بررسی رولزرویس فانتوم؛ عالیجناب رولزرویس

به گزارش تنها پیامک، مواجهه با رولزرویس فانتوم (Rolls-Royce Phantom) هر کسی را به یاد لردهای انگلیسی و اشراف بریتانیایی می اندازد. این خودروی اشرافی انگلیسی اولین بار در سال 1925 عرضه شد.

بررسی رولزرویس فانتوم؛ عالیجناب رولزرویس

اجازه دهید برای شما داستانی از رولزرویس نقل کنم؛ می گویند در سال های اولیه ساخت رولزرویس، مهاراجه ای هندی بدون خدم و حشم و با لباس ساده وارد نمایشگاه رولزرویس می گردد، یکی از کارمندان فروش او را از آن جا می راند. مهاراجه می رود و با تشریفات تمام لباس باشکوه مهاراجه بازمی گردد، پنج رولزرویس گران می خرد و آن ها را به کار زباله جمع کنی در استان تحت فرمانش می گذارد. کمپانی رولزرویس و مدیرانش مدت زیادی به مهاراجه التماس می کنند که آن ها را ببخشد و رولزرویس ها را از خیابان ها جمع کند.

از همان ابتدا مدل اصلی رولزرویس، فانتوم نام گرفت و میراث طراحی فوق العاده رولزرویس فانتوم هفت نسل ادامه پیدا کرد تا به امروز رسید. از آن زمان عنوان یکی از زیباترین و مطمئن ترین اتومبیل های لوکس دنیا را حفظ کرده است. البته داستان و سرگذشت کمپانی رولزرویس در شکل گرفتن جایگاه امروزی آن خیلی موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به لیست لوکس ترین خودروهای دنیا

تا اوایل سال 2000 رولزرویس ها با مهندسی بسیار پیچیده و قدیمی ساخته می شدند، اما امروز به طراحی بسیار زیبای انگلیسی و مهندسی آلمانی مجهز شده اند تا به همراه زیبایی، راحتی و قدرت، ایمنی و اطمینان را نیز به صفات رولزرویس اضافه کنند.

داخل رولزرویس فانتوم 1925

اکنون بیش از یک قرن است که رولزرویس بر اتومبیل های سوپرلوکس خود نام فانتوم می گذارد. تمام این مدل ها چه در زمان خود که خودروهای ویژه روسای جمهور، پادشاهان و رجال سیاسی یا صاحبان کارخانجات یا شرکت های بزرگ بودند و چه در زمان حال که به عنوان یک اتومبیل کلکسیونی ارزشمند با نوآوری های مهندسی و تکنولوژی تغییرات شگرفی در صنعت خودروسازی داده اند، قابل توجه هستند. در این لیست ما بیشتر به مدل هایی می پردازیم که بعد از خرید کمپانی رولزرویس از طریق فولکس واگن آلمان تولید شدند.

این سری تولیدات که با مهندسی پیشرفته آلمانی ها و با تکنولوژی کمپانی بی ام و قابل اعتمادتر شدند، به سرعت جایگاه تازهی در بازار باز کردند. خریدارانی که بیست تا سی درصد گران تر بودن رولزرویس نسبت به خودروهای لوکس بنز، در قبال لذت سواری آن برایشان هیچ بود، به سرعت جذب این تولیدات زیبا شدند.

بیشتر بخوانید: بررسی جگوار ای-تایپ؛ زیبای انگلیسی

کمپانی رولزرویس در سال 1904 از طریق چارلز استوارت رولز و فردریک هنری رویس تاسیس شد و در سال 1906 آغاز به کار کرد. تولیدات این کمپانی موتور هواپیما و خودروهای سوپرلوکس بود. از سال1940 رولزرویس در مهندسی، طراحی و ساخت موتور جت شرکت کرد و امروز موتورهای جت این کمپانی روی بسیاری از هواپیماهای بزرگ دنیا دیده می گردد. این شرکت بعدها بخش اتومبیل خود را جدا کرد و نام Rolls-Royce Motors را بر آن گذاشت.

رولزرویس فانتوم 2020

رولزرویس موتورز در سال 1973 ثبت شد و بعدها در سال 1998 به کمپانی آلمانی فولکس واگن فروخته شد و در سال 2003 به فعالیت خود سرانجام داد. البته در جدالی که بین کمپانی فولکس و ب ام و بر سر خرید این شرکت بود، دست آخر فولکس برنده ماجرا شد و حقوق مربوط به برند رولزرویس و آرم تجاری آن و شکل جلو پنجره آن را به ب ام و فروخت و در سال 1998 و همزمان با فروش این حقوق، شرکت دیگری با نام Rolls-Royce Motor Cars به عنوان شاخه ای از کمپانی ب ام و پا به عرصه وجود گذاشت. این شرکت تازه که زیرمجموعه ب ام و است در شهر گود وود انگلستان واقع شده و تمام مدل های مدرن رولزرویس را تولید می کند.

نسل هفتم رولزرویس فانتوم حق انتخابی از طیف وسیع 44000 رنگ را به مشتریان خود می دهد. درهای عقب این ماشین که برعکس درهای جلوی آن باز می شوند و در داخل خود چترهای بزرگی را جای داده اند، از ویژگی های دیگر این اتومبیل زیباست. البته از تمام این زیبایی های ظاهری آن که بگذریم، موتور 12 سیلندر 6 لیتری آن که نتیجه مهندسی ب ام و است، جایگاه خاصی برای این خودرو در لیست ما باز می کند. تمام فناوری های مدرن ب ام و، یک جا در این ماشین جمع شده اند. سیستم دید در شب، رادار جلوگیری از برخورد با خودروی جلو و سیستم پیشرفته GPS و سامانه صوتی- تصویری عقب چند نمونه کوچک از مشخصه های بی شمار این ماشین زیبا هستند.

***

شما می توانید آگهی های خرید و فروش انواع خودروهای کلاسیک و قدیمی را در بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3047

به "بررسی رولزرویس فانتوم؛ عالیجناب رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی رولزرویس فانتوم؛ عالیجناب رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید