اگر مدام احساس سرما می کنید؛ هفت دلیل دارد

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران : برای بعضی افراد احساس سرما به صورت موقتی قابل کنترل است، اما برای بعضی دیگر به عنوان یک مشکل عظیم پزشکی شناخته می گردد.

اگر مدام احساس سرما می کنید؛ هفت دلیل دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، اگر مرتبا احساس سرما می کنید، 7 دلیل عمده پزشکی برای آن وجود دارد که باید از آن ها مطلع باشید:

کاهش میزان متابولیسم

اصطلاح میزان متابولیسم پایه به میزان انرژی که بدن برای حفظ فرایند های طبیعی خود از جمله تنفس، گردش خون و هضم غذا استفاده می نماید، گفته می گردد. بدن برای انجام این فرآیند کالری می سوزاند که این باعث فراوری گرما می گردد.

اگر میزان متابولیسم پایه کم باشد، بدن گرمای کمتری فراوری می نماید، فرد احساس سرما می نماید. متابولیسم با افزایش سن کند می گردد و میزان متابولیسم پایه برای زنان کمتر از میزان آن درمردان است که دلیل احساس سردی زنان و سالخوردگان را شرح می دهد.

کاهش سطح چربی بدن

چربی مستقیم زیر پوست، به عنوان یک لایه داخلی گرمای بدن را حفظ می نماید، بنابراین افرادی که چربی بدن کمتری دارند، احساس سرمای بیشتری می نمایند.

کم خوابی

هنگامی که بدن خود را برای خواب آماده می نماید، درجه حرارت کاهش می یابد که بخشی طبیعی از ریتم شبانه روزی بدن است؛ همچنین درجه حرارت بدن در طول شب کاهش یافته و بلافاصله قبل از بیدار شدن افزایش می یابد؛ بنابراین احساس سرما هنگام بیدار شدن از خواب نشانه این است که بدن شما هنوز به خواب احتیاج دارد.

کم کاری تیروئید

غده تیروئید نقش مهمی در فرایند متابولیسم دارد و هنگامی که کم کاری تیروئید رخ می دهد، متابولیسم کند می گردد که علائم آن افزایش وزن، یبوست و احساس سرما است.

کم خونی

احساس سرما می تواند یکی از علائم کم خونی باشد. این حالت زمانی رخ می دهد که خون به اندازه کافی گلبول قرمز و اکسیژن نداشته باشد. علائم دیگر شامل خستگی، تنگی نفس هنگام حرکت و ضربان قلب سریع یا تپش قلب است.

بیماری شریان محیطی

اگر از گردش خون ضعیف رنج می برید، ممکن است احساس کنید که اندام ها و پاهایتان همواره سرد هستند و هنگامی که به بیماری شریان محیطی مبتلا هستید، به دلیل رسوبات چربی، رگ ها باریک و مسدود می شوند. این بیماری بیشتر در افرادی که سیگار می کشند یا کلسترول بالا یا دیابت دارند، شایع است.

دارو ها

بعضی از دارو ها می توانند باعث احساس سرما، به ویژه در اندام های انتهایی شوند. همچنین بعضی از دارو ها ضربان قلب را کاهش می دهند که باعث کاهش جریان خون در دست و پا ها می گردد. گاهی اوقات، افرادی که از دارو های ضد رقیق نماینده مانند وارفارین استفاده می نمایند، بیشتر احساس سرما دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1603

به "اگر مدام احساس سرما می کنید؛ هفت دلیل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر مدام احساس سرما می کنید؛ هفت دلیل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید