تور کانادا: از آداب معاشرت در کانادا چه می دانید؟

به گزارش تنها پیامک، کانادا به پایتختی اتاوا در همسایگی شمال آمریکا، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام واقع شده است. براساس آمارها حدود 28 درصد ساکنان دارای اصالت انگلیسی، 23 درصد دارای اصالت فرانسوی، 15 درصد از اروپا و مابقی آمریکایی، آسیایی، آفریقایی و عرب هستند. این کشور دارای 6 منطقه زمانی بوده و واحد پولی آن دلار کانادا است. انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی این کشور به حساب می آیند، هرچند به بیش از 60 زبان بومی در سرتاسر کشور صحبت می گردد. کانادا یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا بوده، که مقصد اصلی صادرات این کشور به ایالات متحده آمریکا است.

تور کانادا: از آداب معاشرت در کانادا چه می دانید؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در کانادا آداب و رسوم خاصی بر روابط افراد حاکم است. البته با توجه به منطقه گرایی و تنوع فرهنگی بالای کانادا، بسیار سخت است که یک سبک تعیین رفتاری برای ایجاد ارتباط معرفی کرد، با این وجود بعضی سبک های ارتباطی پایه وجود دارند که تا حدود زیادی در کل کشور پذیرفته و استاندارد شده اند.

آداب کلی رفتار در کانادا

در کانادا تا زمانی که روابط دو نفر از حالت رسمی خارج نشده، یکدیگر را به نام فامیل صدا نموده در زمان دست دادن نیز مستقیم به چشمان طرف مقابل نگاه می نمایند. همچنین در حالت کلی در مناطق انگلیسی زبان قطع کردن صحبت دیگری مرسوم نیست، اما در مناطق فرانسوی زبان، بیشتر محتمل است که کسی صحبت دیگری را قطع کند. کانادایی ها بیشتر از طریق کلمه گفتاری به جای عبارات غیر کلامی مثل زبان بدن ارتباط برقرار می نمایند. آنها از عبارات غیر کلامی فقط برای افزودن تأکید به پیغام یا بخشی از سبک ارتباطی شخصی هر فرد که مختص اوست، استفاده می نمایند. کانادایی ها همچنین دوست دارند در خصوص زندگی شخصی شان با دوستان و همکارانشان صحبت نموده و انتظار دارند که دیگران حرفهایشان را ساده و صریح بیان نمایند. استفاده از عناوین دانشگاهی به ویژه در کبک، جایی که برای احترام از دو واژه موسیو و مادام استفاده می گردد، بسیار مهم است. در غیر این صورت، تا زمانی که امکان استفاده از اسم کوچک فراهم نشده، از عناوین خانم یا آقا بهره ببرید.

آداب هدیه دادن

به طور کلی، کانادایی ها برای جشن های تولد و کریسمس هدیه می دهند. اگر برای شام به خانه کسی دعوت شوند، یک جعبه شکلات یا یک دسته گل با خود می برند، البته در کبک، دسته گل را پیش از شام ارسال می نمایند. در کانادا همچنین هدایا معمولاً بلافاصله پس از دریافت باز می شوند. در این کشور هیچگاه استفاده از پول نقد به عنوان هدیه به هیچ عنوان مرسوم نیست. در مراسم ترحیم نیز از گل سوسن هرگز استفاده نمی گردد.

آداب غذا خوردن

آداب غذا خوردن در کانادا تا حدود زیادی غیر رسمی است. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه داشته شده و هیچ کس آرنج خود را روی میز نمی گذارد. همچنین باید منتظر بمانید تا جایگاه شما تعیین شده و هیچگاه قبل از آغاز مهمانی آغاز به خوردن غذا نکنید.

فرهنگ تجارت

گرچه فرهنگ تجارت می تواند در مناطق مختلف کانادا متفاوت باشد، اما همگان تمایل به رعایت اخلاق تجارت و رعایت آن از سوی طرفین دارند. این امر ضرورت دارد که از اصول اخلاقی شرکت یا سازمانی که با آن رابطه تجاری دارید، آگاهی کامل داشته باشید که از آن جمله می توان به شیوه لباس پوشیدن اشاره نمود که بهترین حالت آن پوشیدن کت و شلوار با کروات برای آقایان و پیراهن و دامن شیک برای خانم ها است.

جلسات و سخنرانی ها

کانادایی ها جلسات را با کمترین میزان بحث آغاز می نمایند که می تواند نوعی احوالپرسی باشد، اما در کبک ممکن است زمان بیشتری صرف احوالپرسی گردد. جلسات به طور کلی خوب سازماندهی شده و براساس برنامه زمان بندی شده برگزار می شوند. آنها حتی اگر موضوع مورد بحث در جلسه موضوع مهمی باشد، تمایل دارند که به شکل غیر رسمی و و با آرامش به بحث درباره آن بپردازند. در جلساتی که توسط انگلیسی زبان ها برگزار می گردد، تا حدودی زیادی دموکراسی حاکم بوده و همه شرکت نمایندگان در بحث ها درگیر و مشارکت خواهند کرد. اما در جلسات فرانسوی زبان ها به دلیل احترام بیشتر به سلسله مراتب، ممکن است بحثها بیشتر حول محور شرکت نمایندگان ارشد متمرکز گردد. جلسات کاری در شرکت های کانادایی به مرور پیشنهادات، ارائه برنامه ها، طوفان مغزی و بحث و آنالیز درباره تصمیمات می گذرد. در این جلسات معمولاً شرکت نمایندگان در سطوح مختلف کاری با تجربیات مختلف قرار داشته و از همگان انتظار می رود که نظرات خود را بیان نمایند.

در سخنرانی ها هنگام ارائه اطلاعات، مهم است که حقایق آشکار و ارقام را برای اثبات ادعاها و وعده های خود استفاده کنیم. کانادایی ها اساساً انسان هایی منطقی هستند و با احساسات، شور و هیجان نمی گردد آنها را متقاعد کرد. همچنین سخنرانی باید کوتاه و روشن با تمرکز بر موضوع بوده و از بکاربردن اصطلاحات تخصصی و فنی خودداری گردد. برای مذاکره در ابتدا باید درباره شرکتی که می خواهید با آن ارتباط بگیرید، اطلاعات کافی کسب نموده و بطور دقیق معلوم کنید که از مذاکره چه چیزی می خواهید بدست آورید.

مدیریت

مدیران کانادایی بر تساوی حقوق و تنوع قومیتی تأکید دارند. احترام گذاشتن یک ارزش محسوب شده و براساس رتبه بندی کاری با زیردستان خود رفتار نمی نمایند. شیوه اداره کسب و کارها سلسله مراتبی نبوده و اعضای تیم گزارش های خود را به طور مستقیم به مدیران ارائه نموده و همچنین تشویق می شوند تا ایده های خود را بیان نمایند و در فرایند تصمیم گیری مشارکت داشته باشند. دانش تخصصی ارائه گزارش های مستقیم یک ارزش محسوب شده و برنامه ریزی کسب و کار به طور معمول بلندمدت بوده و از ایجاد تغییر در صورت ضرورت استقبال می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1668

به "تور کانادا: از آداب معاشرت در کانادا چه می دانید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور کانادا: از آداب معاشرت در کانادا چه می دانید؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: از آداب معاشرت در کانادا چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید