این نکات مهم برای طبیعت گردی را به خاطر بسپارید!

به گزارش تنها پیامک، نکات مهم برای طبیعت گردی

با پیشرفت صنعت گردشگری، یکی از شاخه های محبوب آن طبیعت گردی شده است که یک ورزش دوست داشتنی و دل انگیز است. تحقیقات نشان داده است که طبیعت گردی، فواید جسمی و روحی زیادی دارد. این فواید می تواند کاهش استرس و یا جلوگیری از پوکی استخوان باشد. اما برخلاف راه رفتن روی تردمیل و یا پیاده رو، نکات مهم برای طبیعت گردی چیزی غیرقابل پیش بینی تر است. این نکات، مواردی هستند که باعث می شوند شما از طبیعت گردی لذت ببرید چراکه تنها با یک اشتباه کوچک شاید کمی دلسرد شده و این سرگرمی هیجان انگیز را فراموش کنید. در ادامه نکات مهم برای طبیعت گردی آورده شده است. با خبرنگاران همراه شوید.

این نکات مهم برای طبیعت گردی را به خاطر بسپارید!

1- از جهتهای کوتاه تر آغاز کنید و جهت مناسب با توان بدنی تان را انتخاب کنید.

جهت طبیعت گردی تان را کوتاه تر از جهتی که در یک روز معمولی پیاده روی می کنید انتخاب کنید. می شود گفت که زمان مورد احتیاج برای یک طبیعت گردی نرمال ساعتی حدود 3 کیلومتر است که البته این بسته به توان بدنی متغیر است. برای تخمین درست این زمان علاوه بر طول جهت باید شیب ها را نیز در نظیر بگیرید. مطمئن باشید که بعد از دو سه سفر طبیعت گردی، خودتان متوجه خواهید شد که برای هر جهت چه زمانی احتیاج خواهید داشت.

2- خودتان را با جهت آشنا کنید.

هنگامی که جهتی برای طبیعت گردی انتخاب کردید، نقشه ای از منطقه پیدا کنید و گزارشات و داده های موجود را مطالعه کنید. از منابع آنلاین موجود بهره ببرید. در خصوص اینکه نقطه آغاز و سرانجام جهت کجاست اطلاعات کسب کنید. اگر امکان دارد که در جایی از جهت اشتباهی جهت دیگری را دنبال کنید آن را یادداشت کنید و یا روی نقشه علامت بزنید. بعلاوه می توانید با اینکار محل مناسبی برای صرف ناهار انتخاب کنید و با برنامه ریزی در زمان مناسب به آن جا برسید.

3- آب و هوا را چک کنید

از دیگر نکات مهم برای طبیعت گردی علاوه بر شناسایی جهت، مطلع شدن از شرایط آب و هوایی است. چک کردن آب و هوا هم در موقع انتخاب جهت هم چند ساعت قبل از زمانی که می خواهید سفرتان را آغاز کنید، به شما این امکان را می دهد که به خوبی لباس های مورد احتیاجتان را انتخاب کنید.

4- حتما به یک فرد آشنا بگویید که کجا می روید

بسیار مهم است که کسی که در طول سفر همراهتان نیست، برنامه را بدانید و در زمان نگرانی بتوانید برای یاری اقدام کند. در نظر داشته باشید که منظورمان از زمان نگرانی چندین ساعت بعد از زمانی است که قرار بوده جهت راه پیموده باشید. زیرا چند ساعت تاخیر می تواند دلایلی مثل پیاده روی آرام تر از حد معمول، چشم انداز های دیدنی و شاید آسیبی سطحی در پایتان باشد. اما زمانی که این چند ساعت نیز سپری شدند و خبری از شما نشد، آن شخص میتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

5- این 10 لوازم ضروری همراهتان باشد.

10 ملزومات سفر به تدریج از یک فهرست از موارد به یک فهرست از سیستم ها تبدیل گشته است. این نکات مهم برای طبیعت گردی سیستم هایی هستند که باید در سفرتان با شما باشند که در معرض خطر بالقوه بتوانید از آن ها بهره ببرید. بسته به طول و دورافتاده گی پیاده روی شما، این سیستم را توسعه داده یا به حداقل برسانید. به عنوان مثال، در یک جهت کوتاه تابستان در نزدیکی خدمات دیگر، یک پتو نجات جمع و جور کافی است. با این حال، یک طبیعت گردی زمستانی طولانی احتیاجمند لوازم بیشتری است. در اینجا 10 سیستم ضروری وجود دارد:

  • راهنمای جهت (نقشه و قطب نما)
  • لوازم حفاظت از خورشید (عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب)
  • لباس اضافی
  • نور (چراغ جلو / چراغ قوه)
  • یاری های اولیه
  • آتش (کبریت های ضدآب/فندک/شمع)
  • کیت تعمیر و ابزار
  • تغذیه (مواد غذایی اضافی)
  • آبرسانی (آب اضافی)
  • پناهگاه اضطراری (چادر/روکش چادر/کیسه زباله)

این فهرست ممکن است دلهره آور باشد، اما هنگامی که شما آن را در طبیعت گردی خود جای دهید، می بینید که زیاد هم بد نیست. بسیاری از این موارد چیزی است که شما برای رفتن به یک پیک نیک بسته بندی می کنید.

6- کفش و جوراب مناسب بپوشید

درد پا، کافی است تا یک سفر طبیعت گردی، به خاطره ناخوش آیندی تبدیل شود. اگر می خواهید نکات مهم برای طبیعت گردی را یاد بگیری باید به این مورد نیز توجه کنید که کفش و جوراب با کیفیت برای سفرتان بخرید. البته منظور ما از کفش خوب، بوت یا چکمه های سنگین نیستند، بلکه کفش های سبک بسیار خوبی در بازار وجود دارند که به نسبت کفش های قدیمی بسیار سبک تر و کارآمدتر هستند. بعلاوه در خرید جوراب بی اعتنایی نکنید و لطفا جوراب نخ را فراموش کنید! جوراب های پشمی و یا درست شده از مواد مصنوعی آن هایی هستند که به کارتان می آید.

7- لباس های مناسب را نباید فراموش کنید

زمانی که خیالتان از کفش سفر راحت شد نکته مهم دیگر این است که لباسی انتخاب کنید که برای یک سفر طبیعت گردی برترین باشد. از هر نوع لباس نخی دوری کنید. پارچه های نخی به آسانی مرطوب می شود و در همان حالت باقی می ماند تا جایی که در نهایت شما احساس خیسی می کنید. در عوض پارچه هایی با الیاف مصنوعی را انتخاب کنید. برای اینکه به راحتی با آب و هوا و درجه حرارت تنظیم شوید، لایه لایه لباس بپوشید که در صورت گرما آن را کم و یا در سرما لایه ای به آن اضافه کنید. در نهایت، یک لایه گرم اضافی را برای مواقع بسیار ضروری (ترجیحا بادگیر) با خود به همراه ببرید.

8- سبک سفر کردن را در خاطر بسپارید

حالا که به بخش مهمی از نکات مهم برای طبیعت گردی آشنا شنید، بهتر است به بسته بندی سبک لوازم اشاره کنیم. این به معنی این است که برای خرید هر چیزی سبک بودن آن را در نظر بگیرید. برای مثال به جای اینکه یک قوطی ضدآفتاب معروف گران قیمت که در حراجی خریده اید را بردارید، یک ضدآفتاب کوچک سفری انتخاب کنید. با انتخاب تمام این جنس های سبک در نهایت متوجه می شوید که چقدر وزن کوله تان، فرق نموده است.

9- هیچ ردی از خود به جای نگذارید

می توان گفت که اصلی ترین نکات مهم برای طبیعت گردی این است که طبیعت را همانطور که در آن قدم گذاشته اید رها کنید. این به معنی آن است که طبیعت برای همه است و هر کسی که از آن استفاده می نماید باید آن را طوری نگه داری کند که برای فرد بعدی نیز همان تجربه خوش آیندی که برای او داشته است، به وجود بیاید.

منبع: blog.liftopia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2864

به "این نکات مهم برای طبیعت گردی را به خاطر بسپارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نکات مهم برای طبیعت گردی را به خاطر بسپارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید