چه زمانی برای سفر به باکو مناسب تر است؟

به گزارش تنها پیامک، زمان مناسب برای سفر به باکو

از جمله مقاصد مورد علاقه ایرانیان که اتفاقا بسیار نزدیک هم هست، شهر باکو در کشور آذربایجان است. این شهر فوق العاده زیبا، همواره میزبان توریستان ایرانی در خود است و الحق و الانصاف که حق مطلب را در برابر رفع سازی تمام نیازهای یک توریست، از تماشا جاذبه های تفریحی و تاریخی گرفته تا اساسی ترین نیازهای یک فرد را به خوبی تامین می کند. ولی تا به حال به این مطلب فکر نموده اید که برترین زمان برای سفر به باکو چه وقتی است؟ ما امروز در خبرنگاران می خواهیم به همین مساله بپردازیم که زمان مناسب برای سفر به باکو دقیقا چه موقعی است. پیشنهاد می کنم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی برای سفر به باکو مناسب تر است؟

قبل از آن که به این بپردازیم که زمان مناسب برای سفر به باکو چه موقعی است بیایید تا اول کمی درباره شرایط آب و هوایی و اقلیمی کلی که باکو در آن واقع شده است را مورد آنالیز قرار دهیم. می توان گفت که آب و هوای باکو در شرایط نرمال، همچون آب و هوای تهران خودمان است. تابستان های باکو گرمِ گرم و زمستان هایش از آن زمستان های سردی است که باید حداقل با چند لایه لباس پشمی گرم به استقبالش رفت.

حال اگر عاشق برف هستید و خود را دوستدار سرما می دانید، می توانید تا در ماه دی به این شهر آذربایجانی سفر کنید تا آنقدر برف ببینید که کاملا راضی شوید. البته این نکته را در زمره دانستنی های خود قرار دهید که از فصل آبان تا دی، یعنی به مدت 3 ماه این شهر در بالاترین سطح رطوبت خود واقع شده است و بارش برف و باران در آن بسیار زیاد است.

البته این به آن معنا نیست که شما در اسفند برف و سرما را نمی بینید بلکه زمستان هنوز هم هست اما نه به شدت این 3 ماه که درابتدا گفته شد. از سرما که رد شویم، می رسیم به آن سر پل درجه آب و هوایی یعنی گرما.

حال بیشترین مقدار دمای هوا و گرما در باکو را می توان از ماه های خرداد تا شهریور دانست. البته این ماه هایی که ما برای شما شرایط آب و هواییش را گفتیم، اینگونه نیستند که آزاردهنده باشند ولی به هر حال ما در بین این ماه ها، زمان هایی را داریم که در زمره برترین زمان مناسب برای سفر به باکو هستند.

بیایید کلیشه ها را کنار بگذاریم و از همین زمان حالی که در آن هستیم، برترین زمان مناسب برای سفر به باکو را معرفی نماییم. از شهریور تا اواسط آبان ماه یعنی همین روزهایی که در پیش روی ماست و از آن ها فاصله ای هم نداریم، یکی از برترین زمان های مناسب برای سفر به شهر باکوی زیباست.

از آن جایی که در آغاز فصل تابستان آب و هوا خشک خشک است، از اواسط شهریور که سر و کله پادشاه فصل ها پاییز پیدا می گردد، هوای باکو رو به خنکی می گذارد و از گرمای تند به خلق و خویی خنک و بهشتی می رسد. از جمله ویژگی های حضور در باکو در این آب و هوا این است که با این که هوا خنک است اما بارش برف و بارانی در کار نیست.

البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر بیشتر به قصد خرید و حضور در فستیوال های مختلف به باکو سفر می کنید، برترین زمان ممکن برای شما همین روزهایی است که در پیش رو داریم. اگر می خواهید به باکو سفر کنید، هر زمان که بخواهید می توانید از سایت خبرنگاران اقدام نموده با استفاده از تور باکو خبرنگاران به این شهر زیبا با برترین امکانات سفر نمایید.

برای سفر به باکو با خبرنگاران همین الان به وسیله وب سایت ما اقدام نمایید. خب! تا به اینجا یکی از برترین زمان های مناسب برای سفر به باکو را برای شما آنالیز نمودیم اما، دیگر زمان مناسب برای سفر به باکو چه وقتی است؟

بیایید فرض کنیم که پاییز و زمستان تمام شده و در آستانه فصل بهار و البته تعطیلات عید نوروز هستیم، طبیعتا بیشتر افراد برای سفر مقصد باکو را انتخاب می کنند زیرا علاوه بر نزدیکی این شهر آذربایجانی، آب و هوای بهاری این شهر فوق العاده است. به این صورت است که ماه های مناسب بعدی برای فهرست کردن زمان مناسب برای سفر به باکو را از ماه فروردین تا اوایل خرداد ماه معرفی می نماییم.

با سرانجام یافتن ماه اسفند، زمستان سرد باکو تمام می گردد و زمین سفیدپوش و یخ زده این شهر، باز به نشانه های بهار زنده می گردد و برترین نوع آب و هوا را به سر و روی خود می بیند. بعلاوه با توجه به اشتراکات فرهنگی ایران و آذربایجان، این شهر مملو از فستیوال ها و جشن های مختلف به مناسبت به بهار می گردد.

به قول کسانی که باکو زیاد سفر نموده اند، باید باکو را در برترین فصل های سال دید تا با زیبایی های آن آشنا شد و به همین دلیل داشتن فهرستی از برترین زمان های مناسب برای سفر به باکو می تواند به شما یاری کند تا این شهر بسیار زیبا را در برترین فصول سال ببینید. بیایید تا به جمع بندی در این رابطه برسیم. میانگین دمای هوا در طول سال بین 12 تا 18 درجه سانتیگراد متغیر است.

در تابستان ها هوای باکو گرم و تا حدودی شرجی است و دلیل آن هم این است که رطوبت دریای خزر بسیار بر روی آن تاثیرگذار است. البته این هوا فقط مختص به ظهرها و زمان هایی است که خورشید مصرانه بر روی زمین می تابد و برعکس آن، شب هایش بسیار خنک و خوش آب و هوا است و به همین دلیل بیشتر مردم شب ها را برای گشت و گذار انتخاب می کنند.

همانطور که بالاتر هم اشاره نمودیم، یکی از برترین موارد در فهرست زمان مناسب برای سفر به باکو فصل بهار و آغاز جشن نوروز باستانی است. علاوه بر آب و هوای خوب این زمان در باکو، شما می توانید در انواع و اقسام فستیوال ها و جشن ها در این شهر همراه شوید. در پایان سفر خوبی را برای شما در باکو آرزومندیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2704

به "چه زمانی برای سفر به باکو مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی برای سفر به باکو مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید