اقامتی رویایی را در هتل های دورافتاده تجربه کنید

به گزارش تنها پیامک، امروزه هتل هایی در نقاط دورافتاده و خالی از سکنه ساخته شده اند که گردشگران می توانند حس زندگی در دل طبیعت و زیر آسمان پرستاره و سکوت مطلق را تجربه نمایند و از دنیای مدرن فاصله بگیرند.

اقامتی رویایی را در هتل های دورافتاده تجربه کنید

مفهوم دورافتاده بودن یک مکان، به معنای سکوت مطلق، انزوا، فضای خالی، تاریکی و آسمان پرستاره است. همین ویژگی های ساده را همچنان می توان در گوشه و کنار جهان پیدا کرد؛ البته اگر آماده دورشدن از فضاهای شهری و روستایی و رفتن به دل منطقه ها دورافتاده هستید. آنچه این موضوع را مهیج تر می نماید، وجود هتل ها و مهمان خانه هایی است که اقامتی دلپذیر را برای جهانگردان فراهم می نمایند. با ادامه این مقاله از خبرنگاران همراه شوید تا تعدادی از این هتل ها را به شما معرفی کنیم.

با هتل های دورافتاده جهان آشنا شوید:

  • هتل بودیر، شبه جزیره Snæfellsnes، ایسلند
  • هتل Lyngen Lodge، رشته کوه LYNGEN ALPS، نروژ
  • هتل Hotel Bellevue des Alpes، برنیس هایلندز، سوئیس
  • هتل Pension Briol، تیرول جنوبی، ایتالیا
  • مهمان خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli، پولیا، ایتالیا
  • هتل Padaste Manor، جزیره موهو، استونی
  • هتل Amangiri، شهر پیج، یوتا، آمریکا
  • اقامتگاه Ultima Thule Lodge، انکوریج، آلاسکا، آمریکا
  • هتل Fogo Island Inn، جزیره فوگو، نیوفاندلند، کانادا
  • اقامتگاه Estancia Cerro Guido، پاتاگونیا، شیلی
  • کمپ Jalman Meadows ger، مغولستان
  • هتل Kachi Lodge، بولیوی
  • هتل Clouds Mountain Gorilla Lodge ، اوگاندا
  • هتل Three Camel Lodge، مغولستان
  • هتل Explora Rapa Nui، جزیره ایستر
  • هتل andBeyond Sossusvlei Desert Lodge، نامیبیا
  • هتل Saletoga Sands Resort، ساموآ
  • هتل Sheldon Chalet، آلاسکا
  • هتل North Island، سیشل
  • هتل The Ritz-Carlton، چین
  • هتل Deplar Farm، ایسلند
  • هتل Tierra Chiloe، شیلی
  • هتل The Lindis، نیوزیلند
  • هتل Six Senses Bhutan، بوتان
  • هتل Camp Island Lodge، استرالیا

هتل بودیر، شبه جزیره Snæfellsnes، ایسلند

هتل بودیر فقط چند متر با اقیانوس اطلس فاصله دارد و تنها هتل ساحلی ایسلند محسوب گردد. این هتل در کنار زمینی مملو از گدازه های آتشفشانی واقع شده است و منظرهی فوق العاده به یخچال Snæfellsnes را پیشکش مهمانان می نماید؛ در طول تابستان نیز با فرارسیدن غروب، زمانی که آتش در ساحل روشن می گردد و مهمانان شنا می نمایند، تصویری سورئال به وجود می آید.

شبه جزیره Snæfellsnes در ایسلند غربی، محیطی روستایی با تعداد انگشت شماری مزرعه، دهکده و کلیساهای کوچک دارد که در سراسر این منظره وسیع پراکنده شده اند. نام این هتل از رودخانه بودیر گرفته شده است که به خلیج Faxaflói می ریزد، جایی که فُک های زیادی زندگی و بازی می نمایند.

هتل Lyngen Lodge، رشته کوه LYNGEN ALPS، نروژ

Lyngen Alps، رشته کوهی کوچک و در عین حال غنی در نروژ است که دروازه ورود به شمالگان اروپا به شمار میرود. این رشته کوه به طول بیش از 90 کیلومتر در امتداد آب دره Lyngen در شبه جزیره ای به همین نام کشیده شده است و از سمت جنوب، تا نزدیکی مرز سوئد می رسد؛ در حالی که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی منتهی می گردد، جایی که در افق آن تا قطب شمال چیزی دیده نمی گردد. در این منطقه، 3,200 نفر زندگی می نمایند که متشکل از نروژی ها، فنلاندی ها و مردم محلی سامی هستند. جالب است بدانید که جهانگردان در سفر به این منطقه می توانند اقامتی به یادماندنی را در هتل Lyngen Lodge تجربه نمایند.

برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی که در پی چیزی متفاوت نسبت به رشته کوه های سنتی آلپ در اروپا هستند، شبه جزیره Lyngen یک گوهر پنهان به شمار می رود. این شبه جزیره که در 300 کیلومتری بالاتر از مدار قطب شمال واقع شده است، از محیطی منحصربه فرد برخوردار است. زمستان قطبی تا اواسط ژانویه طول می کشد و در طول این فصل، منظره ای شگفت انگیز از شفق قطبی به چشم می خورد؛ علاوه بر این، از ماه آوریل می توان در نیمه های شب نیز شاهد حضور خورشید در آسمان بود که نویدبخش روزهای تابستانی بسیار طولانی است.

هتل Hotel Bellevue des Alpes، برنیس هایلندز، سوئیس

دسترسی به هتل Hotel Bellevue des Alpes در سوئیس فقط با قطار امکان پذیر است. در گذرگاه کوهستانی Kleine Scheidegg که به این هتل تاریخی منتهی می گردد، هیچ خودرویی در ارتفاع 2,061 متری به چشم نمی خورد.

تنها جهانگردان این منطقه، مسافران قطاری هستند که برای رسیدن به ایستگاه قطار Jungfraujoch، از این گذرگاه عبور می نمایند؛ این ایستگاه قطار که بام اروپا نامیده می گردد، در ارتفاع 3,454 متری واقع شده است. این سازه باشکوه در میان سه کوه بزرگ واقع شده و بنابراین جای تعجب ندارد که منظره خیره نماینده آن کاملاً تحت الشعاع کوه های آلپ است. این منطقه در طول زمستان پوشیده از برف می گردد و با فرارسیدن تابستان، فضای سرسبز کل آن را احاطه می نماید. شاید به همین خاطر باشد که از پس زمینه زیبای این هتل برای لوکیشن فیلم هایی نظیر مجوز آیگر با هنرمندی کلینت ایستوود و نورث فیس با بازی بنو فورمان استفاده شده است.

در اواسط قرن نوزدهم، مردم محلی بازدیدنمایندگان انگلیسی را برای صعود به قله راهنمایی می کردند و به این ترتیب کوهنوردی در آلپ رواج زیادی یافت. از همین رو، در تاریخ کوهنوردی این کوهستان، چهره های سرشناس متعددی در هتل مذکور اقامت نموده اند. در سال 1908، اولین تله کابین آلپ در قله وترهورن در مجاورت هتل آغاز به کار کرد و در سال 1912، خط راه آهن تا Jungfraujoch ساخته شد که همچنان مرتفع ترین ایستگاه قطار اروپا به شمار میرود.

هتل Pension Briol، تیرول جنوبی، ایتالیا

هتل Pension Briol در سراشیبی کوهی بالاتر از دره ایسارکو در تیرول جنوبی ایتالیا واقع شده است. در واقع این هتل در ارتفاع 1320 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است و فقط با پای پیاده یا تاکسی های خاص امکان دسترسی به آن وجود دارد. بیشتر مهمانان، چمدان های خود را با تاکسی به هتل می فرستند و برای رسیدن به هتل، یک ساعت کوهنوردی می نمایند.

تنها نشانه های وجود انسان در این طبیعت، سه کلیسایی است که به شکلی اسرارآمیزی در کنار هم ساخته شده اند و در زبان آلمانی به آن Dreikirchen به معنای سه کلیسا گفته می گردد. در مجاورت این سه کلیسا، مهمان خانه ای با همین نام واقع شده است. به غیر از این ساختمان ها، تا چشم کار می نماید جنگل ، گیاهان سرخس، جویبارها و مراتع دیده می گردد. تازه وقتی مهمانان، از پیچ تندی در جاده عبور می نمایند، ساختمان هتل در برابرشان ظاهر می گردد.

شما نیز می توانید اقامت در این هتل را در برنامه تور ایتالیا خود قرار دهید. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت به ایتالیا داشته باشید، می توانید از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر در خبرنگاران، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه تان را مقایسه کنید و به وسیله آژانس های همکار خبرنگاران، تور مقرون به صرفه ایتالیا را خریداری کنید.

مهمان خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli، پولیا، ایتالیا

مهمان خانه Il Convento di Santa Maria di Costantinopoli در جنوب ایتالیا و در شبه جزیره سالنتو در منطقه پولیا واقع شده است. این مهمان خانه غیرمتعارف حدوداً به میزان نیم ساعت رانندگی با شهر زیبای لچه فاصله دارد و در پایین یک جاده ساحلی پرپیچ وخم ساخته شده است. هیچ نشانه ظاهری ای در این هتل وجود ندارد که نشان دهد، یک هتل است و فقط از دو خودروی خاک گرفته و پلاک انگلیسی مقابل آن می توان فهمید که به مقصد رسیده اید. این خودروها روبه روی یک قبرستان قدیمی پارک شده اند و جلوی ساختمانی هستند که روزگاری به عنوان صومعه مورد استفاده بود. به غیر از این، هیچ نشانه، تابلو، نام یا حتی زنگی در این ساختمان به چشم نمی خورد.

هتل Padaste Manor، جزیره موهو، استونی

درست در نزدیکی ساحل سرزمین اصلی استونی، جزیره کمترشناخته شده موهو واقع شده است که انگار سال های سال از شلوغی اروپای مدرن فاصله دارد. در طول تابستان دسترسی به این جزیره فقط به وسیله کشتی امکان پذیر است و با رسیدن زمستان که دریای بالتیک یخ می زند، عبور از روی آن صرفاً از راه جاده های یخی هیجان انگیز انجام می گردد که از یک سرزمین جادویی و فوق العاده رمانتیک می گذرد. تا اوایل دهه 1990، جزیره موهو تحت کنترل شوروی بود و از آنجا که یک پایگاه نظامی در آن قرار داشت، امکان بازدید از آن وجود نداشت، به استثنای افرادی که پیروز به اخد ویزای ویژه می شدند. شاید به دلیل همین دوره انزوا باشد که اکنون وقتی قدم به جزیره می گذارید، درست مثل این است که وارد دوران قدیم شده اید. هوای بسیار تمیز و تنوع زیستی موجود در آن شگفت آور است.

در فصل تابستان، این جزیره با سرو کوهی پوشیده شده و ارکیده های وحشی در جنگل های آن شکوفا می شوند. بسیاری از افراد محلی که هنوز به وسیله کشاورزی و ماهی گیری امرار معاش می نمایند، در خانه های قرن هفدهمی ساخته شده از چوب و سنگ ساکن هستند. سقف بعضی از این خانه ها با کاه پوشانده شده است و در همه آن ها، باغچه سبزیجات و سونای سنتی به چشم می خورد. سکوت معرکه جزیره فقط با صدای پرواز پرندگان یا در طول زمستان با ترک خوردن یخ ها شکسته می گردد. نسیم ملایمی که از دریای بالتیک می وزد و کل جزیره را در بر می گیرد، به حدی خالص و ناب است که مطمئنأ تأثیر درمانی دارد. آسمان پرستاره این جزیره نیز یکی دیگر از مزایای متعدد آن به شمار میرود. حس واقعی از فضا را در این جزیره می توان احساس کرد، به خصوص در فصل زمستان که تا چشم کار می نماید، دشتی از یخ دیده می گردد. با سفر به جزیره می توانید در هتل Padaste Manor اقامت کنید و از این همه شگفتی و سکوت نهایت لذت را ببرید.

هتل Amangiri، شهر پیج، یوتا، آمریکا

هتل Amangiri در فاصله اندکی از دریاچه معروف پاول و در مرز آریزونا و یوتا واقع شده است و در این منظره بیابانی به راحتی نمی توان آن را پیدا کرد. فقط یک تابلوی راهنمای کوچک، مسافران را به سمت جاده ای خاکی راهنمایی می نماید که در افق ناپدید می گردد. پس از طی یک مسافت طولانی از میان اشکال صخره ای ماسه سنگی بسیار بلند که از ویژگی های خاص این منطقه هستند، هتل Amangiri با معماری خیره نماینده اش، مثل یک سراب در افق پدیدار می گردد. این سازه بتنی مستطیلی شکل با گوشه های تیز در دل صخره های بزرگ قرار گرفته و رنگ آبی روشن استخر آن در کنار چنین طبیعت خشکی، مجذوب کنندهیتی دوچندان به آن داده است.

اقامتگاه Ultima Thule Lodge، انکوریج، آلاسکا، آمریکا

اقامتگاه Ultima Thule Lodge در پارک و منطقه حفاظت شده ملی رنگل-سن الیاس از نظرها پنهان مانده است. این پهناورترین پارک طبیعی و ملی آمریکا با وسعت 53 هزار کیلومتر مربع در استان آلاسکا واقع شده است. هیچ جاده و خودرویی در این منطقه وجود ندارد و تقریباً هیچ انسانی هم در این منظره به ظاهر بی سرانجام دیده نمی گردد. هرچند خرس های سیاه و قهوه ای زیادی در این جنگل زندگی می نمایند که در اطراف اقامتگاه هم پرسه می زنند؛ در طول تابستان هم پشه های زیادی در اینجا وجود دارد. چیتینا، نزدیک ترین دهکده به این اقامتگاه است که زندگی در آن حول محور رودخانه ای با همین نام می چرخد و با هواپیما 150 کیلومتر فاصله دارد. به این ترتیب، اقامتگاه مذکور به حدی با جهانی مسکونی فاصله دارد که در سکوت مطلق شب های آن کوچک ترین صداها شنیده می گردد. ضمن اینکه هوای این منطقه درست مثل رودخانه چیتینا، بسیار تمیز و خالص است.

هتل Fogo Island Inn، جزیره فوگو، نیوفاندلند، کانادا

شعار هتل Fogo Island Inn با عنوان دورتر از دور، به درستی انتخاب شده است. دسترسی به این جزیره که فقط با هلیکوپتر یا سوارشدن کشتی از بندر فرول امکان پذیر است، به قدری کوشش احتیاج دارد؛ به خصوص در طول زمستان که اقیانوس اطلس در حوالی ساحل شمال نیوفاندلند یخ می زند و طوفان های قطب شمال این منطقه را فرامی گیرد. اما اگر می خواهید جزو اولین کسانی باشید که طلوع خورشید بر فراز قاره آمریکای شمالی را به نظاره می نشینند، پس ارزشش را دارد.

فوگو، یک جزیره مسحورنماینده و رویایی در کانادا است که 2500 نفر در آن زندگی می نمایند و بیشتراً از تبار انگلیسی یا ایرلندی هستند. در منظره این جزیره، دریاچه های متعدد و دهکده های کوچک و مجذوب کنندهی با اسامی شاعرانه به چشم می خورد. در فصل بهار، کوه های یخی شناور از خط ساحلی طولانی این جزیره عبور می نمایند. در جزیره فوگو، گوزن های شمالی آزادانه پرسه می زنند و گاهی اوقات در طول زمستان هشدار خرس قطبی اعلام می گردد. جالب است بدانید، گروهی از نظریه پردازان توطئه موسوم به انجمن زمین تخت که به اشتباه معتقدند زمین مسطح است، ادعا می نمایند که پارک Brimstone Head در جزیره فوگو، یکی از چهار گوشه زمین به شمار میرود.

اقامتگاه Estancia Cerro Guido، پاتاگونیا، شیلی

زیبایی پارک ملی تورس دل پاین در پاتاگونیا شیلی، معروفیت جهانی دارد. این منطقه به عنوان یک مقصد جهانگردی اغلب مملو از خودروهای کرایه ای، کوهنوردان و دوچرخه سواران است و افراد ماجراجویی نیز در اینجا دیده می شوند که خود را برای پیاده روی در راستا W آن آماده می نمایند. هرچند این واقعیت که جهانگردان می توانند از سمت دیگر پارک از شگفتی های سه قله معروف تورس دل پاین نهایت لذت را ببرند، از آن ها مخفی مانده است.

به سمت مرز آرژانتین که بروید، منظره بی سرانجام و آرام بخش یک دشت علفزار آغاز می گردد و در گوشه و کنار آن می توان دامداری هایی را دید که گاوچران های محلی به جمع آوری دام های خود مشغول هستند. این منطقه دقیقاً در نقطه مقابل پارک ملی واقع شده است و خبری از هیچ جهانگردی نیست، در عوض تا چشم کار می نماید، میلیون ها گوسفند دیده می گردد که به دامداری های سراسر این منظره پانوراما تعلق دارند. یکی از این مزارع دامداری Estancia Cerro Guido نام دارد که درست در کنار کوهستان Sierra Contreras واقع شده است و وسعت آن به 100 هزار هکتار می رسد. این اقامتگاه توریستی بین تورس دل پاین و منطقه کمتر شناخته شده Sierra Baguales جای گرفته و نویدبخش اقامتی رویایی در دل طبیعت است.

کمپ Jalman Meadows ger، مغولستان

منطقه حفاظت شده Khan Khentii در مغولستان سه برابر بزرگ تر از پارک ملی یلواستون در آمریکا است که به میزان حدود چهار ساعت رانندگی با اولان باتور، مرکز مغولستان فاصله دارد. منظره این منطقه، فوق العاده زیبا، دیدنی و گسترده است.

کمپ Jalman Meadows ger نیز در همین منطقه واقع شده است که درست در کنار آب های شفاف رودخانه تول و در محدوده پارک ملی Gorkhi-Terelj مستقر شده است. تضاد شدید بین این کمپ و جهانی مدرن، فوق العاده مجذوب کننده است؛ چراکه در منظره ناهموار مغولستان، هیچ خبری از سکونتگاه های متداول نیست و در برابر این پس زمینه باشکوه، عشایر مغول هنوز هم در کنار احشام خود و در چادرهای گرم و دلپذیر زندگی می نمایند. همه جهانگردان به خصوص آن هایی که می خواهند از جهانی مدرن فاصله بگیرند، می توانند از خانه های این کمپ استفاده نمایند.

هتل Kachi Lodge، بولیوی

هتل Kachi Lodge به وسیله هوایی به میزان یک ساعت با شهر لا پازا در بولیوی فاصله دارد و تجربه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی از بزرگ ترین کویر نمک جهان موسوم به سالاردو ییونی (Salar de Uyuni) را پیشکش مهمانان خود می نماید. این هتل لوکس که با محیط زیست سازگار است، در ارتفاع 3,600 متری از سطح دریا واقع شده است و محلی ایدئال برای فرار از هیاهو و استرس زندگی شهری و روزمره به شمار می رود. دورتادور هتل با بیش از 10 هزار کیلومتر مربع نمک درخشان احاطه شده که منظره بکر و مسطح و اغلب بایر آن، جلوه ای سورئال و رویایی خلق نموده است.

در فصل بارندگی که لایه نازکی از آب روی سطح این کویر نمک قرار می گیرد، به سختی می توان تشخیص داد که آسمان از کجا آغاز می گردد و زمین در کجا به سرانجام می رسد. این هتل از 6 چادر گنبدی به بزرگی 28 متر مربع تشکیل شده که مجهز به سرویس بهداشتی، بخاری هیزمی و دکوراسیون شیک بوهمیایی است. مهمانان می توانند به وسیله پنجره بزرگ این چادرها، شاهد منظره ها بی بدیلی از پهنه سفیدرنگ کویر نمک و آسمان بی کران در طول شب باشند. تجربه این همه آرامش و انزوا در هتل Kachi Lodge مقرون به صرفه نیست و قیمت اقامت دو نفر برای هر شب از 2,300 دلار آغاز می گردد. حداقل زمان اقامت در این هتل، دو شب است.

هتل Clouds Mountain Gorilla Lodge ، اوگاندا

هتل Clouds Mountain Gorilla Lodge در ارتفاع 2,100 متری از سطح دریا واقع شده است و از همین رو مرتفع ترین اقامتگاه در اوگاندا محسوب می گردد. این هتل در چند قدمی راستا پیاده روی Nkuringo واقع است که جهانگردان برای مشاهده گوریل ها از آن استفاده می نمایند. مهمانان با اقامت در آن از هیاهوی جهانی بیرون فاصله می گیرند. نزدیک ترین فرودگاه بزرگ به هتل، در شهر کیگالی، مرکز رواندا، است که حدود 6 ساعت با آن فاصله دارد. جهانگردان حتی اگر به کیسورو در اوگاندا پرواز نمایند، برای رسیدن به این اقامتگاه، دو ساعت رانندگی را در پیش خواهند داشت.

مهمانان در کلبه های سنگی خصوصی اقامت می نمایند که مجهز به شومینه ای دوطرفه و یک ایوان است و از آن می توانند منظره جادویی آتشفشان های ویرونگا و جنگل Bwindi Impenetrable Forest را تحسین نمایند. هر یک از هشت کلبه این هتل با ظرفیت کامل پر می گردد؛ با این حال نباید انتظار داشت که بیشتر از 18 مهمان در این فضای آرام بخش اقامت نمایند. هزینه یک شب اقامت در هتل در فصول غیرجهانگردی از 489 دلار برای هر نفر آغاز می گردد.

هتل Three Camel Lodge، مغولستان

در نزدیکی دهکده دلنزدگد در استان جنوبی گبی مغولستان، اقامتگاه لوکس Three Camel Lodge واقع شده است که محصول کار مشترک توسعه دهندگان، جامعه محلی و چندین سازمان غیردولتی است. مهمانان این هتل نه تنها اقامتی لوکس و همراه با ماجراجویی را تجربه می نمایند؛ بلکه امکان آشنایی با فرهنگ این منطقه را نیز به دست می آورند. علاوه بر این، مهمانان می توانند به گشت وگذار در صحرای گبی بپردازند و از یک وعده غذای لذیذ و ماساژ نهایت لذت را ببرند. بسیاری از کارکنان این اقامتگاه، در همین منطقه بزرگ شده اند و افرادی مطلع و مطلع هستند و می توانند جوابگوی سوالات مهمانان باشند. این خانه های بوم گردی مجهز به سرویس بهداشتی، ملبمان چوبی و بخاری هیزمی هستند. اقامت در چنین مکانی و روبرو شدن با منظرهی پانوراما از صحرا و رشته کوه گبی آلتای (Gobi-Atlai Mountain range)، رویای بسیاری از جهانگردان است.

حداقل زمان اقامت در این هتل، دو شب بوده و از اول نوامبر تا اول مه (11 آبان تا 12 اردیبهشت) هر سال نیز بسته است. نرخ قیمت هتل Three Camel Lodge بر اساس تخت یک نفره و دو نفره و همین طور زمان سال، تفاوت دارد و کمترین قیمت آن برای تخت یک نفره در یک شب معادل 1000 دلار می گردد. تمامی قیمت ها شامل گردش های برنامه ریزی شده، ترانسفر بین اقامتگاه و فرودگاه دلنزدگد، انواع و اقسام غذا و نوشیدنی، هزینه ورودی به پارک ملی، راهنمای سفر از قبل از آغاز مسافرت و... است.

هتل Explora Rapa Nui، جزیره ایستر

هتل Explora Rapa Nui تا شهر فقط هشت کیلومتر فاصله دارد؛ اما ظاهرا در مکان و زمانی کاملا متفاوت واقع شده است. شاید دلیل این موضوع، قرارگیری آن در جزیره ایستر باشد که یکی از خلوت ترین منطقه ها مسکونی جهان به شمار می رود و فرهنگ و تاریخی دارد که مشابه آن در هیچ کجای جهان پیدا نمی گردد. این هتل 30 اتاق و سوئیت دارد و از همین رو مهمانان می توانند این آرامش و تنهایی باورنکردنی را با تعداد کمی از مهمانان هتل و حدود 1000 مجسمه موآی جزیره سهیم شوند.

از آنجا در اتاق های هتل خبری از تلویزیون و وای فای نیست، به راحتی می توان با جهانی بیرون قطع ارتباط کرد و از حس اسرارآمیز و مقدس جزیره نهایت لذت را برد. بی شک اقامت در چنین هتلی مقرون به صرفه نخواهد بود و هزینه سه شب اقامت در فصل کم جهانگرد از 2,230 دلار برای هر نفر آغاز می گردد.

هتل andBeyond Sossusvlei Desert Lodge، نامیبیا

بیابان نامیب، از قدیمی ترین و بزرگ ترین صحراهای جهان محسوب می گردد که به وسعت 2000 کیلومتر در امتداد ساحل جنوب غرب آفریقا کشیده شده است. در این میان، یک تفرجگاه خصوصی بزرگ به نام andBeyond Sossusvlei Desert Lodge وجود دارد که جهانگردان با پناه بردن به یکی از کم جمعیت ترین کشورهای جهان می توانند خود را به بالون سواری مهمان نمایند و از تماشای ستاره ها لذت ببرند یا در ساعت های اولیه صبح در میان تپه های شنی قدم بزنند که در اثر باد به شکل ستاره درآمده است.

در هتل مذکور فقط 10 سوئیت یک خوابه شیشه ای و سنگی و یک سوئیت دوخوابه وجود دارد که با فاصله از هم هستند و به سمت کویر گسترده و زیبا ساخته شده اند. این سوئیت ها دارای یک ایوان اختصاصی با استخری کوچک، شومینه در اتاق نشیمن، پنجره سقفی تاشو در اتاق خواب و کابین دوش شیشه ای با نمای 180 درجه هستند. هزینه اقامت در این هتل از حدود 622 دلار برای هر نفر آغاز می گردد که شامل سه وعده غذا در روز، نوشیدنی و گردش های متعدد است.

هتل Saletoga Sands Resort ، ساموآ

ساموآ، کشوری در اقیانوس آرام با دو جزیره اصلی است که یکی از دورافتاده ترین نقاط جهان به شمار میرود. این کشور، سرزمینی با طبیعت دست نخورده محسوب می گردد که مملو از قله های آتشفشانی، سواحل متروکه و خلوت، حیات دریایی گسترده و جنگل های بارانی بکر است. تنها راه دسترسی ساموآ به ایالات متحده آمریکا به وسیله فیجی ایرویز و فرودگاه بین المللی هونولولو است.

تفرجگاه و اسپا Saletoga Sands Resort، محلی عالی برای اقامت در دل طبیعت به شمار می رود. قیمت رزرو یک ویلای ساحلی از شبی 395 دلار برای هر نفر آغاز می گردد و نباید انتظار تجملاتی در سطح اقامتگاه های مالدیو را داشت؛ هرچند وقتی جهانگردان به این خطه از جهان سفر می نمایند، لوکس بودن به شکل دورشدن از تمدن و واردشدن به یکی از طبیعی ترین منطقه ها جهان کرد پیدا می نماید.

هتل Sheldon Chalet، آلاسکا

هتل Sheldon Chalet، یک کلبه پنج خوابه در آلاسکا است که فقط به میزان 16 کیلومتر با قله بلندترین کوه قاره آمریکای شمالی فاصله دارد. در این هتل نوشیدنی های عالی و شاه خرچنگ تازه سرو می گردد و مهمانان در طول اقامت خود در طبیعت آلاسکا با ازدحام جمعیت جهانگردان روبرو نخواهند شد.

همان طور که انتظار می رود اقامت در این هتل که شامل هلیکوپترسواری نیز می گردد، بسیار گران است؛ به طوری که یک شب اقامت در هتل حدود 2,300 دلار برای هر نفر هزینه برمی دارد و حداقل اقامت، سه شب است. این کلبه کوچک برای 9 نفر گنجایش دارد و از همین رو جهانگردان می توانند کل آن را رزرو نمایند.

هتل North Island، سیشل

هزاران جزیره کوچک در اقیانوس هند وجود دارد که از آن جمله می توان به 115 جزیره گرانیتی و مرجانی در سواحل شرق آفریقا اشاره نمود که کشور سیشل را تشکیل می دهند. در مقایسه با مالدیو که همواره در پی اقامتگاه های لوکس است و به مقصدی محبوب در جهانگردی لوکس تبدیل شده، سیشل همچنان بکر به جای مانده؛ به خصوص هتل North Island که کاملا متفاوت و منحصربه فرد است. این هتل در جزیره مخصوص به خود واقع شده است و 11 ویلا دارد که با فاصله از هم ساخته شده اند.

حتی اگر در زمان اقامت، مسافران دیگری نیز در این جزیره حضور داشته باشند، احتمالا هیچ گاه با یکدیگر برخورد نخواهند کرد. این ویلاهای دوخوابه که حدود 460 متر مربع وسعت دارند، علاوه بر دسترسی مستقیم به ساحل و استخری کوچک، دارای محوطه سازی مجذوب کنندهی هستند که حریم خصوصی کاملی را برای مهمانان به ارمغان می آورند. قیمت یک شب اقامت در این هتل حداقل 5,500 دلار هزینه برمی دارد.

هتل The Ritz-Carlton، چین

هتل The Ritz-Carlton، اولین تفرجگاه کاملا ویلایی شرکت هتل ریتز کارلتون است که فقط به میزان 20 دقیقه با پارک ملی جیوژایگو در شمال سیچوان چین فاصله دارد؛ پارکی که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

مهمانان از ویلاهای خصوصی خود می توانند شاهد منظره زیبای تبت و دره جنگلی Zhongcha باشند. این منطقه به خاطر سازندهای حیرت انگیز، استخرهای مجذوب کننده، آبشارهای معرکه و جنگل های قدیمی معروفیت دارد. در این هتل همه نوع امکاناتی برای استراحت و ریلکس کردن وجود دارد و در آن ها وان، تجهیزات گرمایی در کف اتاق ها، دوش های بارانی بزرگ، تراس و باغ خصوصی به چشم می خورد.

هتل Deplar Farm، ایسلند

کمتر از 370 هزار نفر در کل کشور جزیره ای ایسلند زندگی می نمایند و بیشتر آن ها در ریکیاویک (مرکز کشور ایسلند) ساکن هستند که فاصله بسیار زیادی تا Troll Peninsula دارد؛ همان جایی که هتل Deplar Farm واقع شده است. این اقامتگاه کاملا اختصاصی در دره Flijot ساخته شده و با 13 اتاق، پذیرای جهانگردان متمولی است که در پی یک تجربه اختصاصی اسپا هستند. هتل یادشده دارای اتاق های سونا و بخار، وان های آبگرم سرپوشیده و سرباز، اسپا، اتاق های درمانی اختصاصی و استخر آبگرم سرپوشیده و سرباز است و مکانی ایدئال برای تماشای شفق قطبی در طول شب به شمار می رود.

با وجودی که مهمانان می توانند به وسیله فرودگاه بین المللی کفلاویک راهی شهر Siglufjorour شوند؛ امکان استفاده از هلیکوپتر خصوصی و فرود در هلی پد (فرودگاه هلیکوپتر) هتل نیز وجود دارد. در صورتی که مهمانان در فرودگاه اصلی کشور پیاده شوند، با حدود پنج ساعت رانندگی می توانند خود را به این هتل برسانند. هزینه اقامت در هتل از 2,240 دلار برای هر اتاق آغاز می گردد؛ ضمن اینکه امکان رزرو کل هتل وجود دارد.

هتل Tierra Chiloe ، شیلی

بخش دورافتاده مجمع الجزایر Chiloe در ساحل غربی شیلی، مقصدی زیبا با طبیعت و فرهنگ غنی است. مهمانان در خانه های چوبی موسوم به پالافیتوس اقامت می نمایند که از آب بیرون زده اند و می توانند در پارک ملی Chiloe به تماشای پنگوئن های خارق العاده بپردازند. گروه هتل های Tierra که در شیلی به صورت خانوادگی اداره می گردد، یکی از سه هتل این منطقه به نام هتل Tierra Chiloe را در اختیار دارد. 24 اتاق و سوئیت این هتل دارای دکوراسیون چوبی هستند و با الهام از هنر سنتی جوامع ماهی گیری محلی طراحی شده اند و پنجره های بسیار بزرگ آن به مهمانان امکان تماشای خط ساحلی، باتلاق و جنگل های قدیمی را می دهد.

جهانگردان برای اقامت در این هتل باید به شهر پوئرتو مونتت پرواز نمایند و از آنجا با ترانسفر مخصوص در مدت زمان سه ساعت راهی هتل شوند که این جابه جایی شامل 45 دقیقه قایق سواری در کانال چاکائو نیز می گردد. دو شب اقامت در هتل برای هر نفر معادل 1,550 دلار هزینه دارد که سه وعده غذا در روز و دو بار گردش چند ساعته همراه با سایر مهمانان را پوشش می دهد.

هتل The Lindis، نیوزیلند

هتل The Lindis در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است و پناهگاهی معرکه برای فرار از زندگی روزمره است. این هتل لوکس با معماری خیره نماینده تقریبا به شکلی طبیعی در دره Ahuriri پدیدار شده است و سقف مواج آن مثل یک امضای سرانجام کار می ماند. هتل مذکور که از سه طرف به پارکی محافظت شده محدود می گردد، فقط پنج سوئیت دارد و مهمانان می توانند بدون روبرو شدن با یکدیگر، در هتل رفت وآمد نمایند. هرچند جهانگردانی که در پی اقامتی خلوت تر هستند، باید یکی از سه اتاق با شیشه های آینه ای را رزرو نمایند که حس نامرئی بودن به آن ها می دهد. این اتاق ها دارای یک وان در فضای باز و سرویس بهداشتی با سینکی از سنگ مرمر سیاه هستند و منظرهی زیبا از طبیعت بکر و آسمان پرستاره شب را بدون هیچ گونه آلودگی پیشکش جهانگردان می نمایند.

قیمت اقامت در این هتل از حدود 1200 دلار آغاز می گردد و شامل صبحانه، یک وعده شام با چندین غذا، نوشیدنی و پیش غذا و همین طور انجام فعالیت های دلخواه است.

هتل Six Senses Bhutan، بوتان

کشور بوتان که در ارتفاعات هیمالیا واقع شده است، در طول سالیان سال به خاطر حفظ میراث غنی خود، معروفیت جهانی پیدا نموده است. این منطقه همین طور ایدئال مسافرانی است که در پی ایجاد ارتباط عمیق تر با خود و جهانی طبیعی پیرامون شان هستند. یکی از برترین هتل های این کشور را می توان هتل Six Senses Bhutan دانست که درمجموع پنج کلبه دارد و هر یک در محدوده ای مجزا قرار گرفته اند و طراحی آن ها به گونه ای است که محیط منحصربه فرد اطراف را منعکس می نمایند؛ به این ترتیب، مهمانان می توانند با زیبایی حیرت انگیز این کشور خاص ارتباط برقرار نمایند. علاقه مندان برای هر شب اقامت در این هتل باید از 1500 دلار به بالا بپردازند.

هتل Camp Island Lodge، استرالیا

اگر عاشق زندگی دریایی هستید، هیچ جایی بهتر از هتل Camp Island Lodge واقع در جزیره ویتساندی در استرالیا نخواهد بود. این هتل، دور از همه چیز و در جزیره مخصوص خود قرار گرفته است و فقط چهار ویلا دارد که حدبیشتر ظرفیت هر یک از آن ها، دو نفر است. به این ترتیب، تعداد کل مهمانان جزیره به عدد هشت می رسد. هر یک از ویلاها مجهز به آشپزخانه هستند و مهمانان را به طبخ غذاهای لذیذ با محصولات دریایی و تازه بومی ترغیب می نمایند.

اقامت در ویلاهای این هتل حداقل باید دو یا پنج شب باشد که نرخ قیمت هر شب از 850 دلار آغاز می گردد و امکان استفاده از کل جزیره و همین طور ترانسفر برای مهمانان وجود دارد. آن دسته از افرادی که مایل به استخدام آشپز شخصی هستند، باید برای اقامت در هتل و ترانسفر حدود 2,350 دلار بپردازند.

منبع: کجارو / cntraveller.com / thepointsguy.com
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2581

به "اقامتی رویایی را در هتل های دورافتاده تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتی رویایی را در هتل های دورافتاده تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید