اولویت دولت حمایت از گردشگری و صنایع دستی است

به گزارش تنها پیامک، سخنگوی دولت گفت: نمایشگاه ها علاوه بر این که یاری می نمایند با حوزه گردشگری آشنایی حاصل بگردد، باعث می شوند مسائل این صنعت شناسایی و برطرف گردد. این هم نشینی ها یاری می نماید فعالان حوزه، خیلی از مسائلشان را بین خودشان حل و فصل نمایند.

اولویت دولت حمایت از گردشگری و صنایع دستی است

میراث آریا: ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: صنایع دستی و سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به جنس این حوزه از نظر مالی برای ما مهم است. دولت به حوزه اقتصاد های خرد و خانگی به ویژه حوزه هایی که زنان و مخصوصا زنان سرپرست خانوار در آن بیشتر فعال هستند، نگاه ویژه ای دارد. اولویت دولت حمایت از همین گونه مشاغل است.

او ادامه داد: حمایت از صنایع دستی یعنی هم حمایت از کارآفرینی و هم توسعه اقتصاد مقاومتی و خودبنیان که به وسیله آن از اقشار آسیب پذیر مثل زنان سرپرست خانوار به طور ضمنی حمایت می گردد. علاوه بر این که در این صنعت هنر نهفته است. در سند تحول دولت هم حوزه گردشگری و هم حوزه صنایع دستی جزو محورهای جدی دولت مردمی قلمداد شده و در اولویت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هر مقام مسئولی در هر سطحی اگر به نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیاید، هم برای خودش دستاوردی دارد و هم او می تواند برای این مجموعه کمکی باشد برای حمایت از هر یک از این حوزه ها کوشش کند.

او توضیح داد: البته اعتقاد دولت این است که این حوزه ها باید به شیوه مردمی اداره گردد و پیش برود و بخش خصوصی باید فعال گردد؛ ولی همین فعالیت نیازمند حمایت دولت و رفع موانع است که دولت این رویکرد را با جدیت در پیش دارد.

بهادری جهرمی گفت: ما به سهم خودمان پیگیر مسائل خواهیم بود. مثلا بحث هزینه های گاز و برق را که به وسیله جامعه هتلداران مطرح شد، در حد توان پیگیری خواهیم کرد و حتما در جلسات ستاد هماهنگی دولت برای تحقق مصوبات کوشش خواهیم کرد که با پیگیری خود وزارت گردشگری طبیعتا نتیجه بخش خواهید بود.

او تأکید کرد: اگر چیزی در سطح دولت یا ستاد کرونا تصویب گردد، باید حتما اجرایی بگردد و هرجا که همکاری نمی کند باید دید مشکل چیست، آن را شناسایی و رفع کرد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مهندس ضرغامی در جلسات هیئت دولت واقعاً پیگیر هستند. طبق گزارشی که از سازمان برنامه و وزارت اقتصاد ارائه شده، درخصوص تامین منابع تبصره 18، وزارت گردشگری، فعال ترین وزارتخانه در جذب منابع بوده، آن هم با وجود پاره ای مسائل اجرایی که در استان ها وجود داشته است.

او بعلاوه گفت: مهندس ضرغامی هم به خاطر شخصیت فرهنگی اجتماعی و شناخت و اشرافی که به حوزه دارند و هم نحوه مدیریت و مقدار فعالیتشان در هر سه حوزه گردشگری، میراث و صنایع دستی ستودنی است.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما اصطلاحا می گوییم ایشان جنگنده بحث می نمایند! یک اصطلاحی هم خود ایشان دارند و می گویند بزنیم زیر میز! خیلی جاها در جلسه هیئت دولت می گویند اجازه بدهید بزنیم زیر میز و من مطمئنم ایشان این زیر میز زدن را در وزارتخانه متبوع هم با همین جدیتی که آغاز کردند، پیش خواهند برد و شاهد تحولات جدی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی خواهیم بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2072

به "اولویت دولت حمایت از گردشگری و صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت دولت حمایت از گردشگری و صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید