الدن رینگ بزرگ ترین مجموعه بازی نو از سال 2016؛ جدول فروش ماهانه اروپا

به گزارش تنها پیامک، طبق آخرین گزارش های منتشر شده، الدن رینگ بزرگترین آی پی نو از زمان بازی The Division در سال 2016 و پرفروش ترین بازی در هفته نخست از زمان کال آو دیوتی: ونگارد در نوامبر سال گذشته است. بعلاوه فروش کلی این بازی از زمان انتشار تا به امروز از 12 میلیون نسخه عبور نموده است.

الدن رینگ بزرگ ترین مجموعه بازی نو از سال 2016؛ جدول فروش ماهانه اروپا

از زمان انتشار بازی در 25 فوریه (6 اسفند)، الدن رینگ چه از نظر هنری و چه از نظر تجاری به موفقیت های زیادی دست پیدا نموده است. در بیانیه مطبوعاتی نوی که فرام سافتور منتشر نموده به فروش کلی بازی یعنی 12 میلیون اشاره شده و اعلام شده که یک میلیون از این اندازه در ژاپن فروش رفته است. هیدتاکا میازاکی مدیر عامل استودیو و کارگردان الدن رینگ در این رابطه گفت:

بعلاوه یاسو میاکاوا، رئیس کمپانی باندای نامکو، اعلام کرد:

پرفروش ترین بازی های ماه فوریه

لازم به ذکر است که الدن رینگ بیشترین فروش خود را روی رایانه های شخصی با 44 درصد از فروش کلی تجربه کرد. سپس پلی استیشن 5 با 27 درصد، ایکس باکس با 16 درصد و در نهایت پلی استیشن 4 با 13 درصد از فروش کلی قرار دارند. الدن رینگ در واقع پرفروش ترین بازی اروپا در ماه فوریه بود و در بیشتر منطقه ها اصلی، به استثنای آلمان که Pokémon Legends: Arceus را در رتبه اول داشت، در جایگاه اول جدول حضور پیدا کرد.

دومین بازی پرفروش ماه، هورایزن فوربیدن وست بود. این بازی پرفروش ترین بازی پلی استیشن 5 در هفته نخست به استثنای سری کال آو دیوتی است. 59 درصد از فروش بازی طبق انتظار روی پلی استیشن 5 بود و مابقی آن به پلی استیشن 4 اختصاص داشت. این نشان می دهد که چرا سونی به انتشار بازی های نو روی کنسول نسل هشتمی خود ادامه می دهد. البته ناگفته نماند که قیمت بازی روی کنسول پلی استیشن 4 پایین تر و از طرفی ارتقای آن به گرافیک نسل نهمی رایگان بود.

پرفروش ترین اثری که تنها روی یک پلتفرم عرضه شده نیز Pokémon Legends: Arceus بود که روی رایانه های شخصی از الدن رینگ بهتر عمل کرد. از آن جایی که نینتندو آمار فروش دیجیتالی بازی ها را به اشتراک نمی گذارد، آمار منتشر شده مختص فروش فیزیکی بازی است. Dying Light 2: Stay Human نیز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. بازی زامبی محور نو استودیوی تک لند بیشترین فروش خود را روی پلی استیشن 5 با 44 درصد از فروش کلی تجربه کرد.

بعلاوه فروش این بازی روی پلی استیشن 4، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی به ترتیب 28، 16 و 12 درصد بود. دیگر بازی نو ماه، اثر استراتژی توتال وار: وارهمر 3 محسوب می گردد که تنها با عرضه روی رایانه های شخصی به رتبه هفتم جدول رسید. به طور کلی، 13.56 میلیون بازی در سراسر بازارهای اروپایی فروخته شد که 8 درصد نسبت به فوریه 2021 افزایش یافته است. در این میان فروش فیزیکی بازی ها، 5.9 میلیون نسخه (11 درصد افزایش) و فروش دیجیتال، 7.66 میلیون نسخه (6 درصد افزایش) را به خود اختصاص دادند.

آمار فروش کنسول ها و لوازم جانبی

فروش عالی نینتندو سوییچ

از نظر فروش کنسو ل در اروپا، نینتندو سوییچ به راحتی در رتبه اول قرار گرفته بود. البته ناگفته نماند که آمار فروش کنسول ها در انگلستان و آلمان در این گزارش لحاظ نشده اند. به طور کلی، فروش سخت افزار نسبت به ژانویه 32 درصد و در مقایسه با فوریه سال گذشته 44 درصد کاهش یافته است. فروش سوییچ نیز در مقایسه با ماه فوریه سال 2021، 14 درصد کاهش یافته است، اما نسبت به فوریه 2020 که قبل از همه گیری ویروس کرونا بود، 52 درصد افزایش یافته است.

فزونی ایکس باکس پس از مدت ها!

لازم به ذکر است که پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس همچنان با کمبود موجودی خود دست و پنجه نرم می نمایند. با این حال برای اولین بار فروش کنسول های ایکس باکس سری در سراسر اروپا بیشتر از پلی استیشن 5 بود. این در وهله اول به علت در دسترس بودن ایکس باکس سری اس است.

دوال شاک 4 همچنان بی رقیب

از طرفی آمار نشان می دهد که 1.3 میلیون لوازم جانبی در ماه فوریه فروش رفته است. این خبر از کاهش 27 درصدی نسبت به ژانویه و 11 درصدی نسبت به فوریه سال قبل می دهد. پرفروش ترین محصول طبق گزارش ها، کنترلر دوال شاک کنسول پلی استیشن 4 بوده است. در ادامه در جایگاه دوم دوال سنس قرار گرفته که جوی کان های نینتندو سوییچ و کنترلر بی سیم ایکس باکس به ترتیب در تعقیب آن هستند. در نهایت هدست Pulse 3D در جایگاه پنجم قرار گرفته است و با توجه به این که کنترلر نیست، فروش خوبی را تجربه نموده است.

در ادامه 20 بازی پرفروش ماه فوریه 2022 به صورت کلی (فیزیکی و دیجیتالی) در اروپا آمده است.

بازیجایگاه
الدن رینگ1
هورایزن فوربیدن وست2
Pokémon Legends: Arceus3
فیفا 224
Dying Light 2: Stay Human5
Grand Theft Auto 56
توتال وار: وارهمر 37
ماریو پارتی سوپراستارز8
XCOM 29
ماریو کارت 8 دلوکس10
F1 202111
رد دد ریدمپشن 212
Big Brain Academy: Brain vs Brain13
NBA 2K2214
اساسینز کرید والهالا15
کال آو دیوتی: ونگارد16
Super Mario 3D World + Bowsers Fury17
ماینکرفت نسخه سوییچ18
Pokémon Brilliant Diamond19
Just Dance 202220

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2327

به "الدن رینگ بزرگ ترین مجموعه بازی نو از سال 2016؛ جدول فروش ماهانه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الدن رینگ بزرگ ترین مجموعه بازی نو از سال 2016؛ جدول فروش ماهانه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید