توضیح میراث فرهنگی گیلان درباره تخریب دیوار دبیرستان تاریخی رشت

به گزارش تنها پیامک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، توضیح میراث فرهنگی گیلان درباره تخریب دیوار دبیرستان تاریخی رشت ارائه شد.

توضیح میراث فرهنگی گیلان درباره تخریب دیوار دبیرستان تاریخی رشت

حسین رفیعیان، سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان ضمن تاکید بر لزوم بازسازی دیوار حائل بین محوطه دبیرستان تاریخی شهید بهشتی و فضای اداری آموزش و پرورش گیلان گفت: در روزهای اخیر گزارشاتی مبنی بر تخریب دیوار حائل دبیرستان تاریخی شهید بهشتی رشت و اداره کل آموزش و پرورش گیلان و استفاده از محوطه این بنای ارزشنمد تاریخی به عنوان محلی برای پارک خودروهای متعلق به آموزش و پرورش استان منتشر شد که باعث نگرانی فرهیختگان و علاقمندان به حفظ این میراث کهن مردم گیلان شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان شرح داد: براساس کارشناسی های انجام شده بر روی محل تخریب شده، تعیین شد که این دیوار حائل فاقد ارزش تاریخی و در سالهای اخیر بنا شد اما با این حال این اقدام بدون اخذ مجوزات لازم و تخطی از ضوابط حاکم بر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور بشمار می رود.

رفیعیان افزود: بنای این مدرسه تاریخی با شماره 1517 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و کلیه ضوابط حفاظتی در مورد این بنا اجرا می شود و پس از انتشار اخبار مرتبط با این موضوع و بررسی های اولیه کارشناسان، معاونت میراث فرهنگی گیلان حفظ حرائم این اثر و بازسازی دیوار تخریب شده را الزامی میداند.

وی همچنین افزود: این مدرسه علاوه بر بهره مندی از بنایی با معماری خاص و منحصر بفرد، محل تحصیل بسیاری از مفاخر گیلانی بوده که این امر خود اهمیت این بنا را در تاریخ فرهنگ مردم گیلان دوچندان کرده است و از این رو با مذاکرات انجام شده با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان ظرف مدت تعیینی باید این دیوار احیا شده و در غیر این صورت براساس مقررات و ضوابط حاکم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3020

به "توضیح میراث فرهنگی گیلان درباره تخریب دیوار دبیرستان تاریخی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح میراث فرهنگی گیلان درباره تخریب دیوار دبیرستان تاریخی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید