اولین خودروی پرنده دنیا با قیمت 15میلیارد تومان مجوز پرواز گرفت، عکس

به گزارش تنها پیامک، یک شرکت آمریکایی به نام Alef Aeronautics گفت که به صورت رسمی مجوز پرواز اولین خودروی تمام الکتریکی را دریافت نموده و از سال 2025 شاهد پرواز وسایل نقلیه بر فراز جاده ها خواهیم بود.

اولین خودروی پرنده دنیا با قیمت 15میلیارد تومان مجوز پرواز گرفت، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یک خودروی تمام الکتریکی را در نظر بگیرید که می توانید در جاده های عمومی حرکت نموده و برای عبور از ترافیک پرواز کنید؛ گرچه این ایده ممکن است برای شما شبیه یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما شرکت Alef Aeronautics در حال تبدیل آن به واقعیت است.

این شرکت آمریکایی روز سه شنبه فاش کرد که جدیدترین محصول آن یعنی خودروی مدل A اولین خودرو در نوع خود محسوب می گردد که مجوز پرواز از دولت ایالات متحده را دریافت نموده است.

مدل A الف ایروناتیکس با دریافت مجوز از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا به اولین ماشین پرنده ای تبدیل شده که رسماً می تواند در جاده ها حرکت نموده و در صورت احتیاج پرواز کند.

از چند سال دیگر شاهد پرواز خودروها خواهیم بود

البته صدور این مجوز باعث نگرانی بعضی شهروندان نسبت به خطر تصادف این خودرو با سایر وسایل هوانوردی شده است. با این حال، محققان Alef Aeronautics مدعی هستند که این خودروی الکتریکی در ارتفاق بسیار پایین پرواز نموده و احتمال تصادف آن با خودروهایی که در جاده ها قرار دارند بسیار بیشتر از احتمال تصادف با وسایل نقلیه هوایی است.

بیشتر بخوانید:

طول این موجود عجیب 6برابر پراید است!/ عکس

لحظه ای وحشتناک که شب را به روز تبدیل کرد/ عکس

علاوه بر این، گفته شده که روند آزمایش نمونه های اولیه این وسیله نقلیه پرنده از سال 2019 شروع شده و چندین مرتبه پرواز آزمایشی انجام شده است.

شایان ذکر است که این خودروی الکتریکی پرنده در حال حاضر مجوز پرواز در بعضی نقاط از پیش مشخص شده را داشته و به نوعی یک آزمایش عمومی برای ثبت عملکرد این نوع وسیله نقلیه به شمار می آید.

مدل A یک خودرو با قابلیت جابه جایی دو سرنشین بوده و برخلاف تصور عموم مردم، بدنه اطراف کابین که قابلیت چرخش دارد به عنوان بال ها هنگام حرکت عمل می نماید. این خودرو در جاده ها حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت و در هوا حداکثر سرعت 178 کیلومتر را در اختیار راننده قرار می دهد.

انتظار می رود که خودروی تمام الکتریکی پرنده مدل A الف ایروناتیکس در سه ماهه پایانی سال 2025 به صورت رسمی وارد بازار شده و کمی بعد با برچسب قیمت 300 هزار دلاری تحویل مشتریان گردد.

منبع: ELECTREK

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 تیر 1402 بروزرسانی: 26 تیر 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3219

به "اولین خودروی پرنده دنیا با قیمت 15میلیارد تومان مجوز پرواز گرفت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خودروی پرنده دنیا با قیمت 15میلیارد تومان مجوز پرواز گرفت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید