بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران

به گزارش تنها پیامک، بالاخره نوبت به کشورمان ایران رسید و مرکز خریدی بسیار عظیم و جذاب در تهران ساخته شد. بیشتر مسافران و گردشگرانی که به دبی سفر می نمایند، برای بازدید از مراکز خرید دبی برنامه ریزی دارند. امروز در همین تهران خودمان، مرکز خرید و فروشگاهی عظیم و بسیار زیبا ساخته اند. مجتمع ایران مال را نمی توان تنها یک مرکز خرید دانست، اینجا شما با شهری عظیم و البته سرپوشیده سر و کار دارید که تفریحات متنوع و جذابی هم برای بازدید نمایندگان دارد. این پروژه عظیم اگر چه همچنان در حال توسعه و تکمیل است اما بیشتر قسمت های آن بهره برداری و آماده شده و می توانید به دیدن آن بروید. مجله گردشگری خبرنگاران شما را با بخش ها و جاذبه های این مرکز تجاری و تفریحی یعنی ایران مال تهران آشنا می نماید.

بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران

برای رزرو آنلاین تور تهران اینجا را کلیک کنید

ایده طراحی و ساخت پروژه ایران مال

اینجا با یک شهر بزرگ روبرو هستید. شهری که تمام فضاهای خود را از معماری های زیبا و اصیل ایرانی وام گرفته است. از طراحی باغ شازده ماهان کرمان گرفته تا تالار آیینه و بازارهای سرپوشیده قدیمی نمونه ای از تمامی آن ها داخل پاساژ ایران مال بچشم می خورد. این مرکز خرید بین المللی بزرگ، نه تنها برای خرید طراحی شده است؛ بلکه می توان در آن، تفریحات متنوع و جذابی را انجام داد.

افتتاحیه مسجد پروژه ایران مال، در اردیبهشت سال 1398 و همزمان با میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان برگزار گردید.

ساخت مجتمع ایران مال تهران از سال 1390 آغاز شده و همچنان در حال تکمیل است. گفته می گردد که ادامه این پروژه بزرگ تا 3 سال دیگر تکمیل و افتتاح خواهد شد. هدف از ساخت این مرکز خرید جذب گردشگران خارجی بیشتر و جلوگیری از خروج ارز از ایران نامیده اند.

بانک آینده سرمایه گذار اصلی پروژه بود و گفته می گردد که بیش از 22 هزار میلیارد تومن بودجه برای آن صرف شده است. بازار بزرگ ایران شرکتی سهامی عام بوده و پس از بهره برداری کامل بوارد بورس اوراق بهادر کشور می گردد.

سایت ایران مال: Iranmall.com

بازار بزرگ ایران مال، بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه

اگر به فکر قدم زدن در مراکز خرید بزرگ دنیا هستید، یا اینکه دلتان کلی تفریح یکجا می خواهد، پیشنهاد ما از این به بعد، رفتن به مجموعه بزرگ ایران مال تهران است. بر روی زمین یخ و پاتیناژ آن تفریح کنید یا اینکه اوقات خود را در کتابخانه و رستوران های آن بگذرانید.

آیا می دانید که اگر برای دیدن هر مغازه ایران مال تهران تنها 5 دقیقه زمان بگذارید، دیدن تمام این مجموعه، 3 روز زمان لازم خواهد داشت!

مرکز خرید ایران مال تهران در فضایی به اندازه 32 هکتار ساخته شده که این مساحت، از مجموع کل مرکز خرید دبی مال و مرکز تجاری بزرگ چین هم بزرگتر است. در این مجموعه، 186 هزار متر مربع را به بخش تجاری اختصاص داده اند. بخش تجاری این پاساژ هم از مرکز خرید ترافورد سنتر انگلستان و مال او آمریکا بزرگتر است.

چنانچه ساکن شهر تهران نیست، برای رزرو بلیط هواپیما تهران از هر مبدا به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران اینجا را کلیک کنید

جاهای دیدنی مرکز خرید ایران مال کجاست؟

در این پروژه سرگرمی بزرگ بخش های متعددی را در نظر گرفته اند هر تفریحی که فکرش را کنید داخل پاساژ ایران مال پیدا می گردد. از مسجد بزرگ،انواع باغ و کتابخانه باشکوه گرفته تا مجموعه سینمایی، نمایشگاهی، ورزشی، سینما، شهر بازی، انواع رستوران و هتل لوکس هر چه که مردم ممکن است برای تفریح و گردش دوست داشته باشند را این جا فراهم کرده اند.

باغ ایرانی، مثالی از باغ شازده ماهان کرمان

مرکزی ترین فضای ایران مال تهران را باغی تشکیل می دهد که الگوی طراحی آن، باغ شازده ماهان بوده است. در این تفرجگاه، قدم زده یا کمی بنشینید. این جا رستوران های مختلف، نیمکت و صندلی گذاشته اند و می توانید بهترین غذاها و تنقلات را سفارش دهید. باغ دو ورودی شیشه ای دارد که به دریاچه و آب نمای ایران مال متصل می گردد. مواد بکار رفته در سقف است بگونه ای است که نور کافی به درختان داخل باغ برسد.

اگر به باغ های تاریخی علاقه دارید حتما باغ موزه های تهران را بخوانید تا با تماشایی ترین مجموعه های پایتخت آشنای شوید.

مسجد ایران مال، نگین انگشتری بازار بزرگ

نام مسجدی که در مجتمع ایران مال تهران ساخته اند، مسجد جامع حضرت محمد رسول الله بوده که دارای 110 سالن نمازخانه است. در هر نقطه از ایران مال که باشید، در هنگام نماز می توانید خود را به یکی از نمازخانه ها برسانید. مساحت آن 1200 متر مربع است و بعضی از تزئیناتش با الهام از مسجد النبی طراحی شده است. 5 گنبد آن نیز شبیه به گنبد حافظیه شیراز هستند. 40 نمازخانه در نقاط مختلف بازار بزرگ ساخته شده تا زمان نماز دسترسی آسانی به آن ها داشته باشید.

کتابخانه ایران مال، بهترین موقعیت برای عکاسی

فضای کتابخانه ایران مال تهران هم اکنون افتتاح شده و می توانید برای مطالعه یا تماشا به اینجا بروید. طراحی فضای درون کتابخانه جندی شاپور با معماری فوق العاده و خاصی که دارد، حس بسیار جالبی را به مخاطب می دهد. بیشتر گردشگران گفته اند که به دلیل معماری منحصر به فردش، احساس نمی کنید که در کتابخانه های ایران نشسته اید. حتی عده ای فضای درون آن را با کتابخانه هاگوارتز کتاب های هری پاتر و عده ای بزرگی مجموعه و قفسه های کتاب را به کتابخانه سیتادل سریال بازی تاج و تخت مقایسه کرده اند. این قیاس اگر چه اغراق شده است اما نشان دهنده بزرگی کتابخانه ایران مال تهران است. وسعت کتابخانه 3 هزار متر مکعب و تعداد کتاب های آن، 67 هزار جلد کتاب خواهد بود.

البته ضروری است بگوییم که با توجه به بازدید نمایندگان بسیار مجتمع این جا اصلا برای مطالعه و تمرکز مناسب نیست. برای کمی تفریح بیشتر می توانید در کافه کنج کتابخانه نوشیدنی سفارش دهید. ضمناً هنگام بازدید تماشای فرش دستبافت بسیار بزرگ و زیبای زیر پایتان را از قلم نیاندازید.

برای رزرو آنلاین هتل در تهران اینجا را کلیک کنید

باغ ملاقات، نمادی از شهرهای مرکزی ایران

معماری باغ های ایرانی را به خاطر بیاورید. باغ های ایرانی با آبنماها و طراحی فضاهای سبزی که دارند، شناخته می شوند. با این وجود درختانی که در این باغ، سرپوشیده کاشته شده اند، درختان نخل بوده و گاها شما را به یاد مناطق جنوب ایران یا خاورمیانه می اندازد. این فضای شاداب برای استراحت خانواده های ایرانی و گردشگران مناسب بوده و می توانید ساعت ها از این فضا بهره ببرید.

سقف باغ 14 متر ارتفاع دارد و با درختان پالم کالیفرنیایی تزیین شده است. وسعت باغ 3 هزار متر مربع بوده و در کنار مغازه های تجاری است. در میانش هم کافی شاپی همراه فضای دلنشینی برای نشستن در نظر گرفته شده است.

بازار سنتی، تیمچه حاج علی اکبر در ایران مال

تصورتان را از مرکز خرید مدرن و امروزی کمی تغییر داده و انتظار فضاهای جذاب و دیدنی پیشینیانمان را هم داشته باشید. در طراحی بازار بزرگ ایران سعی شده که از تمام عناصر معماری ایرانی استفاده گردد. در این میان، نباید صندلی بازارهای سنتی و سرپوشیده ایرانی را فراموش کرد.

تمام سوغاتی ها، محصولات و صنایع دستی ایرانی را در این بازار سنتی پیدا خواهید نمود. مغازه های مختلفی برای فروش فرش، انواع خشکبار، صنایع دستی، وسایل آنتیک و بسیاری دیگر را در چهار سوق بازار سنتی می بینید. بازار دو گذر (راسته) عمود بر هم دارد که هر گوشه اش به محل خاصی پرداخته شده است. نمایشگاه فیروزه (تالار هنر- صنعت ایرانی)، نمایشگاه زمرد (محل فروش فرش)، نمایشگاه عقیق (عتیقه جات ایرانی)، نمایشگاه الماس (سوغات تمام شهرهای کشور) دیده می گردد. البته باید بگوییم که تمامی اجناس بسیار بسیار نفیس هستند و قیمت زیادی دارند.

مجموعه باغ رستوران ملل، تنوع غذایی در بازار بزرگ

همان طور که از نامش پیداست، فضای رستوران ها بسته به نوع غذایی که سرو می گردد، دکو و طراحی شده و نماهای جالبی را به وجود آورده که باید بگوییم طراحی تمام این فضاها زیبا و قشنگ است. کوشش شده تا تمام سلیقه های غذای محبوبشان را داخل مجموعه پیدا نمایند و البته گردشگران خارجی نیز بتوانند از رستوران ها استفاده نمایند. هر رستوران شبیه به کوچه و خیابان های کشوری که غذایش را سرو می نماید طراحی شده که فضایی دیدنی را شکل می دهد. ضمناً کوشش شده امکانات کاملی برای خانواده هایی که با فرزندانشان مراجعه می نمایند فراهم گردد.

تالار آیینه، نمونه ای از تالار مجلس شورای اسلامی

هنگامی که وارد این بخش از ایران مال تهران می شوید، انگاری وارد کاخ ها و موزه های تهران شده اید. موزه هایی که در بناهای قدیمی و با طراحی های گذشتگان ایرانیان در بناهایی مانند خانه بروجردی ها و طباطبایی ها، عمارت سعد آباد، نیاوران، گلستان و سلطان صاحب قران ساخته و جلوه گری می نمایند. این نماها را در این دو قسمت بازسازی کرده اند و با بازدید از تالار آیینه یا بازار سنتی آن، گویا وارد فضاهای قدیمی شهری می شوید.

تالار آیینه که در واقع بخشی از بازار سنتی است برای میزبانی از مهمانان ویژه طراحی شده است. برای تزیین آن بیش از 38 میلیون (بله 38 میلیون) قطعه آیینه بکار رفته و فضایی به وسعت 200 متر مربع سراسر با آیینه پوشیده شده است. فرش نفیس آن نیز 126 متر وسعت دارد و در نیشابور بافته شده است و زیبایی تالار را دوچندان می سازد.

تجهیزات ورزشی کامل در ایران مال

تصور نکنید که تنها با مرکز خرید روبرو هستید! در اینجا باشگاه ها و فضاهای ورزشی بسیار در دست احداث هستند. در ایران مال فضاهای ورزشی برای 15 رشته ورزشی در نظر گرفته شده است. ورزشگاه ها و زمین های ورزشی گوناگون و استاندارد طراحی شده که شامل جاده و جهت تندرستی به طول 2.5 کیلومتر می گردد و ورزشکاران می توانند تنها مقصد خود را، بخش ورزشی پاساژ ایران مال قرار دهند. البته در نظر داشته باشید که اگر همین طوری بخواهید درون پاساژ ها و بازارهای مرکز خرید ایران مال تهران قدم بزنید و از بخش های تفریحی آن دیدن کنید، شاید بیش از 2.5 کیلومتر را طی نمایید.

فضاهای بازی برای بچه ها در بازار بزرگ ایران

از دیگر جاذبه های تفریحی که در بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال ساخته شده است، فضای بازی سرپوشیده ای برای بچه ها است. شهربازی دو طبقه مجموعه با استانداردهای بین المللی ساخته شده و برتی بچه ها، نوجوانان، جوانان و تمامی اعضای خانواده سرگرم نماینده است. قرار است داخل آن ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی های لیزری، سالن های نمایش مخصوص بچه ها، بازی های الکترونیک و پیست قایق های ضربه ای باشد

پردیس سینمایی ایران مال تهران

پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران یکی از مدرن ترین و با کیفیت ترین های تهران و البته ایران بشمار می رود. داخل آن 12 سالن احداث شده که بیش از 1800 نفر ظرفیت دارند. 9 سالن پردیس سینمایی عمومی و 3 سالن آن VIP هستند و مهمانانش می توانند خودشان فیلم مورد نظر را انتخاب نمایند. تجهیزات بکار رفته داخل سالن ها بسیار باکیفیت است و علاوه بر صدا، تصویر عالی صندلی های راحت و تهویه هوای مطبوعی هم دارند.

کافه سینما با مساحت 850 متر در شرق بازار قرار گرفته که برای ملاقاتهای سینمایی و علاقه مندان به دنیای فیلم احداث شده و دو کافی شاپ در بخش شمالی و جنوبی دارد. بلیط سینماها را می توانید از وبسایت خود ایران مال یا سینما تیکت آنلاین خریداری کنید.

پارکینگ بازار بزرگ ایران

برای بازدید نمایندگانی که با موتورسیکلت ها و ماشین شخصی خود به این مقصد می فرایند، خبر شادمان نماینده این است که حتما پارکینگ پیدا خواهید نمود. خوشبختانه 20 هزار پارکینگ رایگان برای گردشگران، بازدید نمایندگان و گروه های توریستی در اینجا ساخته شده است. گفتنی است که این مجموعه بزرگ، 26 راه ورودی و 16 را خروجی مختلف داشته که از هر یک از این خروجی ها، به راحتی دسترسی به ایران مال دارید.

هنگامی که برای بازدید وارد این مجموعه می شوید، به هیچ عنوان گیج و سرگردان نباشید. تابلوها جهت را به شما نشان خواهند داد و تما 26 راه ورودی شما را به سمت تونل یا پل روگذر ایران مال تهران راهنمایی می نماید. حتی یکی از مزیت هایی که در ایران مال دارید، رفتن با ماشین تا طبقه مورد نظر است. پس از پارک نمودن ماشین در طبقه ای که می خواهید به راحتی وارد مرکز خرید شده و از همان طبقه بازدید خود را آغاز نمایید. اینگونه افرادی که توانایی پیاده روی های طولانی را ندارند، می توانند به راحتی خود را به مقصد نهایی خود برسانند.

بیشتر قسمت های بازار مال تهران هنوز افتتاح نشده و هنوز در حال کار و ساخت و ساز هستند که قطعا هر زمان تکمیل گردد و فضای بیرون و سبز آن هم، رو به راه گردد، به بزرگترین و زیباترین مرکز خرید ایران تبدیل خواهد شد. مرکز خرید تهران نه تنها گردشگران خارجی را به سمت خود می کشاند بلکه مکانی تفریحی برای بسیاری از ایرانیان خواهد بود. اگر به دنبال مقاصد جذاب دیگر برای گردش شبانه در تهران هستید، نگاهی به این مطلب در مجله بیاندازید.

آدرس ایران مال تهران کجاست؟

ایران مال تهران در شمال غربی پایتخت، حاشیه پارک چیتگر و حوالی دریاچه خلیج فارس، قرار گرفته است. برای دسترسی به بازار بزرگ ایران از شمال بزرگراه شهید خرازی، جنوب خیابان چهار باغ، غرب خیابان ایران خودرو و شرق از بلوار طبیعت امکان پذیر است. داخل مجتمع بیش از 14٬000 جای پارک وجود دارد که خوشبختانه برای افراد دارای محدودیت های حرکتی نیز محل مخصوصی در نظر گرفته شده است. از آن جایی که مجتمع بسیار بزرگ است برای بازدید از هر قسمت آن ورودی جداگانه را ساخته اند تا بر معضل بزرگ پایتخت ترافیک باری افزوده نگردد. البته همه این جهتها داخل بزرگراه شهید خرازی هستند.

ساعت کاری ایران مال تهران

در جدول زیر می توانید ساعت کاری ایران مال را در تمام طول سال مشاهده کنید.

در این مطلب به معرفی بازار بزرگ ایران پرداختیم و تجهیزات و امکاناتش را مفصل بیان کردیم. اگر شما هم تجربه بازدید از ایران مال تهران را دارید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید. در صورتی که ساکن شهر تهران نیستید برای رزرو هتل در پایتخت از صفحه هتل های تهران استفاده کرده و هتل دلخواهتان را رزرو کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 956

به "بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید