سفر با کوله پشتی به چین ، راهنمای کامل سفر ارزان به چین

به گزارش تنها پیامک، سفر با کوله پشتی به کشور چین، مانند حمله ای به تمامی حواس چندگانه بدن انسان است. از منظره خارق العاده دیوار بزرگ چین Great Wall تا طعم خوش Hot pot تا صدای آرامش بخش یک مرد پیر که در پارک در حال نواختن erhu است. بنابراین هر زمانی که تصمیم می گیرید به چین سفر کنید، خودتان را برای انقلاب حواس چندگانه تان آماده نمایید. چین کشوری با وسعت تضاد هاست. این کشور دارای یکی از قدیمی ترین تمدن ها روی سیاره زمین است و در عین حال، یکی از کشور هایی که به سرعت در حال توسعه می باشد به شمار می رود. در این کشور می توانید معابد باستانی را در نزدیکی مراکز تفریحی مدرن و آسمان خراش های درخشنده که برفراز خانه های سنتی مردم قرار گرفته اند پیدا کنید. اما با وجود تمامی این ویژگی ها، بازدید از این کشور چندان آسان نیست. آنچنان که به اتمام رساندن یک سفر طولانی با کوله پشتی در این کشور، به شما احساس رسیدن به یک موفقیت و دستاورد بسیار بزرگ را می دهد. در این مطلب خبرنگاران، راهنمای کامل برای سفر به چین با کوله پشتی را به شما ارائه می کنیم که شامل ایده هایی برای ارزان تمام شدن سفر در این کشور نیز می گردد. برای سفر ارزان به چین با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص محل های اقامت مخصوص مسافران با سفر با کوله پشتی به چین ، برنامه های سفر پیشنهادی، بودجه روزانه سفر در چین، فعالیت های فوق العاده ای که می توانید در این کشور انجام دهید و خیلی چیز های مهم دیگر آگاهی کسب کنید. خواندن این مطلب که راهنمای کامل سفر به این کشور باستانی است، برای شما نیز الهام بخش خواهد بود تا با یک سفر ارزان به این کشور با کوله پشتی، تجربیات و خاطرات به یادماندنی برای خود رقم بزنید. بنابراین در سفر با کوله پشتی به چین، چه تکنفره و چه گروهی، علاقمند هستید و در عین حال، به کشور زیبا و باستانی چین علاقه دارید، بهتر است این مطلب خبرنگاران را که راهنمای کامل کوله گردی به چین به چین و در این سرزمین زیباست از دست ندهید. با ما همراه باشید :

سفر با کوله پشتی به چین ، راهنمای کامل سفر ارزان به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : در سفر با کوله پشتی به چین کجا برویم

چین یک کشور فوق العاده وسیع است که در آن هر گونه محیط طبیعی که تصور کنید وجود دارد. این کشور مملو از شهر های بزرگ و کلان، کوه های مرتفع، بیابان های خشک و بی آب و علف، جنگل های سرسبز و انبوه و سواحل ماسه ای می باشد. بنابراین وقتی به چین سفر می کنید، از وسعت انتخاب هایی که برای انتخاب مقاصد متنوع دارید سرمست و متوقع خواهید شد. وقتی به کشوری با این پهنا سفر می کنید، بهتر است یک منطقه خاص را انتخاب نمایید و تنها روی بازدید از آن تمرکز کنید. شما ممکن است یک عمر به گشت و گذار در کشور چین بپردازید و در نهایت متوجه شوید که هنوز چیزی ندیده اید. بهتر است این سخن را باور کنید. گردشگرانی بوده اند که سال ها در این کشور زندگی کرده و از نقطه به نقطه این کشور بازدید کرده اند؛ اما هنوز احساس می کنند تنها سطح بیرونی این کشور را دیده اند. در بخش بعدی، بهترین برنامه ریزی ها برای سفر به کشور چین را برای شما توصیف می کنیم؛ می توانید با انتخاب یکی از این برنامه ریزی ها، یک سفر خاطره انگیز و ایده آل برای خود رقم بزنید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : بیجینگ Beijing شیان Xian چنگدو Chengdu

بگذارید با این نکته مهم آغاز کنیم که سفر یک هفته ای به چین، برای بازدید از این کشور اصلا کافی نیست. با این وجود، در هفت روز، می توانید از چند جاذبه مهم این کشور دیدن کنید. بهتر است ابتدا به بیجینگ Beijing پرواز کنید و چند روز اول سفر خود را به بازدید از نقاط مشهور آن مانند دیوار بزرگ چین Great Wall و شهر ممنوعه Forbidden City بگذرانید.در سفر با کوله پشتی به چین برای صرفه جویی در زمان، سوار یک قطار شبانه بشوید و به شهر تاریخی شیان Xian بروید تا جنگجویان تراکوتا Terracotta Warriors (لشگر سفالین) را ببینید. از آنجا، به چنگدو Chengdu سفر کنید تا از منطقه حفاظت شده پاندا های بزرگ بازدید نمایید و یک Hot pot پر ادویه نوش جان کنید. بعد از آن، می توانید با یک پرواز از چنگدو Chengdu، از چین خارج شوید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : بیجینگ Beijing به هانگ لونگ

سفر با کوله پشتی به چین اگر ده روز برای سفر به چین زمان دارید، می توانید همان برنامه ریزی اول (هفت روزه) را انجام دهید و در سه روز باقی مانده به بازدید از پارک های ملی شگفت انگیز استان سی چوآن Sichuan بروید. به این صورت که یک پرواز کوتاه به پارک ملی جیوژایگو Jiuzhaigou انجام دهید؛ پارک شگفت انگیز و رویایی که می توانید یک روز از سفرتان را به گشت و گذار در مناظر خارق العاده آن و تجربه کردن فرهنگ تبتی ها بپردازید. سپس در روز آخر از منطقه هوآنگ لونگ Huanglong (به معنای اژدهای زرد) بازدید کنید تا تراس های فوق العاده ای که شبیه به یک اژدهای در حال پایین آمدن از کوه می باشند ببینید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : یون نان Yunnan و گوآنگژی Guangxi

اگر واقعا دو هفته برای سفر با کوله پشتی به چین ، زمان دارید، توصیه می گردد بیشتر این زمان را به سفر در جنوب غربی این کشور بپردازید. استان یون نان Yunnan به تنهایی آنقدر جاهای دیدنی برای بازدید دارد که دو هفته سفر شما را به خوبی به خود اختصاص می دهد. بهتر است از پایتخت استان، یعنی کان مینگ Kunming که بخاطر آب و هوای خوشایندش به شهر بهار مشهور است بازدید کنید. این شهر فوق العاده است؛ اما بهتر است بسرعت از آن دل بکنید و زمان بیشتری از سفر خود را به بازدید از مکان هایی مانند دالی Dali، لیژیانگ Lijiang و شانگری لا Shangri-la اختصاص دهید. روز های سفر خود را به دوچرخه سواری در اطراف دریاچه های بزرگ و راه پیمایی در کوه های پوشیده شده از برف بگذرانید. سپس از یون نان Yunnan بوسیله یک پرواز یا سفر شبانه با قطار به گوییلین Guilin، پایتخت گوآنگژی Guangxi بروید. یک سفر کوتاه با اتوبوس، شما را به منطقه یانگ شاو Yangshuo می برد؛ جایی که می توانید با یک قایق ساخته شده از بامبو، روی رودخانه لی Li سفر آبی فوق العاده ای انجام دهید و از کنار قله های کوه های باشکوه گذر کنید. کار های دیگری که می توانید انجام دهید، دوچرخه سواری، کوه نوردی و صخره نوردی هستند که می توانید وقت خود را به انجام دادن آنها بگذرانید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : بیجینگ Beijing، شیان Xian، سیچوآن

این که می توانید یک ماه کامل را به سفر در چین بگذرانید، خبر بسیار خوبی است. زیرا به لطف شبکه وسیع ریلی این کشور، می توانید مناطق وسیعی از آن را به صورت زمینی بپیمایید. براساس تجربیات قبلی سفر به چین، توصیه می گردد تمامی برنامه های سفری که در بخش های قبلی ذکر شد را ترکیب نمایید و بعضی چیز های خاص را نیز به آن اضافه کنید تا سفری کامل و به یاد ماندنی را رقم بزنید. علاوه بر بیجینگ Beijing، شیان Xian، سیچوآن Sichuan، یون نان Yunnan و گوآنگژی Guangxi، می توانید سفری هم به هنگ کنگ Hong Kong داشته باشید. شهری که از نظر تکنیکی، بخشی از کشور چین است؛ اما انگار به اندازه یک دنیا از این کشور جداست. بعد از بازدید از این شهر، انتخاب های نامحدود دیگری برای ادامه سفر شما وجود دارد.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : شاندونگ Shandong، شانگهای Shanghai،

تفاوتی که برنامه ریزی پیشنهادی پنجم با چهارمی دارد، این است که به جای پریدن از این نقطه به آن نقطه در این کشور پهناور، می توانید از بالا تا پایین سواحل شرقی چین را بپیمایید و از نقاط دیدنی این بخش از کشور بازدید کنید. بعد از بازدید از نقاط گردشگری بیجینگ Beijing، به شاندونگ Shandong سفر کنید تا از کوه تای بالا بروید و از زادگاه کنفوسیوس (مشهورترین فیلسوف چینی که در چین باستان زندگی می کرد؛ نام او در زبان چینی کونگ فوزی است که یونانیان با افزودن پسوند یوس در خاتمه نام او، آن را به کنفوسیوس تغییر دادند) دیدن کنید. از آنجا سفر خود را به سمت جنوب ادامه بدهید تا به شانگهای Shanghai برسید. زمان زیادی را به ماندن در این کلان شهر نگذرانید و از آن تنها برای سفر کردن به هانگ ژو Hangzhou، سوژو Suzhou و سایر شهر های کوچک تر بهره ببرید. مقصد بعدی، شهر ساحلی شیامن Xiamen است که از آنجا بسیار راحت تر می توانید به مجتمع های مسکونی خارق العاده فوجی آن تالو Fujian Tulou در استان فوجی آن Fujian دسترسی پیدا کنید (تالو ها ساختمان هایی بزرگ با قدمت چند قرن و به شکل های دایره یا مستطیل به ارتفاع 5 طبقه هستند که استحکام زیاد و ظرفیت 80 خانواده را دارند. این نوع ساختمان ها نشان دهنده نوع خاصی از زندگی جمعی با سازمان دفاعی و هماهنگ هستند). سفر خود را با بازدید از هنگ کنگ Hong Kong به خاتمه برسانید و از آنجا به هر نقطه دنیا که تمایل دارید پرواز کنید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : سفر با کوله پشتی به بیجینگ Beijing

وقتی برای این که بدانید در کجای بیجینگ Beijing اقامت کنید سرگردان هستید، چیز های بسیاری را باید در نظر بگیرید. این که بگوییم شهر بیجینگ Beijing یک کلان شهر است، نشان دهنده این است که این شهر را دست کم گرفته ایم. این ابرشهر پر سر و صدا جمعیتی در حدود 25 میلیون دارد و به نظر می رسد این جمعیت همواره در حال افزایش است. از آنجایی که نقاط باستانی مشهور این شهر مانند شهر ممنوعه Forbidden City در تضاد کامل با آسمان خراش های آینده نگر آن دارد، در این شهر می توانید تضاد بین چین باستانی و چین مدرن را به وضوح و از نزدیک ببینید. به نظر می رسد مانند اکثر نقاط دیگر چین، شهر بیجینگ Beijing یک پای خود را در گذشته و پای دیگر خود را در آینده قرار داده است که همین بازدید کنندگان را گیج می نماید. اگر به سفر با کوله پشتی به چین می آیید، بهترین کار این است که بازدید خود را از پایتخت آن آغاز کنید. شهر بیجینگ Beijing چیز های زیادی برای ارائه کردن دارد؛ بطوری که ممکن است یک ماه زمان بگذارید و نتوانید از تمامی این دیدنی ها بازدید کنید. شما حتی می توانید برای انجام قایق سواری و بانجی جامپینگ به اطراف این شهر، مثلا شیدو Shidu بروید؛ یا برای رسیدن به یک معبد بودایی در کوه های اطراف این شهر، کوه نوردی کنید یا این که دیوار بزرگ چین Great Wall را بپیمایید. یکی از مهم ترین ویژگی های شهر بیجینگ Beijing، غذا و زندگی شبانه آن است. مردم این شهر می دانند چگونه غذا بخورند و می دانند چگونه باید جشن بگیرند. اگر به دنبال میهمانی رفتن و شرکت کردن در جشن ها هستید، انتخاب های خوبی در این شهر وجود دارند. بارهای بسیاری در منطقه Sanlitun وجود دارند و می توانید سری هم به کلوب های اطراف Workers Stadium بزنید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : سفر با کوله پشتی به یون نان Yunnan

نام این استان در جنوب شرقی چین در لغت به معنی جنوب ابرها می باشد و اگر به این استان بروید، خودتان به وضوح متوجه خواهید شد چرا اینگونه نام گذاری شده است. این استان صندلی بسیاری از رشته کوه های زیباست که همواره در اطراف آنها ابر های بسیاری به چشم می خورند. این نام کاملا مناسب است. اگر به دنبال سفر ماجراجویانه، طبیعت و فرهنگ منحصر به فرد هستید، به جای درستی آمده اید. بیشتر سفر ها به یون نان Yunnan در شهر کوچکی با جمعیت 6 میلیون نفر به نام کانمینگ Kunming آغاز می شوند و به خاتمه می رسند. در این شهر، فعالیت های جذاب به اندازه کافی وجود دارند که شما را برای چند روز مشغول نگه دارند. مثلا گردش کردن در اطراف پارک دریاچه سبز Green Lake Park، تپه نوردی در Western Hills یا بازدید از بازار پرنده و گل. یک راستا شناخته شده مخصوص مسافران با کوله پشتی وجود دارد که از یون نان Yunnan و از شهر های کانمینگ Kunming، دالی Dali، لیژیانگ Lijiang، آبدره Tiger Leaping Gorge و شانگری لا Shangri-la می گذرد. این منطقه یکی از زیبا ترین مناطق کشور چین، مملو از کوه های مرتفع و رودخانه های خروشان است. با این که هر کدام از این شهر ها به نظر شلوغ و پر از گردشگر می آیند، مطمئن باشید که فرار از بین جمعیت گردشگران آسان است؛ بخصوص گردشگران چینی که معمولا به اتوبوس تور خود می چسبند و به صورت هماهنگ و یکجا حرکت می کنند. بهترین روش برای سفر در این منطقه این است که دوچرخه سواری کنید یا به کوه نوردی بپردازید و به جاهایی که خلوت و منزوی هستند بروید.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : سفر با کوله پشتی به سیچوآن Sichuan

اگر شما در یک رستوران چینی غذا خورده باشید، حتما غذایی به نام Szechuan را چشیده اید؛ این نام، نام قدیمی همین استان بوده است؛ استانی که بخاطر غذا هایش در دنیا مشهور است. طعم معمول در این منطقه با عنوان ma la شناخته می گردد که به معنی تند و بی حس کننده است. در پایتخت استانی چنگدو Chengdu، می توانید از زیستگاه وسیع پانداهای بزرگ دیدن کنید. این زیستگاه با باغ وحش بسیار متفاوت است و یک مرکز حفاظت و تحقیق می باشد. بهترین زمان برای بازدید از این مرکز، صبح خیلی زود است؛ زمانی که این خرس های بامزه یا گربه های خرسی (معنی نام پاندا در چینی) در حال خوردن بامبو هستند. شهر چنگدو Chengdu یکی از جالب ترین شهر های کشور چین است؛ بنابراین بهتر است چند روزی در این شهر بمانید و به گشت و گذار بپردازید. مردم این شهر بسیار آرام و صمیمی هستند. برای تجربه کردن فرهنگ محلی، بهتر است به پارک آدم ها Peoples Park بروید که در آن مردم به خوردن چای و انجام پایکوبی گروهی می پردازند. در این منطقه، بارها و مسافرخانه های خوب متعددی وجود دارند؛ بنابراین تعداد زیادی مسافر با کوله پشتی در طی اقامت خود خواهید دید. شهر سیچوآن Sichuan صندلی بعضی از مشهور ترین پارک های ملی چین است. پارک ملی جیوژایگو Jiuzhaigou با دریاچه های سبزآبی، قله های باشکوه کوه ها و آبشار های عظیم، یکی از زیبا ترین و خوش منظره ترین نقاط این کشور است. آنهایی که به دنبال یک ماجراجویی جدی هستند، می توانند برای پیمودن یک راستا اکوتوریسم در نزدیکی دره ژارو Zharu Valley ثبت نام کنند. در این سفر که سه روز به طول می انجامد، شما قله یک کوه تبتی مقدس به ارتفاع 4200 متر را فتح خواهید کرد. این سفر یکی از پر چالش ترین و عالی ترین ماجراجویی های عمرتان خواهد بود.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : سفر با کوله پشتی به گوآنگ شی Guangxi

شهر یانگشاو Yangshuo بهترین شهر برای سفر با کوله پشتی در چین به شمار می رود. همین چند دهه قبل، یانگشاو Yangshuo یک روستای کوچک و آرام و بدون هیچ گونه گردشگر بود. اما وقتی مسافران یکی پس از دیگری رسیدند و کوه های زیبای این منطقه را دیدند، یک صنعت جدید در این بخش از چین به دنیا آمد. شهر یانگشاو Yangshuo هم اکنون یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری چین است و در آن، تعداد زیادی هتل، مسافرخانه، رستوران، بار و آژانس مسافرتی وجود دارد. مردم خود چین نیز در دسته های بزرگ و با اتوبوس به این منطقه می آیند. اما نکته خوب این است که به راحتی می توان این جمعیت گردشگر را دور زد و از شلوغی فرار کرد. کافیست یک موتور سیکلت یا دوچرخه کرایه کنید و با آن به گشت زدن در منطقه بپردازید؛ آنگاه مناظر خارق العاده ای را خواهید دید که حتی یک گردشگر هم در اطراف آنها وجود ندارد. نقطه دیگری که ارزش بازدید کردن دارد، زمین های بالکنی برنج با نام Longji Rice Terraces هستند. معنی نام این زمین ها استخوان پشت اژدها می باشد؛ زیرا چینی ها عقیده دارند این زمین های بالکن شکل برنج شبیه به استخوان های پشت یک اژدها هستند. متاسفانه یک تله کابین هم در این منطقه برپا شده و کمی از بکر بودن آن کاسته است. گردشگران چینی معمولا تنبل هستند و به هیچ وجه تپه نوردی یا کوه نوردی نمی کنند؛ بنابراین اصلا عجیب نیست که چنین امکاناتی در این منطقه نصب کرده اند. با وجود این تله کابین های زشت، این مکان یک مکان فوق العاده برای تپه نوردی و لذت بردن از طبیعت است.

کوله گردی به چین : سفر ارزان به چین : سفر با کوله پشتی به شانشی Shaanxi

استان شانشی Shaanxi صندلی یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری چین است؛ جنگجویان تراکوتا Terracotta Warriors یا لشگر سفالین. گفته می گردد این نقطه که در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است، فوق العاده ترین و تاثیر گذار ترین کشف باستان شناسی قرن بیستم به شمار می رود. آرامگاه چین شی هوآن Qin Shi Huang، اولین امپراطور چین (با قدمت 220 سال پیش از میلاد مسیح)، در این مکان قرار گرفته است. درست مانند خیلی چیز های دیگر در چین، پشت این مکان نیز داستان خارق العاده ای وجود دارد. چین شی هوآن Qin Shi Huang از سه ترور جان سالم بدر برده بود و به طرز وحشتناکی از کشته شدن می ترسید. این امپراطور دچار یک وسواس روحی شد و مرتبا در پی یافتن اکسیر زندگی و در آرزوی جاودانه شدن بود. او سپس یک آرامگاه بسیار عظیم ساخت و آن را با هزاران مجسمه شبیه به جنگجویان واقعی و مجسمه ارابه های جنگی احاطه نمود تا از او در دنیا پس از مرگ محافظت کنند. پیکره سربازان بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شدند تا نگهبان معبد سلطنتی امپراتور باشند و او را از گزند دشمنانش حفظ کنند. این مکان قرن ها بعد در سال 1974، توسط کارگرانی که مشغول کندن یک چاه در آن منطقه بودند کشف شد و به سرعت توجه بین المللی را به خود جذب کرد.برای بازدید از جنگجویان تراکوتا Terracotta Warriors یا لشگر سفالین، بهتر است در پایتخت استان یعنی شهر شیان Xian اقامت کنید. یک روز از سفر خود را به بازدید از این مکان فوق العاده و حداقل یک تا دو روز دیگر را به بازدید از خود شهر شیان Xian اختصاص دهید. در این منطقه، می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و در امتداد تمامی طول دیوار بزرگ چین دوچرخه سواری کنید. حتما در هنگام شب، سری هم به محله مسلمانان Muslim Quarter بزنید؛ در این منطقه می توانید غذا های خیابانی بسیار خوش مزه پیدا کنید. شهر شیان Xian بخاطر چند نمونه از غذا هایش مشهور است؛ غذا هایی مانند خورشت گوشت بره yang rou pao mo و rou jia mo که یک نوع ساندویچ مخصوص چینی است. کوه نوردی در کوه خوآ Mt. Huashan که به عنوان خطرناک ترین کوه دنیا برای کوه نوردی شناخته می گردد نیز یکی از فعالیت های ماجراجویانه ای است که می توانید انجام دهید و خاطره آن را تا ابد با خود داشته باشید.

سفر با کوله پشتی به چین : بازدید از نقاطی که سایر گردشگران از آنها اطلاع ندارند

اگر شما هم می خواهید از سیل گردشگران چینی با لباس ها و کلاه های یک شکل که همواره دنبال پرچم راهنمای تور و در حال سلفی دریافت هستند دوری کنید، بهتر است مستقیما به شمال غربی چین بروید. احتمالا هیچ نقطه ای در کشور چین به اندازه منطقه خودمختار شین جیانگ Xinjiang ناشناخته نمانده است. این منطقه، زیستگاه تعداد بی شماری از قومیت های مختلف است و در نتیجه در گیری هایی در این منطقه وجود داشته اند که اکثر گردشگران از آن دوری می کنند. ممکن است خیلی ها به شما بگویند که این منطقه خطرناک است؛ اما کافیست کمی صبر و احتیاط داشته باشید؛ آنگاه می توانید یک سفر ایده آل را در این منطقه تجربه کنید. منطقه شین جیانگ Xinjiang علاوه بر افسون کننده ترین مناظر کشور، دارای بعضی از خوش طعم ترین غذا ها در کشور چین است.منطقه خودمختار مغولستان داخلی Inner Mongolia نیز یکی از کم بازدید ترین نقاط کشور چین است. اگر نمی توانید به خود کشور مغولستان بروید، این منطقه جایگزین خوبی به نظر می رسد. شما می توانید در صحرا اردو بزنید و در دشت های سبز بی انتهای این منطقه اسب سواری کنید. یکی دیگر از نقاط کم گردشگر چین، استان چینگهای Qinghai است که جمعیت آن در سرتاسر منطقه پراکنده هستند؛ بنابراین این منطقه کاملا خلوت و آرام است و گردشگران کمی هم به آن رفت و آمد دارند. در این منطقه می توانید بدون این که به تبت سفر کرده باشید، با فرهنگ تبتی ها آشنا شوید. همچنین می توانید از بزرگ ترین دریاچه کشور چین بازدید کنید.

سفر با کوله پشتی به چین : محل اقامت مناسب در چین

ممکن است از دانستن این نکته شگفت زده شوید؛ اما چین دارای مسافرخانه های فوق العاده ای است. با این که کشور چین به اندازه کشورهایی مانند تایلند و اندونزی محبوب نیست، آنقدر گردشگر داخلی در این کشور وجود دارند که باعث شده اند مسافرخانه های این کشور فوق العاده باشند. بنابراین حتی در شهر هایی که گردشگران خارجی کمی را به خود جذب می کنند، می توانید یک تختخواب یا یک اتاق عالی در یک مسافرخانه جالب پیدا کنید. در شهر های بزرگ تر، گزینه های بیشتری برای انتخاب مسافرخانه دارید. بسیاری از این مسافرخانه ها می توانند برایتان تور ترتیب دهند و رویداد های ویژه ای مانند میهمانی یا مراسم پخش فیلم سینمایی برپا کنند. هزینه اقامت در مسافرخانه ها در چین، به منطقه ای که در آن سفر می کنید بستگی دارد. شما معمولا می توانید با 10 تا 20 دلار به ازای هر شب، یک تختخواب داشته باشید؛ و با 30 تا 50 دلار به ازای هر شب، یک اتاق اختصاصی داشته باشید. اگر به دنبال صرفه جویی بیشتر در هزینه های اقامت هستید، می توانید از روش Couch Surfing بهره ببرید و میهمان خانواده های چینی یا غیر چینی شوید؛ بخصوص که در شهر های بزرگ چین، خارجی های زیادی در حال کار کردن و درس خواندن هستند. آپارتمان های اجاره ای Airbnb نیز در چین در حال متداول شدن هستند. این آپارتمان ها هزینه بالاتری دارند و برای اقامت های طولانی مناسب هستند.

سفر با کوله پشتی به چین : امنیت در چین

کشور چین به طور کل، کشوری ایمن برای سفر کردن است. اما با این وجود، ممکن است در بعضی مناطق و در نیمه های شب، امنیت کافی وجود نداشته باشد. یکی از بزرگ ترین نگرانی ها در خصوص امنیت در چین، مردم محلی هستند که در زمان مست شدن، به دعوا با یکدیگر یا گردشگران می پردازند. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، بهتر است بسرعت از صحنه خارج شوید. زیرا اگر کار به دعوای تن به تن بکشد، به عنوان یک گردشگر خارجی، بلافاصله در مضان اتهام قرار خواهید گرفت و مجبور خواهید شد یک شب را در یک سلول سرد و تاریک سر کنید.دقیقا مانند جاهای دیگر دنیا، جیب بری نیز یکی از نگرانی های مربوط به امنیت در چین است. وقتی در وسایل نقلیه عمومی یا جاذبه های گردشگری شلوغ و پر جمعیت هستید، مراقب لوازم خود باشید. بعضی از این جیب برها واقعا حرفه ای هستند و می بایست در همه حال هوشیار و مراقب باشید. برای بسیاری از گردشگرانی که به چین سفر می کنند، آلودگی هوا یک نگرانی بزرگ است. این مشکل در شهر های بزرگ وجود دارد و اگر به مناطق روستایی و طبیعت چین سفر کنید، مطمئنا با چنین مسئله ای روبرو نخواهید شد. اگر قرار است زمان طولانی در یک شهر بزرگ بمانید، از ماسک های فیلتر دار بهره ببرید. و در نهایت، در سفر به چین یا هر کشور دیگر، بهتر است یک کیف کمری داشته باشید تا پول نقدتان را در آن بگذارید.

سفر با کوله پشتی به چین : بهترین زمان برای سفر به چین

از آنجایی که چین کشور وسیعی است، بهترین زمان برای سفر به این کشور، به نقطه ای که از آن بازدید می کنید بستگی دارد. به طور کل، ماه های بهار و پاییز، خوشایند ترین هستند. در مناطقی مانند بیجینگ Beijing، شیان Xian و شانگهای Shanghai، زمستان ها می توانند به طور وحشتناکی سرد و تابستان ها گرم و مرطوب باشند. در نقاطی مانند کانمینگ Kunming که شهر بهار نامیده می گردد و هنگ کنگ که همواره گرم است، لازم نیست نگران آب و هوا باشید.اگر می خواهید زمانی به چین سفر کنید که شلوغ و پر گردشگر نباشد، می بایست از سفر به این کشور در ماه های تابستان اجتناب کنید و تقویم تعطیلات ملی این کشور را در ذهن خود بسپارید. تا حد امکان در فستیوال بهار (سال نوی چینی) به این کشور سفر نکنید؛ مگر این که توانایی برنامه ریزی سفر از خیلی قبل را داشته باشید. در این زمان از سال، همه چیز تمام می گردد، هیچ محل اقامت مناسبی نمی توانید پیدا کنید و هرج و مرج حاکم می گردد؛ زیرا یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر جمعیت چین در سفر به اقصی نقاط این کشور هستند. بنابراین، قبل از برنامه ریزی سفر به چین، مطمئن شوید که در سال نوی چینی قرار نیست به این کشور سفر کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 317

به "سفر با کوله پشتی به چین ، راهنمای کامل سفر ارزان به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با کوله پشتی به چین ، راهنمای کامل سفر ارزان به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید