کاهش زمان دریافت معاینه فنی برای خوردوهای نو

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص سن اخذ معاینه فنی برای خودروها، گفت: بر اساس قانون هوای پاک خودروهای شخصی تا چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند.

کاهش زمان دریافت معاینه فنی برای خوردوهای نو

وی با بیان اینکه این معافیت برای خودروهای عمومی یکسال است، گفت: بر این اساس خودروهای داخلی سال فراوری 96 به قبل و خودروهای خارجی سال فراوری 2017 و ماقبل مشمول دریافت معاینه فنی هستند.

سن معافیت خودروهای نو از معاینه فنی پیش ازین پنج سال بود که با توجه به قانون هوای پاک این عدد به چهارسال کاهش یافت.(ایسنا)

معاینه فنی کدام خودروها باطل می گردد؟

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران نیز در مورد ابطال برگه معاینه فنی خودروهای دودزا به وسیله سیستم در اختیار پلیس راهور گفت: در مورد بازدید و کنترل خودروهایی که دارای معاینه فنی هستند نیز اقداماتی اجرا شده است چرا که تا قبل از این خودروهایی که معاینه فنی اخذ می کردند دیگر کنترل نمی شدند و نظارتی بر آنها نبود.

وی ادامه داد: سامانه ای طراحی شده و هم اکنون در اختیار پلیس است به نام سامانه متحرک معاینه فنی که معاینه فنی خودروها را آنالیز می نماید و تا به امروز با این سامانه 975 دستگاه که معاینه فنی گرفته معاینه فنی آنها را باطل اعلام نموده ایم.

حمیدی اعلام کرد: کار این سامانه بدین صورت است که پلیس خودروهایی که در ظاهر دارای نقص فنی هستند و با چشم دودزا بودن آنها را می بیند متوقف و آنها را آنالیز می نماید و اگر خودرویی دچار نقص باشد و دوربین ها بخاطر داشتن معاینه فنی این خودرو را جریمه نمی نمایند پلیس با این دستگاه و سیستم آن را آنالیز نموده و معاینه فنی خودروی مذکور باطل می نماید.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ در خاتمه گفت: اگر تعداد این سیستم ها افزایش پیدا کند تعداد خودروهایی که معاینه فنی دارند اما دارای نقص فنی هستند بیشتر شناسایی می شوند، تا این خودروهای مجبور باشند عیب دستگاه را رفع نمایند.(مهر)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2927

به "کاهش زمان دریافت معاینه فنی برای خوردوهای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش زمان دریافت معاینه فنی برای خوردوهای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید