بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی

به گزارش تنها پیامک، سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: سال جاری عملیات باروری ابر ها در خراسان جنوبی نیز اجرایی می گردد.

بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی

سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از انجام عملیات باروری ابر ها در استان اطلاع داد و گفت: کارشناسان مرکز ملی تحقیقات باروری ابر های ایران یک ماه گذشته با حضور 4 روزه در خراسان جنوبی بازدید هایی را از نقاط مختلف استان انجام دادند.

او با بیان اینکه در این بازدید ها شرایط نقاط مستعد استان برای انجام عملیات باروری ابر ها آنالیز شده و مورد کنکاش قرار گرفته است، اضافه نمود: هنوز نتایج این تحقیقات در اختیار ما گذاشته نشده است، اما آن چه مسلم است این که طرح باروری ابر ها در استان اجرایی می گردد.

باروری ابر ها با یاری تکنولوژی بومی و داخلی

سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات باروری ابر ها به صورت ژنراتور زمینی و هوایی انجام می گردد، گفت: در گذشته این عملیات با یاری تکنولوژی روسی و هواپیما های روسی انجام می شد که پارسال با ورود هوافضای سپاه این تکنولوژی بومی سازی و داخلی شد.

او با اشاره به اجرای عملیات باروری ابر ها در سال 1400 به صورت آزمایشی در کشور ادامه داد: باروری ابر ها 5 تا 10 درصد حجم بارش ها را می تواند افزایش دهد که البته اجرای این طرح به مساعد شدن شرایط جوی استان بستگی دارد.

سروری با اعلام اینکه هزینه های این طرح از محل اعتبارات ملی تأمین می گردد، اظهار امیدواری کرد با باروری ابر ها در خراسان جنوبی به افزایش حجم ابر های باران زا یاری گردد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3106

به "بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید