گردشگران غار علیصدر طعمه کارتن به دست ها می شوند

به گزارش تنها پیامک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گردشگران غار علیصدر طعمه کارتن به دست ها می شوند.

گردشگران غار علیصدر طعمه کارتن به دست ها می شوند

داستان چیست؟

گرچه این روزها ویروس کووید 19 مسافرت کردن را به یک امر غیرممکن تبدیل نموده و همه مدیران از جمله تیم سلامت، کشوری و لشگری از مردم تقاضا دارند در خانه بمانند و از پذیرفتن مسافر نیز خودداری نمایند، اما متأسفانه با وجود تصمیم مدیران استان همدان از دو سال گذشته مبنی بر ممانعت از فعالیت کارتن به دست ها برای جذب مسافر گرفته اند، همچنان این افراد در ورودی های شهر فعالیت دارند و هیچ نهادی توان مقابله و منع تبلیغ و جذب مسافر به صورت غیرقانونی توسط این افراد را ندارد. تنها کاری که مسئولان انجام می دهند ارائه گزارش در جلسات است که همه آنها نیز بی نتیجه مانده است.

به گفته چند تن از اهالی دهکده جهانگردی علیصدر این کارتن به دست های تبلیغات منزل، در ورودی های همدان علاوه بر جذب مسافر به منازل خود آن هم با قیمت های غیرمنطقی و 10 برابر کرایه منزل در علیصدر، با تبلیغات منفی در باره دهکده جهانگردی علیصدر باعث می شوند مسافرانی که هدف سفر آنها دیدن عظیمترین غار آبی دنیا است، در شهر همدان ساکن شده و در آخرین لحظه به غار علیصدر بیایند.

برای اطمینان و پیگیری این موضوع در راستا دهکده جهانگردی علیصدر با خانواده آلبقوبیش خوزستانی که به قصد دیدن غار علیصدر به استان همدان آمده بودند، گفت وگویی انجام دادم. پدر خانواده گفت: هدف سفر ما غار علیصدر بود، اما به علت شناخت کمی که از روستا داشتیم، زمان ورود به همدان کارتن به دست ها ما را به داخل شهر راهنمایی کردند و گفتند علیصدر یک روستای دور افتاده است و هیچگونه امکانات رفاهی ندارد، تنها یک غار در کنار کوهی واقع شده و اطراف آن بیابان است، به همین علت ما چند روز در همدان ماندیم.

این تبلیغات منفی درباره روستای علیصدر در حالی صورت می گیرد که دهکده جهانگردی علیصدر و مجتمع جهانگردی با یک هتل دنیاگردی سه ستاره، چهار سفره خانه مجهز و بسیار عظیم، دو رستوران همچنین سوئیت های اقامتی در مجتمع سیاحتی و داخل روستا با پیشرفته ترین امکانات روز پذیرای مسافران و بازدیدنمایندگان از غارعلیصدر است. البته این تنها موضوع و مشکل نیست که باعث کاهش ورود مسافر به دهکده جهانگردی علیصدر شده است، باید با شرمندگی گفت عظیمترین غار آبی دنیا راه استاندارد ندارد!

استاندارد نبود راه دهکده جهانگردی علیصدر

محمدعلی پورمختار، نماینده وقت مردم کبودرآهنگ و بهار گفت: راستا کبودرآهنگ- غارعلیصدر جاده پرترددی است و مسائل فراوانی دارد. جهانگرد های کشورهای دیگر هم در این راستا تردد دارند بنابراین این جاده از اهمیت بالایی برخوردار است و باید اصلاح و تعریض آن اجرا گردد. حتی وجود سرعت گیرها در جاده ها هیچ توجیهی ندارد و نمی توان با ایجاد سرعت از مسئولیت امنیت جان مردم سر باز زد، چرا که سرعت گیرها در بسیاری موارد خود باعث بروز تصادفات می شوند.

در همان سالها اعتبار ملی برای تعریض جاده علیصدر مصوب شد، اما مدیران ارشد استان نسبت به روستای علیصدر بی اعتنا هستند و تا به امروز هیچ گونه اقدامی برای تعریض راه علیصدر صورت نگرفته و هر ساله شاهد حوادث زیادی در این راستا هستیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز سال 98 مجدداً مهر تأییدی به این موضوع زد و گفت: راه های ارتباطی به سمت غار علیصدر مناسب و در سطح بین المللی نیست به طوریکه هیچ یک از راستاهای منتهی به غار استاندارد لازم را ندارد.

رانندگان و مردم روستای علیصدر از استاندار همدان گله مند هستند که چرا نسبت به مهمترین دهکده جهانگردی که عظیمترین غار آبی دنیا را در خود جای داده، بی اعتناست.

در ادامه گزارش با چند تن از رانندگانی که تقریبأ در طول هفته از راستا همدان به علیصدر تردد دارند، گفت و گویی انجام دادیم. یکی از رانندگان به اسم آرش توکلی، رانند 18 چرخ درباره زیانهایی که در این راستا متحمل می گردد، گفت: به علت کم عرض بودن جاده من و دیگر همکاران که در راستا همدان به علیصدر و کبودرآهنگ تردد داریم، باید سرعت را بقدری کاهش دهیم که برای خودروهای دیگر مشکل ایجاد نگردد و علاوه بر این، جاده به قدری تخریب شده که در طول سال وسایل نقلیه ما دچار خسارات زیادی می گردد.

امیر زارعی، راننده تاکسی راستا گل تپه به علیصدر نیز از بی اعتنایی مدیران استان گله مند بود و گفت: گرچه به علت شیوع کروناویروس گردشگری تعطیل شده است، اما در کل ما از مهمانان، مسافران و گردشگرانی که برای بازدید به غار علیصدر می آیند، خجالت می کشیم که مجبور هستند تخریب های این راستا و خسارت های آن را تحمل نمایند.

معطری نیز دیگر راننده اهل گل تپه از بخشدار منطقه خواست برای چهار بانده کردن راه همدان به علیصدر پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی اظهار کرد: این باعث شرمندگی است که عظیمترین غار آبی دنیا راه استاندارد ندارد، در حالیکه اگر این غار در استانی هایی مانند اصفهان یا شیراز بود نه تنها از نظر راه مسئله ای نداشت، بلکه همه ورودی های استان به محل فراوری و اشتغال تبدیل می شد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1276

به "گردشگران غار علیصدر طعمه کارتن به دست ها می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران غار علیصدر طعمه کارتن به دست ها می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید