اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل

به گزارش تنها پیامک، اسفندماه، زمان آغاز خانه تکانی و درگیری های قبل از عید است. اگر شاغل هستید در اینجا با اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل آشنا شوید.

اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس خانه داری - با آغاز اسفندماه، فکر خانه تکانی یکی از مهم ترین دغدغه های بانوان می گردد. اینکه از چه زمانی و از کجا آغاز نمایند تا بدون خستگی مفرط و با برنامه ریزی به همه کارهای نظافت و گردگیری و خانه تکانی برسند و برای شب عید کار عقب مانده ای باقی نماند.

این برنامه ریزی برای خانه تکانی عید نوروز به خصوص برای خانم های شاغل بسیار حیاتی تر و مهم تر است زیرا آن ها باید با رعایت اصول خانه تکانی عید، خیلی حساب شده تر این مراحل را طی نمایند تا هم به کارهای خانه برسند و هم به شغل و تایم کاری شان آسیبی وارد نگردد.

قبلا در سایت خبرنگاران درباره موارد مشابهی از جمله:

  • ترفندها و نکات خانه تکانی برای عید نوروز
  • رازها و اسرار خانه تکانی که به یاری شما می آیند
  • لیست کارها و راهنمای آغاز خانه تکانی عید نوروز
  • لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز

مطالب مفید و کاملی برای شما قرار داده ایم که می توانید از نکات آموزنده آن ها به خوبی بهره ببرید. در اینجا اما درباره اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل مطالب مفیدی خواهیم گفت تا از زمانی که در اختیار دارند به خوبی بهره برده و به همه کارهای ریز و درشتی که دارند سر فرصت رسیدگی نمایند. با ما همراه باشید.

اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل

  1. برنامه ریزی کنید

بهتر است قبل از بهم ریختن خانه و سردرگم شدن یک چک لیست تهیه کنید و فهرست کارهایی که باید انجام دهید را یادداشت کنید. سپس این کارها را به ترتیب اولویت دسته بندی کنید. برای مثال چون باید از زمان به خوبی بهره ببرید بهتر است از همین ابتدای اسفند کار خانه تکانی را آغاز کنید و برای اینکه قسمت هایی که تمیز می کنید در طول این 1 ماه دوباره کثیف نشوند، از جاهایی آغاز کنید که کمتر از آن ها استفاده می گردد یا کمتر در دید هستند؛ مثل مرتب کردن کمدها، کشوها یا کابینت ها یا حتی انباری و حیاط خلوت.

  1. زمان بندی کنید

داخل چک لیستی که تهیه کردید مدت زمان لازم برای نظافت و مرتب کردن هر قسمت را نیز به طور حدودی بنویسید. برای مثال یک روز را به نظافت حمام و دستشویی اختصاص دهید و یک روز را به مرتب کردن کمد اتاق خواب و به همین ترتیب برای هرکار وقتی مشخص کنید و خود را ملزم کنید که حتما در زمان مشخص شده به این کارها رسیدگی کنید.

  1. کارهای زمان بر را از قلم نیندازید

اگر قصد دارید فرش ها را بشویید یا می خواهید پرده، روتختی، پتو و حتی لباسی را به خشک شویی بدهید حتما این کار را هر چه زودتر انجام دهید تا دیر نگردد و با یک عالم کار انجام نداده و کوهی از لباس ها و ملحفه های کثیف وارد سال نو نشوید.

  1. وسایل مورد احتیاج برای نظافت را آماده کنید

تمام وسایلی که برای شستشو و نظافت احتیاج دارید را آماده کنید تا برای مثال در روزی که برای نظافت حمام برنامه ریزی نموده اید، وسط کار با تمام شدن مایع شوینده برنامه های تان بهم نریزد. سطل، حوله، دستمال تنظیف، شوینده و ... را آماده نموده و جلوی دست بگذارید تا در فرایند خانه تکانی متوقف نشوید و در زمان بندی اختلالی پیش نیاید.

  1. از سایر اعضای خانواده یاری بگیرید

حال که شاغل هستید و زمان زیادی را بیرون از خانه به سر می برید، مسلما خانه تکانی تان بیش از حد طولانی خواهد شد و همچنین خیلی خسته می شوید پس بهتر است همه مسئولیت را به گردن خود نیندازید و از سایر اعضای خانواده نیز یاری بخواهید. به هر فرد بسته به توانی که دارد، کاری بسپارید و بخواهید در زمان مشخص شده حتما ان را به سرانجام برساند. به این ترتیب در عین حال که یک کار گروهی با روحیه انجام می دهید، کارها با سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.

  1. برای استراحت هم وقت بگذارید

برنامه ریزی و رعایت اصول خانه تکانی عید به معنای خودکشی از انجام کار زیاد نیست! از قلم نیاندازید که همه این نظافت ها و خریدها و دور شلوغی ها برای جشن دریافت یک رویداد شیرین است که فقط سالی یک بار اتفاق میفتد پس سعی کنید در عین رعایت زمان بندی و پای بند بودن به برنامه، در این بین خوش بگذرانید و با گوش دادن به موسیقی در حال کار، روحیه خود را تغییر دهید و همچنین حتما تایمی را برای استراحت در نظر بگیرید تا از خستگی بیهوش نشوید و برای رفتن به سر کار انرژی و نیرو داشته باشید.

امیدواریم از این نکات بهره ببرید و با رعایت اصول خانه تکانی عید و زمان بندی درست، یک خانه تکانی بدون نگرانی و خستگی بیش از حد داشته باشید و همچنین از قلم نیاندازید که به مچ دست و کمر و زانوهای تان هم رحم کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1438

به "اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول خانه تکانی عید نوروز برای خانم های شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید