8 جاذبه دیدنی شهر باکو (قسمت اول)

به گزارش تنها پیامک، جاذبه های باکو

در سواحل دریای خزر شهری کوچک ولی پرطراوت قرار گرفته است که باکو نام دارد. تلفیقی کامل از یک ملت رو به رشد با قدمتی که تاریخ آن به یک هزاره پیش باز می گردد. این شهر شاهد تاریخ مهاجرت های مردمانی از نژادهای ترک، مسلمانان شیعه با ریشه ایرانی و روس هایی که بوده است که همگی به ساخت این شهر و تبدیل کردن آن به شهر عجیب و غریب و شگفت انگیزی که امروز می بینیم، کمک کرده اند. آذربایجان به معنی سرزمین آتش است و شاید این امر به علت وجود ذخایر نفتی بسیار بزرگ آن باشد. در عین حال انرژی و هوش مردمان این کشور، باکو را به یک مرکز تجاری بسیار مهم در راستا راه شیری که راستای تجاری بین اروپا و چین بوده، تبدیل کرده است. امروزه باکو یک جواهر و نمادی از زندگی در این منطقه است و به علت زندگی شبانه ویژه خود رتبه 8 جهانی را دارد.

8 جاذبه دیدنی شهر باکو (قسمت اول)

با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از جاذبه های این شهر بدانیم.

  • 1. کاخ شروان شاهاناین کاخ به عنوان یکی از سایت های میراث جهانی سازمان یونسکو، یکی از قدیمی ترین سمبل های باکو به حساب آمده و بزرگ ترین بنای تاریخی شاخه معماری شروان آبشوران در آذربایجان به شمار میرود. این بنا در بخش قدیمی شهر واقع شده و در قرن پانزدهم ساخته شده است.
  • 2. موزه فرش

    موزه فرش آذربایجان، یک سازمان منحصربه فرد است که در خود یکی از غنی ترین مجموعه فرش های آذربایجانی در سراسر جهان را جای داده است. در کنار فرش های قدیمی و آثار صنایع دستی، این موزه نمایشگاهی از محصولات و کارهای ساخته شده از طریق بافندگان و صنعتگران مدرن نیز هست.

  • 3. مسجد بی بی هیبت

    مسجد بی بی هیبت که در خلیج باکو واقع شده است، یک مسجد تاریخی در این شهر به شمار میرود. این بنا مهم ترین نماد معماری اسلامی، معماری تاریخی و فرهنگ و تاریخ غنی آذربایجان است. سازه موجود در دهه 90 میلادی ساخته شده است و در حقیقت بازسازی مجدد یک مسجد با همان نوع ساخت و شکل بوده است که در قرن سیزدهم از طریق شیروان شاه فرخزاد دوم، فرزند آهسیتان دوم ساخته شده است. بنای اصلی در سال 1936 از طریق بلشویک ها به صورت کامل نابود شده بود.

  • 4. برج های شعله

    در قلم تپنده باکو، برج های شعله با 190 متر ارتفاع به عنوان بلندترین آسمان خراش های باکو قد علم کرده اند. در بخش قدیمی شهر و در مقابل دریا می توانید این سه برج مخروطی را مشاهده کنید که رو به آسمان رفته و به شکل یک آتش بزرگ به نظر می رسند. هتل فیرمونت (Fairmont) باکو نیز در یکی از این سه برج آتش واقع است. این هتل، جایزه هایی در رده هتل های خارق العاده را به خود اختصاص داده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2024

به "8 جاذبه دیدنی شهر باکو (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 جاذبه دیدنی شهر باکو (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید