بزرگترین اتفاقی که پرسپولیس رقم زد، رخت نو بر تن آزادی

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، استادیوم آزادی از اوایل دهه 50 در دل مجموعه ورزشی آزادی احداث شد و هر چند در همان سال میزبان دیدار تیم های پرسپولیس و کرزیرو برزیل بود و در سالهای بعد هم مسابقاتی را میزبانی کرد، اما رسما در سال 1353 و برای بازیهای آسیایی 1974 تهران بازگشایی شد.

بزرگترین اتفاقی که پرسپولیس رقم زد، رخت نو بر تن آزادی

این استادیوم که براساس اعلام های غیررسمی جزو 20 استادیوم بزرگ جهان به حساب می آید اما از نظر استانداردهای روز فوتبال جهان جزو 100 استادیوم اول هم نیست. در طول سالهای گذشته مسابقات و رویدادهای مهمی در این استادیوم برگزار شده است اما تغییری در ساختار آن صورت نگرفته است.

صعود پرسپولیس به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا باعث شد با فشارها و اصرارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و پس از 44 سال این استادیوم به طور اساسی بازسازی گردد و کمی به استانداردهای روز جهان نزدیک گردد.

البته در سالهای اخیربازسازی هایی در برخی سکوهای این استادیوم اجرا شده بود و طبقات جایگاه گذاری هم شده بود اما اتفاقی که به مناسبت فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داد رختی نو بر تن آزادی بود که هر چند در زمانی کوتاه صورت گرفت اما باید برای بهتر شدن استادیوم ادامه داشته باشد.

حالا بخش های مختلف این استادیوم تا حدودی به استانداردهای استادیوم های روز جهان نزدیک شده و می توان یک مسابقه را طبق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد هر چند هنوز نقایص زیادی در این استادیوم باقی مانده که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به آن اشاره نموده اند. از جمله آنها می توان به نداشتن شماره روی جایگاه ها اشاره نمود که یک نقص بزرگ به حساب می آید.

با این حال باید به همه کسانی که در این مدت کوتاه چند هفته ای کوشش کردند تا استادیوم آزادی پس از سالها رخت نو بر تن کند خسته نباشید و خدا قوت گفت. امید است مسئولان ورزش هم یاد بگیرند خودشان نسبت به بازسازی و به روز رسانی استادیوم ها اقدام نمایند قبل از اینکه یک نهاد بین المللی آنها را تحت فشار بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 59

به "بزرگترین اتفاقی که پرسپولیس رقم زد، رخت نو بر تن آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اتفاقی که پرسپولیس رقم زد، رخت نو بر تن آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید