اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد ، دسترسی یک کاربر به 1.5 میلیون حساب کاربری (طراحی سایت)

به گزارش تنها پیامک، یکی از کاربران وبسایت گروه خودروسازی تسلا، به نام دانیل الف گزارش نموده که بدون هیچ علت خاصی و بی واسطه به 1.5 میلیون حساب کاربری تسلا دسترسی پیدا نموده است.

اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد ، دسترسی یک کاربر به 1.5 میلیون حساب کاربری (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این کاربر وبسایت تسلا گفته برای دسترسی به این اطلاعات حتی نیازی نبوده کد یا رمز خاصی را وارد کند و به راحتی به حجم بالایی از اطلاعات دست یافته است.

اما شاید برایتان سوال باشد این کاربر خوش شانس چه شخصی است؟ دانیل الف یکی از مشتریان تسلا مدل 3 است که هر از گاهی برای آنالیز شرایط خودرو خود و به روز رسانی ها سری به سایت تسلا می زده است.

او عضو انجمن مصاحبه کاربران تسلا نیز بوده ولی اکنون به زنجیره ای بزرگ و گسترده از رویدادها دسترسی پیدا نموده است که اساسا اطلاعات بیش از 1.5 میلیون کاربر را در اختیار او می گذاشت.

جالب است بدانید نظارت تسلا در بخش انجمن های مصاحبه بسیار ضعیف است. درواقع تعداد انجمن های تسلا روز به روز بیشتر می شوند و به نظر می رسد که هیچ نظارت قابل قبولی در مورد فعالیت های این انجمن ها وجود ندارد.

پس از انتشار این خبر بعضی از مشتریان تسلا از این شرکت شکایت کردند. بخش پشتیبانی تسلا نیز قول داده است به سرعت این موضوع را حل نماید. نکته قابل توجه این است که آقای الف از قدرت به دست آمده سوء استفاده ننموده و بلافاصله پس از این که متوجه مشکل شده، به وبسایت تسلا اطلاع داده است.

تسلا در بیانیه ای اعلام نمود: مشتریان ما به طور بالقوه به بعضی اطلاعات دسترسی دارند، اما ما این دسترسی سریع را به محض گزارش شدن لغو کردیم و تغییرات دیگری را برای تنظیم امتیازات مطابق با یک ممیزی کامل انجام دادیم. هنوز هیچ مدرکی در مورد سوء استفاده از حسابها یا اطلاعات کاربران نداریم.

با همه این ها بعضی کارشناسان حوزه سایبری معتقدند که آقای الف تنها شخصی نبوده که به این اطلاعات دسترسی پیدا نموده و احتمالا تعداد این اشخاص بیشتر است. بنابراین باید منتظر بود و دید دیگران نیز مشکل مذکور را گزارش می نمایند یا باید منتظر کابوسی برای مشتریان تسلا باشیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3120

به "اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد ، دسترسی یک کاربر به 1.5 میلیون حساب کاربری (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی عجیب در سایت تسلا رقم خورد ، دسترسی یک کاربر به 1.5 میلیون حساب کاربری (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید