تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

به گزارش تنها پیامک، آمبره و سامبره دو اصطلاح نو و البته پرکاربرد در صنعت آرایش و رنگ مو هستند. در این دو تکنیک کوشش می گردد روی رنگ مو سایه روشن جذابی ایجاد گردد که زیبایی رنگ مو را چندین برابر می نماید. این دو تکنیک تفاوت هایی در نحوه اجرا، شرایط نگهداری و تغییر رنگ و ایجاد سایه روشن دارند که ضروری است علاقه مندان به این سبک های رنگ مو از آن آگاه باشند. با ما همراه باشید تا به طور کامل تفاوت آمبره و سامبره را آنالیز کنیم و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

نکات کلیدی

  • آمبره طیف رنگی تیره تری را شامل می گردد و رنگ های فانتزی هم در آن استفاده می نمایند.
  • سایه های سامبره ملایم تر از آمبره هستند.
  • سامبره بیشتر به هایلایت شباهت دارد.
  • آمبره سایه های تیزتر و تفکیک رنگ واضح تری دارد.

منظور از موی آمبره چیست؟

آمبره نوعی طیف رنگی است که از رنگ تیره به سمت رنگ روشن (و در بعضی موارد به رنگ های دیگر) تغییر می نماید. اولین باری که این سبک مو مد شد، بیشتر شبیه نوعی تکنیک رنگ مو بود.

خانم هایی که موی بلوند داشتند ریشه های موهایشان را تیره می کردند و افرادی که موی تیره داشتند هم برعکس این کار را انجام می دادند. اما امروزه این روش تغییرات بیشتری داشته است.

این مدل رنگ مو بسیار ساده به نظر می رسید و هیچ سایه یا ترکیب رنگی خاصی در آن دیده نمی شد؛ اما امروزه آمبره به سمت ترکیب رنگ های بهتر با سایه های واضح تر رفته است. البته این نکته به روش کار کسی که برایتان آمبره انجام می دهد هم بستگی دارد. این ترکیب رنگ چند سالی است که هواداران زیادی را جذب نموده است.

تفاوت آمبره و سامبره در شدت سایه ها و یک دستی رنگ است. امروزه به لطف وجود اکستنشن مو، این مدل رنگ مو در تمام دنیا به راحتی استفاده می گردد.

3 مدل معروف آمبره مو

آمبره مو چند مدل مختلف دارد. 3 مدل معروف آمبره مو عبارت اند از:

  • آمبره ساده یا کلاسیک: در این تکنیک، رنگ ریشه مو تیره است و به سمت نوک موها، رنگ روشن تر می گردد. این مدل یکی از رایج ترین انواع آمبره مو است.
  • آمبره معکوس: در این مدل، ریشه مو روشن و ساقه و نوک موها تیره می شوند.
  • آمبره ترکیبی و فانتری: امروزه آمبره با رنگ های ترکیبی و فانتزی هم انجام می گردد.

سامبره چه مدل مویی است؟

مدل سامبره را می توانیم با مقایسه و آنالیز تفاوت آمبره و سامبره متوجه شویم. سامبره نسخه ای کم رنگ تر و با سایه های بیشتر از آمبره است. اگر در پی مدل مویی با رنگ طبیعی هستید و ساده پسندید، بد نیست به سراغ سامبره بروید.

سامبره به آمبره نرم هم معروف است. پس برای افرادی که در پی طیف های روشن تر و ظریف تری هستند، توصیه می گردد این رنگ مو را امتحان نمایند. به طور کلی، سامبره را با رنگ هایی طبیعی تر مثل سایه های قهوه ای و بلوند ایجاد می نمایند. البته امروز این مدل با هر طیف رنگی که بخواهید انجام می گردد.

بیشتر مدل های سامبره روی هایلایت قهوه ای و بلوند تمرکز دارند. با این حال می گردد با رنگ هایی که به موهای طبیعی تان نزدیک هستند این کار را انجام دهید.

بالیاژ و آمبره چه فرقی دارند؟

بیشتر مردم بالیاژ را با آمبره اشتباه می گیرند و آن ها را یکی می دانند؛ در حالی که این طور نیست. برای اینکه به طور دقیق بدانیم فرق آمبره با بالیاژ مو چیست باید به این نکته توجه کنید که بالیاژ مو شباهت بسیاری به هایلایت دارد و بسیار ساده تر از آمبره و سامبره است.

در واقع، بالیاژ تکنیکی در رنگ مو است تا بتواند موهای شما را شبیه به آمبره کند. اما سختی های آمبره را ندارد.

بالیاژ به این شکل است که موهای شما را تکه تکه و به وسیله فویل جدا نموده و رنگ های متفاوت می زنند. در صورتی که آمبره به این شکل انجام نمی گردد و تخصص بیشتری احتیاج دارد تا سایه های آن به خوبی ایجاد گردد.

تفاوت آمبره با سامبره در چیست؟

در هر دوی این روش های رنگ مو، موهای شما را یک دست رنگ نمی نمایند. اما سامبره ظاهری طبیعی تر نسبت به آمبره دارد. بعلاوه هرکدام از این روش ها شامل حداقل دو تا سه نوع رنگ در یک طیف رنگی هستند.

فرق آمبره و سامبره در این است که روشنایی رنگ ها در موی سامبره به نرمی اتفاق می افتد. یعنی برعکس آمبره که به تندی تغییر رنگ می دهد، سامبره سایه های ملایم تری دارد و گاهی هم با های لایت اشتباه گرفته می گردد.

اگر از رنگ موی فانتزی خوش تان می آید، بهتر است در پی انجام روش آمبره باشید. سامبره کردن مو بیشتر به آن هایی توصیه می گردد که ظاهری نچرال و طبیعی می پسندند.

در آمبره می گردد تفاوت رنگ نزدیک به ریشه و رنگ نوک مو را به وضوح متوجه شد. درحالی که سامبره خیلی آرام تر این تغییر رنگ را انجام می دهد. بد نیست بدانید که بالیاژ مو هم اختلاف زیادی در بین رنگ هایی که در آن استفاده می گردد ایجاد نمی نماید.

بیشتر بخوانید: ایرتاچ یا بالیاژ روسی چیست؟

3 تفاوت اصلی مدل مو آمبره با سامبره

آمبره و سامبره از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند؛ اما برای تشخیص اولیه، 3 تفاوت شاخص بین این دو سبک مو وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

  • تضاد رنگ ها

آمبره طیف رنگی متفاوت تری را نسبت به سامبره ارائه می دهد و تغییراتش چشم گیرتر هستند. سامبره اختلاف نرم تری دارد.

  • تغییر رنگ ها

در آمبره تغییر رنگ ها واضح تر است. درحالی که سامبره روی انتقال نرم تر و طبیعی تر رنگ ها تمرکز دارد.

  • نگهداری

در مدل آمبره، رنگ آمیزی مو تیره تر است و نگهداری زیادی احتیاج ندارد. چرا که کار زیادی با ریشه مو انجام نمی گردد و دچار آسیب نخواهد شد.

موقع تصمیم گیری برای انتخاب نوع موی آمبره یا سامبره، بهتر است سلیقه شخصی و البته رنگ طبیعی موهایتان را در نظر داشته باشید. بعلاوه نباید فراموش کنید که بهتر است این کار به وسیله آرایشگر حرفه ای انجام گردد تا موهای شما دچار آسیب نشوند.

جمع بندی

تفاوت آمبره و سامبره در طیف رنگی و سایه های آن هاست. در آمبره اختلاف رنگ ها تندتر است. اما در سامبره سایه ها ملایم انجام می شوند و بیشتر رنگ های بلوند و طیف قهوه ای را در آن استفاده می نمایند. بنابراین اگر می خواهید رنگ فانتزی مثل بنفش یا سبز بهره ببرید، باید آمبره مو انجام بدهید.

توصیه می گردد این کار را به متخصص رنگ مو بسپارید تا موهایتان در طول فرایند دچار مشکل و آسیب نشوند. برای انجام آمبره و سامبره در خانه، می توانید از متخصص های زیبایی باتجربه و حرفه ای خبرنگاران هم یاری بگیرید.

سوالات متداول

فرق آمبر با سامبره در چیست؟

سامبره سایه های نرم تری دارد و در طیف قهوه ای ایجاد می گردد. اما آمبره تیره تر است و باید آن را با سایه های تیزتری ایجاد کرد.

ویژگی سامبره مو چیست؟

سامبره کردن مو با طیف های بلوند و قهوه ای شامل سایه های ملایم است و تشخیص اختلاف رنگ ها سخت تر از آمبره است.

آیا می گردد با رنگ فانتزی آمبره کرد؟

بله، برای رنگ های فانتزی باید به سراغ استفاده از روش آمبره بروید. با سامبره نمی گردد رنگ فانتزی ایجاد کرد.

تفاوت بالیاژ با آمبره و سامبره چیست؟

بالیاژ روشی راحت تر و البته مقرون به صرفه تر است. در این روش سایه ها به وضوح سایه های آمبره یا سامبره نیست.

منبع: آچاره
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3295

به "تفاوت آمبره و سامبره چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت آمبره و سامبره چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید