تفنگ لیزری جدید چین به معنای واقعی شما را آتش می زند ولی نمی کشد

به گزارش تنها پیامک، در عصری زندگی می کنیم که شانس دیدن نمونه واقعی هر سلاح و اسلحه خیالی استفاده شده در انیمیشن ها و کارتون های دوران کودکی مان را داریم.

تفنگ لیزری جدید چین به معنای واقعی شما را آتش می زند ولی نمی کشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پس از اینکه ایلان ماسک و شرکت اش یک تفنگ آتش زن وحشتناک و ترسناک ساختند و به صورت آنلاین فروخته و تحویل خریداران دادند؛ در حالی که هنوز معین نیست دقیقا چه کاربردی دارد؛ حالا زیاد جای تعجب ندارد که دست ارتش چین هم تفنگ های لیزری انیمیشن های ژاپنی را ببینیم؛ تفنگ هایی که می توانند هر آدم و شی را به آتش بکشند.

بعضی رسانه های چینی گزارش دادند محققان این کشور یک نمونه اولیه تفنگ لیزری با اندازه و وزن AK-47 طراحی کردند که فعلا با نام ZKZM-500 شناخته می گردد.

هدف تفنگ لیزری ZKZM-500 روشن است: آتش زدن افراد با پرتاب لیزر. گفته می گردد این تفنگ می تواند از 800 متری (نیم مایلی) یا کمی دورتر و نزدیک تر، افراد را مورد هدف قرار داده و اگر لباس های قابل اشتعال تن شان باشد؛ با اصابت اشعه لیزر، شعله ور شوند.

نیروهای استفاده کننده از تفنگ ZKZM-500 باید بخشی از لباس و بدن افراد را هدف قرار بدهند که قابل اشتعال باشد.

شبه تفنگی با معینات عجیب

از معدود اطلاعات منتشر شده دیگر درباره این سلاح می توان به وزن 3 کیلوگرمی (6.6 پوندی) و کالیبر 15 میلی متری اشاره نمود. به علاوه، از یک باتری قابل شارژ لیتیوم یونی سود می برد. این اسلحه قدرت پرتاب هزار پرتو لیزر در دو ثانیه با یک بار شارژ باتری دارد.

طبق سندی که ماه می درباره این تفنگ منتشر شد؛ قابلیت های کشندگی ندارد و هدف سازندگان اش کشتن افراد مورد حمله نیست. گفته می گردد این اسلحه در هنگام تیراندازی صدای زیادی از خود فراوری می نماید.

بعضی سایت ها از جمله تک کرانچ در فناوری ساخت تفنگ ZKZM-500 شک دارند و معتقداند هیچ فناوری نمی تواند با یک باتری لیتیوم یونی اشعه های لیزر را به یک کیلومتر آن طرف تر با توان سوزانندگی و آتش افروزی بیفکند. بعضی سایت ها می گویند چنین اسلحه ای ساخته نشده یا اساسا طور دیگری کار می نماید.

به هر حال، منابع چینی می گویند شرکت سازنده این تفنگ منتظر دریافت مجوزهای لازم برای فراوری انبوه این سلاح برای نیروهای نظامی و امنیتی دولت چین است. ارتش و پلیس چین از مصرف کننده های اصلی این شبه تفنگ هستند.

تفنگ لیزری ZKZM-500 تنها یک نمونه از ده های فناوری و ابزاری عجیبی است که دولت چین در سال های اخیر فراوری نموده یا در دست توسعه دارد. دولت چین در پی توسعه تراشه های RFID برای افزودن به خودروها و یافتن محل دقیق آن ها است. از پهپادهای پرنده با دوربین های کیفیت بالا برای ردگیری شهروندان چینی و سیستم های تشخیص چهره برای یافتن مجرمان در سطح شهر استفاده می نماید.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 357

به "تفنگ لیزری جدید چین به معنای واقعی شما را آتش می زند ولی نمی کشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفنگ لیزری جدید چین به معنای واقعی شما را آتش می زند ولی نمی کشد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفنگ لیزری جدید چین به معنای واقعی شما را آتش می زند ولی نمی کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید