ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی برای معلولان

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/خوزستان سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به لحاظ شدن شاخص مناسب سازی دستگاه های دولتی در جشنواره شهید رجایی گفت: بهزیستی ناظر بر ارزیابی این شاخص در دستگاه های دولتی است.

ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی برای معلولان

مهران کریمیان اضافه کرد: یکی از مسائل اساسی افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی (معلولان، جانبازان، سالمندان) نامناسب بودن شرایط دسترس پذیری آن ها به ساختمان های دارای کاربری عمومی، تردد در محیط های شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل بهزیستی خوزستان، وی با استناد به ماده 20 قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت تأکید کرد: کلیه دستگاه های اجرایی موظفند در احداث ساختمان ها، اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد دارای معلولیت فراهم گردد.

کریمیان گفت: با توجه به آغاز ارزیابی شرایط مناسب سازی ادارات و ارسال چک فهرست خودارزیابی، از کلیه دستگاه های اجرایی استان خوزستان درخواست داریم ضمن مطابقت شرایط ساختمان های اداری خود در سطح استان، نسبت به برطرف نواقص برای تردد افراد دچار محدودیت های حرکتی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3017

به "ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی برای معلولان" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی برای معلولان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید