راهنمای سفر به تورنتو و هر چه باید در مورد این شهر کانادا بدانیم

به گزارش تنها پیامک، شهر تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا است و در شمال غربی دریاچه انتاریو قرار گرفته است. این شهر یکی از مراکز مالی بزرگ جان نیز به شمار می رود. برای اطلاع از میانگین هزینه های سفر به این شهر و آشنایی با جاذبه های گردشگری و دیدنی های تورنتو با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به تورنتو و هر چه باید در مورد این شهر کانادا بدانیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حتما تصاویر زیبای چشم انداز شهری تورنتو را دیده اید. گرچه شاید این شهر به جذابیت مونترال و ونکوور نباشد اما بسیار دیدنی و زیبا است. بازارهای متعدد، موزه های هنری دیدنی و غذاهای لذیذ آسیایی در این شهر انتظار گردشگران را می کشند.

گرچه هزینه های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای کانادا بالاتر است اما فعالیت های تفریحی متعدد و ارزان قیمت یا رایگانی در این شهر وجود دارند که آن را به یکی از مقصدهای گردشگری باصرفه تبدیل می نمایند.

این کلان شهر، مردمانی مهربان و دوست داشتنی، کافه های بی نظیر و امکانات تفریحی متعددی دارد.

هزینه های معمول

هزینه های اقامت در هاستل ها

اجاره اتاق های هاستل ها 25 دلار کانادا و اتاق های خصوصی شبی 65 دلار است.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

برای یک اتاق یک تخته شبی 85 دلار و یک اتاق دوتخته شبی 150 دلار باید بپردازید. در فصل های پاییز و بهار قیمت ها پایین تر هستند.

میانگین هزینه خورد و خوراک

اگر خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه ی آن در هفته حدود 65 تا 100 دلار می گردد. یک وعده غذا در رستوران به همراه نوشیدنی در حدود 19 تا 24 دلار قیمت دارد که برای رستوران های بهتر این مبلغ تا 32 دلار نیز افزایش پیدا می نماید. قیمت غذاهای حاضری در حدود 9 دلار است و ارزان ترین غذایی که می توانید در تورنتو بخورید ساندویچ هات داگ است که 4 دلار قیمت دارد.

هزینه های حمل ونقل و جابه جایی در شهر

هزینه استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای بزرگ ترها 3 دلار و برای دانش آموزان 2 دلار است. بلیط های روزانه 11 دلار قیمت دارند و قیمت بلیط های هفتگی برای بزرگسالان 40.75 دلار و برای دانش آموزان 33 دلار است. هزینه رفت وآمد به فرودگاه 28 دلار است که در صورتی که بلیط را آنلاین تهیه کنید شامل 5 درصد تخفیف می گردد، دانش آموزان نیز 2 دلار تخفیف دارند. برای اینکه کمتر از این هزینه کنید می توانید از اتوبوس های شهری نیز بهره ببرید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

از امکانات تفریحی رایگان بهره ببرید

علاوه بر موزه ها و سواحل رایگانی که در گوشه و کنار شهر وجود دارند، می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از بسیاری از دیدنی های شهر بازدید کنید. می توانید از دفاتر گردشگری، فهرستی از این اماکن دیدنی تهیه کنید.

از کارت های تخفیف گردشگری بهره ببرید

گردشگران با پرداخت 60 تا 115 دلار می توانند کارت های تخفیف بازدید از اماکن گردشگری را تهیه نمایند. این کارت ها شامل بازدید از موزه سلطنتی اونتاریو، برج CN، عمارت کاسا لوما، مرکز علوم اونتاریو و باغ وحش می شوند. اگر قصد دارید به همه این اماکن دیدنی سر بزنید، استفاده از این کارت می تواند مقدار زیادی از هزینه های شما را کاهش دهد.

از تورهای رایگان بهره ببرید

تورهای پیاده روی تورنتو از ماه مه تا اکتبر رایگان هستند. استفاده از این تورها بهترین روش برای آشنایی با شهر و تاریخچه آن است و البته نیازی هم به رزرو کردن ندارد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های تورنتو

از برج سی ان بازدید کنید

این برج 553 متری دومین برج بلند جهان و یکی از شاخصه های اصلی چشم انداز شهری تورنتو است. می توانید از بالای این برج تصویر تمام نمایی از شهر را نظاره کنید. همچنین مراکز خرید و یک رستوران با نمای 360 درجه نیز در بالای این برج قرار گرفته است که البته بسیار گران قیمت است.

از تالار مشاهیر هاکی دیدن کنید

کانادایی ها به ورزش هاکی بسیار اهمیت می دهند و این ورزش در این کشور بسیار محبوب است. این تالار مشاهیر، موزه ای است که به نمایش تاریخچه این ورزش محبوب اختصاص یافته است.

در ساحل استراحت کنید

سواحل دریاچه اونتاریو بهترین مکان برای گذراندن یک روز تابستانی هستند. می توانید در تفرجگاه های ساحلی قدم بزنید، در یکی از رستوران های متعدد آن غذا بخورید یا قایقی کرایه کنید و در دریاچه از قایق سواری لذت ببرید.

از مرکز هاربرفرانت (Harborfront) دیدن کنید

این مجموعه بهترین مکان برای بازدید در ماه های گرم تابستان است. معمولا در این مرکز، فستیوال ها و کنسرت های موسیقی برگزار می شوند که شرکت در آن ها رایگان است.

از بازار کنزینگتون (Kensington) خرید کنید

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در صبح روزهای یکشنبه، بازار کنزینگتون است. کنسرت های رایگانی نیز در این بازار برگزار می گردد.

در دره Don دوچرخه سواری کنید

مسیرهای در نظر گرفته شده در این دره برای مسافرانی که به فعالیت های ورزشی در طبیعت علاقه دارند، ایده آل هستند. این منطقه، زیاد از شهر دور نیست و مسیرها نیز دارای درجه بندی از ساده به سخت هستند.

نگارخانه هنر اونتاریو

این نگارخانه که به طور خلاصه، AGO نیز نامیده می گردد، محل نمایش هزاران اثر هنری ارزشمند و دیدنی است. این نگارخانه یکی از بزرگ ترین موزه های کانادا است و ورودی آن چهارشنبه شب ها رایگان است.

به نگارخانه و بازار سنت لارنس سر بزنید

این بازار غرفه های بی شماری برای ارائه محصولات محلی دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید و بخرید. داخل بازار نیز یک نگارخانه وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. ورودی هر دوی این ها رایگان است.

در پارک جزیره تورنتو گشتی بزنید

یک روز خود را بدون پرداخت هزینه های سنگین در پارک جزیره تورنتو بگذرانید. در این پارک می توانید از ساحل لذت ببرید و والیبال بازی کنید. موزه Gibraltar Lighthouse نیز در این پارک قرار گرفته است که بخشی از تاریخ و فرهنگ این منطقه را به نمایش می گذارد.

از موزه سلطنتی انتاریو بازدید کنید

این موزه محل نگه داری هزاران نمونه از آثار صنایع دستی و تاریخ طبیعی در بیش از بیست نمایشگاه مختلف است. این نمایشگاه ها شامل نمایشگاه دایناسورها، چین باستان، بومیان کانادا، اروپای قرون وسطی، آرت دکو، مصر باستان، منسوجات، خاور میانه، هند و بومیان جزایر اقیانوس آرام است. بزرگ ترین توتم جهان که بیش از صد سال عمر دارد در این موزه نگه داری می گردد و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

از مرکز علوم انتاریو بازدید کنید

در این مجموعه نمایشگاه های مشارکتی متعددی وجود دارد از جمله جنگل بارانی، یک ماشین گردباد، تونل عایق صدا، دستگاه های تست تعادل و موارد دیگر که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. تنها سالن سینما و تئاتر Omnimax انتاریو نیز در این مرکز قرار گرفته است.

غذای چینی بخورید

محله چینی ها در تورنتو یک محله بزرگ است که نسبت به سایر محله های چینی در سراسر جهان، بیشتر حالت سنتی و بومی خود را حفظ نموده است. می توانید از این محله دیدن کنید و غذاهای لذیذ و ارزان چینی را امتحان کنید. اینجا بهترین مکان برای خریدن میوه های آسیایی است که به سختی در سوپرمارکت های محلی پیدا می شوند.

از عمارت کاسا لوما بازدید کنید

این عمارت متعلق به سر هنری میل پلت (Sir Henry Mill Pellatt) سرمایه دار کانادایی است. بازدید از این قصر قرون وسطایی بسیار جالب توجه خواهد بود. این عمارت چهار قسمت دارد که می توانید با استفاده از تورهای مالتی مدیا با آن ها آشنا شوید و از این قسمت های مختلف بازدید کنید.

به سرزمین عجایب کانادا سر بزنید

این جاذبه گردشگری تابستانی، امکانات تفریحی متعددی از جمله امکانات اسب سواری، قایق رانی، رستوران، بازی های مختلف، تئاتر، پارک آبی و نمایش های زنده دارد. بلیط ورودی این مجموعه از 42 دلار برای یک روز آغاز می گردد. به علاوه، اگر بلیط را آنلاین و کمی زودتر رزرو کنید از تخفیف نیز بهره مند خواهید شد.

از مجموعه تفریحی Ontario Place دیدن کنید

این مجموعه بزرگ تفریحی که در کنار دریاچه انتاریو ساخته شده شامل امکانات تفریحی متعددی از جمله سالن های آمفی تئاتر برای برگزاری کنسرت، پارک های آبی و موارد دیگر است.

از نمایشگاه کتاب بازدید کنید

هر سال در حدود اواخر ماه سپتامبر، Queens Park میزبان بزرگ ترین جشنواره سالانه کتاب و مجلات در فضای باز در کانادا است. می توانید در میان غرفه های متعدد و هزاران کتاب مختلف گشتی بزنید و خرید کنید.

در جشنواره زمستانی غذا Winterlicious شرکت کنید

هر سال در خلال برگزاری جشنواره WinterCity در تورنتو، رستوران های متعدد بهترین غذاهای خود را با قیمت بسیار پایینی در این جشنواره عرضه می نمایند. این جشنواره فرصت فوق العاده ای برای چشیدن طعم لذیذترین غذاها از بهترین سرآشپزها است که با قیمت های استثنایی عرضه می شوند. هر وعده غذا در این جشنواره بین 10 تا 40 دلار قیمت دارد.

منبع: nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 780

به "راهنمای سفر به تورنتو و هر چه باید در مورد این شهر کانادا بدانیم" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای سفر به تورنتو و هر چه باید در مورد این شهر کانادا بدانیم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تورنتو و هر چه باید در مورد این شهر کانادا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید