4 علت برای خرید گلکسی A05 (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش تنها پیامک، گلکسی A05 یکی از گوشی های مالی مجذوب کننده سامسونگ به شمار میرود که اگرچه قدرت سخت افزاری بالایی ندارد اما قیمت بسیار مناسب آن سبب شده تا کاربران زیادی به آن علاقه مند شوند. در این مطلب اما قصد داریم به آنالیز دلایلی بپردازیم که چرا گلکسی A05 ارزش خرید دارد و چرا نباید به سراغ آن رفت. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

4 علت برای خرید گلکسی A05 (و 3 علت برای نخریدن)

تعیینات فنی گلکسی A05

گلکسی A05
تاریخ رونمایی و عرضه25 سپتامبر 2023 (3 مهر 1402) - 15 اکتبر 2023 (23 مهر 1402)
ابعاد و وزن8.8 × 78.2 × 168.8 میلی متر - 195 گرم
کیفیت ساختپلاستیکی
تعیینات پنل6.7 اینچی PLS LCD با وضوح 720 × 1600
سیستم عامل و مدت زمان پشتیبانیاندروید 13 - 2/4 سال
پردازنده و گرافیکهلیو G85 - دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز - Mali-G52 MC2
رم و حافظه داخلی64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت - حافظه از نوع eMMC 5.1
دوربین50 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق - 8 مگاپیکسلی سلفی
باتری و شارژر5000 میلی آمپر ساعت - 25 وات
قیمتاز 5 تا 6 میلیون تومان

4 دلیل برای خرید گلکسی A05

1. نمایشگر بزرگ

یکی از دلایل ارزشمند بودن گلکسی A05 به خصوص برای دانش آموزان و کسانی که به دیدنی فیلم و سریال و خواندن کتاب و رمان علاقه مند هستند، نمایشگر بزرگ آن است. این گوشی از پنل 6.7 اینچی بهره می برد که باعث شده انجام کارهای یادشده در آن واقعاً لذت بخش باشد. بعلاوه PLS LCD بودن پنل هم سبب می گردد دقت رنگ در آن ها بالا بوده و به چشم خیلی آسیب نرساند.

2. پشتیبانی نرم افزاری 2 ساله

این روزها نمی توان گوشی مالی با پشتیبانی نرم افزاری منظم در بازار پیدا کرد اما گلکسی A05 به لطف سیاست نرم افزاری تعیین و خوب سامسونگ، به صورت تضمینی دو آپدیت اندروید را دریافت می نماید و این یعنی این گوشی که با اندروید 13 به صورت پیش فرض راهی بازار شده، قطعا اندروید 15 را هم دریافت خواهد نمود.

3. دوربین اصلی خوب

کسی انتظار ندارد دوربین یک گوشی مالی کیفیت فوق العاده ای داشته باشد اما اگر یک دوربین خوب در یک گوشی مقرون به صرفه قیمت ببینیم، قطعا از آن استقبال خواهیم کرد. سامسونگ برای گلکسی A05 از یک دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده نموده که واقعاً کیفیت خوبی دارد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید با این دوربین 50 مگاپیکسلی برترین تصاویر و ویدیوها را ثبت و ضبط کنید اما قطعا به عنوان یک گوشی مالی، گلکسی A05 از لحاظ عکاسی و فیلم برداری فراتر از احتیاجتان ظاهر می گردد.

البته این عملکرد خوب را فقط از دوربین اصلی و در نور روز شاهد خواهید بود. در نور شب نمی توان خیلی روی عملکرد گلکسی مقرون به صرفه قمیت سامسونگ حساب کرد چون به مراتب ضعیف تر از حالت روزش ظاهر می گردد. عدم وجود لرزشگیر هم مزید بر دلیل شده که فقط در روز بتوانید روی توانایی های این سنسور 50 مگاپیکسلی حساب کنید.

4. باتری پرظرفیت و شارژر سریع

گلکسی A05
شارژر - درون جعبه25 واتی - قرار ندارد
ظرفیت باتری5000 میلی آمپر ساعت
میزان شارژ پس از 15 دقیقه٪25
میزان شارژ پس از 30 دقیقه٪45
مدت زمان مورد احتیاج برای شارژ کامل86 دقیقه

در نهایت اما می رسیم به باتری و شارژر، جایی که گلکسی A05 به یکی از برترین مالی های بازار تبدیل می گردد. این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که یاری می نماید به راحتی تا 2 روز بدون احتیاج به شارژ مجدد با آن کار کنید. البته منظورمان از کار این نیست که به انجام بازی های مختلف پرداخته و انتظار داشته باشید تا 2 روز دوام داشته باشد.

این گوشی در تست های مختلف توانسته امتیاز بسیار خوبی را کسب کند. در وب گردی می توانید حدودا 10 ساعت به صورت مداوم با آن کار کنید، در پخش ویدیو حدودا 12 ساعت و در انجام بازی هم 7 ساعت. برای مکالمه این میزان به چیزی قریب به 40 ساعت می رسد و این یعنی در حالت عادی اگر بخواهید با گوشی کار کنید، قطعا می توانید تا 2 روز روی توانایی های آن حساب باز کنید.

گلکسی A05 سریع ترین شارژر بازار را در اختیار ندارد اما در بین شارژرهای سامسونگ، عملکرد این آداپتور واقعاً خوب است. راجع به شارژر 25 واتی صحبت می کنیم که این گوشی از آن پشتیبانی می نماید اما متأسفانه به همراه آن عرضه نمی گردد. شما باید شارژر را به صورت جداگانه بخرید اما پیشنهاد می کنیم حتما مدل 25 واتی را تهیه کنید تا از سرعت بالای شارژ لذت ببرید.

3 دلیل برای نخریدن گلکسی A05

1. وضوح و رفرش ریت نمایشگر می توانست بهتر باشد

اگرچه بزرگی نمایشگر گلکسی A05 توانسته یکی از عوامل مجذوب کنندهیت آن به حساب بیاید، اما وضوح و رفرش ریت ناامیدنماینده سبب شده تا ارزش خرید آن به شدت پایین بیاید. شما در این گوشی تقریبا 6 میلیون تومانی نمایشگری را می بینید که وضوح آن +HD و رفرش ریت آن 60 هرتزی است. این در حالی است که گوشی های هم قیمت از شرکت های رقیب مثل پوکو، ردمی و… حداقل رفرش ریت 90 هرتزی دارند. مثل ردمی نوت 12 4G که نمایشگر آن 120 هرتزی AMOLED با بیشینه روشنایی عالی است.

90 یا 120 هرتزی بودن نمایشگر سبب شده شما نتوانید تجربه نرم و روانی از کار کردن با گوشی داشته باشید و از طرفی عدم بهره مندی از وضوح بالا هم دیدنی ویدیو را در آن به کار لذت بخشی تبدیل نمی نماید. اما در کتاب خواندن و دیدنی فیلم و سریال به خاطر میزان بزرگ، خیلی این ضعف ها به چشم نمی آید.

2. عدم عرضه به همراه شارژر

گلکسی A05 یک گوشی مالی است که در حالت عادی هم سامسونگ قیمت مناسبی برای آن در نظر گرفته، نه خیلی پایین و نه بالا. اما انتظار نمی رفت شرکت کره ای حتی کاربران با بودجه محدود را هم با برداشتن شارژر از درون جعبه به دردسر بیندازد. حذف شارژر از درون جعبه یعنی کاربر مجبور است برای خرید آداپتور 25 واتی یا 15 واتی سامسونگ باز هم مبلغ نه چندان پایینی را به صورت جداگانه بپردازد و این اصلا حرکت درستی از سوی شرکت کره ای نبود.

3. قدرت سخت افزاری نه چندان مطلوب

گلکسی A05 پردازنده هلیو G85 را به عنوان قلب تپنده در خود می بیند؛ تراشه ای 12 نانومتری که دو هسته از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز دارد و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. با این تعیینات، قطعا این گوشی نمی تواند در انجام بازی های نسبتا سنگین یا حتی معمولی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد مگر اینکه مدل 6/128 گیگابایتی آن را تهیه کنید تا اندکی شرایط بهتر گردد.

سامسونگ می توانست بدون تغییر قیمت اندکی قدرت سخت افزاری این گوشی را افزایش دهد تا کاربران حداقل به مدت دو سالی که آپدیت نرم افزاری دریافت می نمایند، از کار با خود گوشی لذت ببرند.

از طرفی نوع حافظه داخلی گلکسی A05 هم UFS نیست و شرکت کره ای در کمال تعجب تصمیم گرفته از استاندارد قدیمی eMMC 5.1 استفاده کند. با این نوع حافظه داخلی، باز کردن اپ ها شاید کمی بیشتر از حد انتظار طول بکشد و گشت و گذار در بین منوهای مختلف گوشی هم با سرعت بالایی همراه نخواهد بود. استفاده از استاندارد UFS 2.1 می توانست گزینه بهتری برای سامسونگ باشد.

آیا گلکسی A05 ارزش خرید دارد؟ سخن پایانی

با در نظر گرفتن موارد بالا، به نظر می رسد گلکسی A05 به عنوان یک گوشی مالی مجذوب کننده از برند خوبی مثل سامسونگ، ارزش خرید خوبی داشته باشد و بتواند احتیاج کاربران را در بازه قیمتی یادشده رفع کند. البته باید توجه داشته باشید که این گوشی برای رفع کردن احتیاجهای روزمره مناسب است و نباید روی آن برای انجام کارهای سنگین از جمله بازی کردن، کار با اپ های حرفه ای و… حساب باز کنید.

همینکه بتوانید به راحتی با آن وب گردی کنید، کتاب بخوانید، فیلم و سریال دیدن کنید و به شبکه های اجتماعی سر بزنید، یعنی این گوشی کاملا متناسب با هدفی که برایش ساخته شده عمل نموده است.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3252

به "4 علت برای خرید گلکسی A05 (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای خرید گلکسی A05 (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید