آنچه ضروری است پیش از سفر به سرزمین آفتاب، ژاپن بدانید

به گزارش تنها پیامک، معمولا پیش از سفر به هر نقطه از زمین ضروری است اطلاعاتی درباره آن مکان داشته باشید تا هم از سفر خود لذت ببرید و هم دیدگاه بهتری نسبت به جایی که به آن سفر می کنید داشته باشید. در این مقاله به مواردی درباره کشور ژاپن می پردازیم. پس اگر قصد سفر به ژاپن دارید با خبرنگاران همراه باشید تا پیش از سفر، ژاپن را بهتر بشناسید.

آنچه ضروری است پیش از سفر به سرزمین آفتاب، ژاپن بدانید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

برایان اشکرافت (Brian Ashcraft) نخستین بار در سال 2001 به ژاپن سفر کرد. وی که در طول 14 سال گذشته تجربه سفرهای بسکمک به ژاپن داشته، پاسخ سؤالات متداولی که در طی این مدت از او پرسیده شده را در قالب یک مقاله گردآوری نموده است. در ادامه به گفتگویی خواندنی در زمینه راهنمای سفر به ژاپن از زبان برایان اشکرافت می نشینیم.

آیا تسلط به زبان ژاپنی ضروری است؟

نه، به هیچ وجه، 14 سال پیش وقتی برای اولین بار به ژاپن سفر کردم هیچ چیز در خصوص زبان ژاپنی نمی دانستم. به خاطر داشته باشید که ژاپنی ها در دبیرستان و مقاطع بالاتر زبان انگلیسی را یاد می گیرند. همچنین بسکمک از آن ها با قواعد اولیه زبان انگلیسی در دوران ابتدایی آشنا می شوند.

بنابراین همه ژاپنی ها به زبان انگلیسی مسلط اند؟!

خیر، اصلاً این طور نیست، اما شما می توانید آدم هایی را پیدا کنید که به خوبی انگلیسی صحبت می نمایند و در کنار این بسکمک از مردم ژاپن علاقه مند به برقراری ارتباط با شما هستند. می توانید نشانه های زیادی از زبان انگلیسی در بین مردم پیدا کنید اما فارغ از اینکه آن ها انگلیسی بلد باشند یا خیر، سعی می نمایند به شما کمک نمایند. توصیه من به کسانی که می خواهند برای بلندمدت در ژاپن اقامت داشته باشند این است که کوشش نمایند زبان ژاپنی را یاد بگیرند اما برای گردشگران تسلط به انگلیسی کافی است. در این پیوند می توانید کلمات کاربردی ژاپنی را یاد بگیرید تا سفر راحت تری پیش رو داشته باشید.

آیا مردم ژاپن به خارجی ها به عنوان بیگانه نگاه می نمایند؟

درباره برچسب خوردن نگران نباشید چون به هرحال به شما برچسب خارجی خواهد خورد. تا زمانی که یک ژاپنی به تمام معنا نباشید نمی توانید به خوبی با جامعه ژاپن همرنگ شوید. 98/5 درصد از جمعیت ژاپن، ژاپنی الاصل هستند. اگرچه بعضی از اقلیت های دیگر هم وجود دارند اما نگاه و احساس ژاپنی بودن در سراسر ژاپن موج می زند. دلیلش ساده است چون ژاپن است. هرکس شما را ببیند یا با شما حرف بزند به راحتی متوجه می گردد که شما خارجی هستید می توانید بگویید من آسیایی هستم اما به هرحال شما، در آداب رفتاری، لباس پوشیدن و اینکه نمی توانید ژاپنی صحبت کنید همچنان متفاوت هستید. ممکن است در قطار حس کنید دیگران به شما نگاه می نمایند چنان که برای من اتفاق می افتاد. من در طول روز در ژاپن تنها در آینه شخصی ام خارجی می دیدم بنابراین حتی برای خود من هم موضوع غیرعادی بود. در شهرهای بزرگی مانند توکیو و اوزاکا (Osaka) مردم تمایل دارند خارجی بودن شمارا نادیده بگیرند زیرا در این شهرها گردشگران و ساکنان بسکمک از سایر کشورها حضور دارند اما در شهرهای کوچک تر مردم با گردشگران خارجی کمتری روبرو می شوند که این امر منجر به تعامل سختتر و تقویت حس کنجکاوی آن ها می گردد.

بجز جاذبه های توریستی مشهور ژاپن، مکان دیگری برای بازدید پیشنهاد می کنید؟

اگر به توکیو، کیوتو یا اوزوکا سفر کنید با خیل عظیم گردشگران روبرو خواهید شد. بسکمک از این گردشگران ژاپنی هستند. وقتی مردم ژاپن قصد مسافرت تفریحی دارند این شهرها را به خاطر جاذبه های گردشگری و سوغات مشهور آن ترجیح می دهند. بنابراین سعی کنید سایر مناطق کمتر مشهور ژاپن را از دست ندهید. کشف اسرار ژاپن فرصتی است که هر گردشگری آن را تجربه نمی نماید. با جستجو در اینترنت یا نقشه های راهنما، جاهایی را که علاقه دارید پیدا کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. اگر دیدن جاذبه های شلوغ برایتان خسته نماینده است. با قطار به حومه شهر سفر کنید و تجربه قدم زدن در حومه شهرهای ژاپن را از دست ندهید.

برای اقامت هتل بهتر است یا مسافرخانه؟

مسافرخانه ها گزینه های بسیار ارزان تری از هتل در کشوری گران قیمتی مثل ژاپن هستند. شخصا هیچ گاه در مسافرخانه های ژاپنی اقامت نداشته ام بنابراین احتمالاً شخص مناسبی برای پاسخ به این سؤال نیستم (متأسفم). من در هتل های تجاری ارزان قیمت اقامت می کردم. این هتل ها اتاق های کوچک تمیز و ارزانی دارند و بعضی از آن ها وعده صبحانه را هم می دهند. بنابراین اگر می خواهید بدانید مردم ژاپن چگونه مالی سفر می نمایند اقامت در این هتل ها را تجربه کنید.

اقامت در ریوکان چگونه است؟

ریوکان (Ryokan) (مهمانسراهای سنتی ژاپن) انتخاب مناسبی برای اقامت است. بسکمک از آن ها را می توانید پیوند پیدا کنید.

هتل های کپسولی چطور؟

هتل های کپسولی (Capsule hotels) به اصطلاح جمع وجور هستند. اگر ایده خوابیدن در فضایی کوچک و محدود برایتان عذاب آور نیست گذراندن شبی در هتل های کپسولی می تواند خاطره انگیز باشد. اگر سیگار نمی کشید، هتل های کپسولی طراحی شده برای افراد غیر سیگاری را انتخاب کنید خوابیدن در آن ها لذت بخش تر است.

برنامه حرکت قطارهای ژاپن شبانه روزی است؟

خیر، به طورمعمول از نیمه شب تا 1 بامداد حرکت قطارها متوقف می گردد.

جابه جایی در ژاپن با قطار یا مترو سخت است؟

به هیچ وجه. ژاپن یکی از پیشرفته ترین سامانه های حمل ونقل عمومی جهان را دارا است. اما در توکیو و اوزوکا ممکن است این جابه جایی خسته نماینده باشد ولی خوشبختانه استفاده از نقشه های گوگل کار را ساده تر نموده است. خیابان های ژاپن ممکن است کمی گیج نماینده باشند و تابلوها و اسم های ژاپنی کمی کار را پیچیده می نماید. وقتی برای اولین بار به ژاپن سفر کردم بعضی وقت ها مجبور می شدم از نقشه های کاغذی استفاده کنم. گاهی هم مردم برایم روی نقشه مسیرها را تعیین می کردند. اما با توسعه نقشه های گوگل مسیریابی ساده تر شده، همچنین هایپردیا به شما کمک می نماید. یک توصیه مهم: گردشگران می توانند بلیت نامحدود دو هفته ای قطارهای ژاپن را خریداری نمایند. اگر دوست دارید به جای جای ژاپن سفر کنید تهیه این بلیت ها در کاهش هزینه ها به شما کمک می دهد. به خاطر داشته باشید این بلیت ها ویژه گردشگران خارجی است و تنها خارج از خاک ژاپن می توانید آن ها را تهیه کنید و فقط در خطوط ریلی کشور ژاپن قابل استفاده هستند.

تلفن همراه ضروری است؟

شما واقعاً به تلفن همراه احتیاج دارید. می توانید سیم کارت ژاپنی اجاره کنید. تلفن همراه هم اجاره داده می گردد در صورت احتیاج می توانید تهیه کنید. به هرحال داشتن موبایل برای مسیریابی و سایر موارد ضروری است. توصیه می کنم پیش از سفر به ژاپن یا در فرودگاه سیم کارت ژاپنی تهیه کنید. شرکت های بسکمک هم وجود دارند که این سیم کارت ها را اجاره می دهند.

چقدر پول نقد احتیاج است؟

ژاپن جامعه ای سنتی برای استفاده از پول نقد است. شما برای هر چیزی باید پول نقد بپردازید. امروزه با استفاده از کارت بانکی می توانید بسکمک از خریدهایتان را انجام دهید اما همچنان بسکمک از فروشگاه ها و رستوران ها تنها وجه نقد قبول می نمایند. اگرچه این تعداد هرساله رو به کاهش است اما بهتر است به اندازه کافی ین ژاپن به همراه داشته باشید تا اینکه جایی با مشکل تسویه روبرو شوید. استفاده از عابر بانک در ژاپن کار ساده ای است اما بسکمک از بانک ها به کارت های اعتباری سایر کشورها خدمات نمی دهند. به طور معمول عابر بانک های موجود در ادارات یا سون-ایولون (7-Elevens) مشکلتان را رفع می نمایند.

چه موقع از سال بهترین زمان سفر به ژاپن است؟

از اواخر ماه مارس تا اواسط ماه می یا از اوایل ماه اکتبر تا نیمه دوم ماه نوامبر برای سفر به توکیو و اوزاکا بهترین زمان ممکن است. همچنین شکوفه های گیلاس در ماه آوریل گردشگران بسکمک را برای بازدید جذب می نماید.

تابستان های ژاپن چگونه است؟

تابستان های ژاپن گرم و طاقت فرسا است. مگر آنکه به مناطقی چون هوکایدو سفر کنید، تابستان های این مناطق قابل تحمل تر هستند. اگر در فصل تابستان قصد سفر به ژاپن دارید یک حوله دستی کوچک به همراه داشته باشید تا عرق پیشانی تان را پاک کنید. حوله را نباید فراموش کنید. اگر در ماه ژوئن سفر می کنید چتر را نباید فراموش کنید. ژوئن در ژاپن ماه پربارانی است.

برای صرف غذا چه مکان ها یا رستوران هایی مناسب تر است؟

مکان های بسکمک برای صرف غذای خوب وجود دارد. غذاهای ژاپنی واقعاً لذیذ هستند و کافی است بو بکشید تا محل مناسب برای غذا خوردن را پیدا کنید. اگرچه سفارش دادن غذا در ژاپن کمی گیج نماینده است. بعضی از رستوران ها فقط منوی ژاپنی دارند که تنها درصورتی که به زبان ژاپنی مسلط باشید با مشکل روبرو نمی شوید. بااین حال بسکمک از منوها به همراه اسم غذا تصویر غذای مربوط را نیز دارند که انتخاب غذای دلخواه برای شما را آسان می نماید. همچنین بسکمک از رستوران ها ماکت پلاستیکی غذاها را دارند و اگر منوی انگلیسی در اختیارتان نبود می توانید به ماکت غذای دلخواهتان اشاره کنید.

برای گیاه خواران رستوران های مخصوصی وجود دارد؟

بله وجود دارد اما نه زیاد! صادقانه بگویم من شهروند ژاپنی معتقد به گیاه خواری محض ندیده ام اما مطمئنم که وجود دارند. در این پیوند می توانید رستوران های گیاه خواران در توکیو، کیوتو و اوزاکا را پیدا کنید.

آیا ژاپن کشور امنی است؟

اگر به آمار جرم و جنایت این کشور توجه کنیم باید بگویم ژاپن کشور بسیار امنی است. اما به هرحال بی توجه نباشید جرم و جنایت و سرقت هرکجا ممکن است اتفاق بیفتد. ژاپن کشور فوق العاده امنی است اما درست نیست فکر کنید تحت هیچ شرایطی اتفاق بدی در انتظارتان نخواهد بود.

برای خرید کجا را پیشنهاد می کنید؟

بستگی به نوع خرید شما دارد. شهرهای بزرگ مثل توکیو و اوزاکا تعداد بی شماری مراکز خرید دارند. هاراجوکا (Harajuku) در توکیو و اممورا (Amemura) در اوزاکا برای خرید جوانان مناسب تر هستند.

آیا حمام های ژاپنی با سایر ملل تفاوت دارد؟

بله ژاپنی ها معمولاً شب ها قبل از خوابیدن حمام می نمایند. آن ها اول با صابون خود را شستشو می دهند و بعد از پاک شدن بدن، وارد وان می شوند. این کار به منظور تمیز ماندن آب وان و استراحت در آن انجام می گردد. حتی در بسکمک از خانه ها اتاق مربوط به وان از حمام جدا است. آن ها اول حمام می نمایند و بعد وارد وان می شوند.

در معابد و زیارتگاه ها می توان عکاسی کرد؟

درگذشته دریافت عکس مسئله ای نداشت اما به تازگی تصویربرداری با محدودیت هایی روبرو شده است. بااین حال اگر عکس دریافت جایی ممنوع باشد تابلو ممنوعیت تصویربرداری به زبان انگلیسی و ژاپنی آن را تعیین می نماید. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این که در بازدید از معابد و زیارتگاه ها، شما از مکان های مقدس مردم ژاپن بازدید می کنید حتی اگر پیرو آیین دیگری هستید لطفاً با احترام رفتار کنید.

از چه مکان های دیگری می توان بازدید کرد؟

در کنار بازدید از زیارتگاه ها، معابد و اماکن تاریخی ژاپن مناطقی مانند موزه قیبلی (Ghibli Museum)، دریای دیزنی توکیو (Tokyo DisneySea)، یونیورسال استودیو (Universal Studios Japan) و چشمه آب گرم اسکای تری را از دست ندهید. توصیه می کنم علاوه بر توکیو از سایر مناطق ژاپن هم بازدید کنید. درست است که توکیو در ژاپن مانند نیویورک در آمریکا است اما ریسک دیدن تمام مظاهر یک کشور در یک شهر را نپذیرید. سعی کنید به مناطق دیگر هم سفر کنید و سایر شهرها و مناطق روستایی ژاپن را هم ببینید. منبع : kotaku

منبع: کجارو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 624

به "آنچه ضروری است پیش از سفر به سرزمین آفتاب، ژاپن بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنچه ضروری است پیش از سفر به سرزمین آفتاب، ژاپن بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه ضروری است پیش از سفر به سرزمین آفتاب، ژاپن بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید