تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی M53 را ببینید

به گزارش تنها پیامک، سامسونگ پس از معرفی سری گوشی های پرچم دار گلکسی S22 که با استقبال بسیار خوب کاربران روبه رو شد، تصمیم به رونمایی از گوشی های نو میان رده خود گرفته است. اخیراً غول فناوری کره ای از دو عضو نو سری M یعنی گلکسی M33 و M13 به طور رسمی رونمایی کرد. انتظار می رفت که گلکسی M53، دیگر میان رده نو سامسونگ در کنار این محصولات معرفی و روانه بازار گوشی های هوشمند گردد، اما چنین اتفاقی نیفتاد. اکنون اما تصاویر منتسب به این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی M53 را ببینید

بر اساس این تصاویر منتشر شده می توان گفت که گلکسی M53 از لحاظ طراحی تفاوت های زیادی با گلکسی A53 دارد. در عوض این گوشی از زبان طراحی گلکسی M33 بهره می برد که ماژول دوربین مربعی شکلی با چهار سنسور دارد و بعلاوه یک فلش LED در زیر آن ها دیده می گردد. این سیستم دوربین گفته می گردد که قرار است سنسور 108 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی در خود جای دهد. این سنسور در گلکسی A73 5G نیز وجود دارد با این تفاوت که این گوشی سنسور تله فوتو خود را از دست داده است.

علاوه بر این سنسور، گفته می گردد که سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو سنسور سنجش عمق و ماکروی 2 مگاپیکسلی نیز در این گوشی هوشمند میان رده قرار می گیرد. روی نمایشگر این گوشی شاهد حضور یک حفره بسیار کوچک هستیم که درون آن، یک دوربین سلفی با سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل تعبیه شده که کاربران می توانند از آن در برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. البته این حفره چسبیده به فریم بالایی گوشی است و جدا از آن قرار ندارد.

نمایشگر این گوشی 6/7 اینچی و از نوع Super AMOLED خواهد بود و رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. اخیراً گلکسی M53 سامسونگ با شماره مدل SM M536B در وب سایت بنچمارک گیک بنچ دیده شده که از پردازنده Dimensity 900 همراه با 6 گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد نمود. با این حال، تقریبا می توان مطمئن بود که این گوشی در یک پیکربندی با حافظه رم 8 گیگابایتی هم عرضه خواهد شد.

انتظار می رود گلکسی M53 5G با برچسب قیمتی 392 دلاری معرفی گردد. در نتایج تست گیک بنچ، پردازنده این گوشی در تست تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 733 و 2224 امتیاز به دست آورد. بعلاوه سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب است و با آخرین نسخه رابط کاربری UI 4 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بعلاوه گفته می گردد که یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه گلکسی M53 انجام وظیفه می نماید که با شارژر 25 واتی انرژی مجدد آن تأمین می گردد. شاید بزرگ ترین ضعف این گوشی، بهره مند نبودن آن از جک 3/5 میلی متری باشد که پیش از این چنین چیزی را فقط در پرچم دارها شاهد بودیم اما به نظر می رسد به زودی باید با حذف این جک محبوب در میان رده ها هم روبه رو شویم.

باید خاطر نشان کنیم که پردازنده Dimensity 900 با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC، طراحی و فراوری شده است. این تراشه از 8 هسته تشکیل شده که دو هسته Cortex-A78 با سرعت 2/4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز انجام وظیفه می نمایند. Cortex-A78 نسبت به A77 فقط اندکی بهتر شده ولی در هر صورت استفاده از این هسته پردازشی تازه نفس برای گوشی های مبتنی این چیپست خبر خوبی به شمار میرود. بعلاوه چیپست Dimensity 900 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره می برد که مبتنی بر همان معماری Mali-G78 موجود در گوشی های پرچم دار است ولی هسته های پردازشی کمتری درون آن واقع شده است.

گوشی های سری گلکسی M در کنار سری F و A، میان رده های سامسونگ را تشکیل می دهند. البته تمرکز اصلی سامسونگ فعلا روی سری گلکسی A معطوف شده اما در سری M هم گوشی های بسیار خوبی وجود دارند که سامسونگ آن ها را برای یک سری از بازارهای خاص عرضه می نماید. مدل های 2022 سری A غول فناوری کره ای یکی پس از دیگری معرفی می شوند. طبق اخبار منتشر شده، قرار بود گلکسی M53 در تاریخ 7 فروردین ماه رونمایی گردد که چنین نشد. باید دید سامسونگ چه زمانی از این گوشی هوشمند میان رده رونمایی می نماید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2960

به "تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی M53 را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر فاش شده از سامسونگ گلکسی M53 را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید