال یکی از محبوب ترین شهرهای گرجستان برای گردشگرها است، طبیعت این شهر بی رقیب است و برای افرادی که اهل طبیعت گردی و پیاده روی های کوهستانی باشند، برترین گزینه است.

استپانتسمیندا | Stepantsminda

استپانتسمیندا شهری فریبنده با چشم اندازهای بی همتا در شمال گرجستان است که بیشتر به خاطر جهتهای طبیعت گردی کوهستانی اش شهره است، چشم اندازهای قدرتمند آن به کوه کازبگ و کلیسای تاریخی ای که روی تپه ای در این شهر واقع شده است، آن را تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای گرجستان نموده است. نام عجیب این شهر از روی نام یک راهب گرجستانی برداشته شده است، جاده ای که در این شهر وجود دارد بسیار شیبدار است و خیلی مناسب رفت و آمد در فصل زمستان نیست.

متسختا | Mtskheta

یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور گرجستان متسختا است که تاریخ آن به حدود 1000 سال قبل از میلاد مسیح برمی شود. این شهر با خیابان های سنگ فرش شده و با پس زمینه ای از کوه در پس خود، درست شبیه به یک کارت پستال است. همان طور که ممکن است بدانید، کشور گرجستان یکی از اولین کشورهایی بوده است که دین مسیحیت را پذیرفته است و در این میان طبق شواهد، شهر متسختا یکی از اولین شهرهایی بوده است که حضرت مسیح فعالیت های خود را در آن شروع نموده. اگر دوست دارید تا با معماری های قدیمی گرجستان آشنا شوید سفر به متسختا را در نظر داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1996

به "تور گرجستان: معرفی زیباترین شهرهای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: معرفی زیباترین شهرهای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید