تکمیل ظرفیت 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز

به گزارش تنها پیامک، ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، تکمیل ظرفیت 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز مشاهده می گردد.

تکمیل ظرفیت 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد شرایط اشغال واحدهای اقامتی مشهد اظهار کرد: از ابتدای اسفند میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد حدود 52 درصد بوده که درصد بالایی نیست اما با توجه به تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز پیش بینی می گردد 9 تا 10 میلیون زائر به مشهد مشرف گردد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 85 تا 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز و 55 درصد در نیمه دوم رزرو شده است. این ظرفیت نشان می دهد که اقبال گردشگران نوروزی در سفر به مشهد بالاست. توصیه می کنم گردشگران پیش از سفر به مشهد مکان اقامتی خود را رزرو نموده تا با خیالی آسوده به این شهر سفر نمایند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بعلاوه همچون سالیان گذشته واحدهای اقامتی موقت و غیررسمی همچون مکانهای آموزش و پرورش، سالن های شهرداری، مهمانسراهای دولتی، مکان های تحت نظر سپاه و اداره کل ورزش و جوانان و بوستان زائرپذیر غدیر پیش بینی شده که در شرایط اضطراری می توانیم از آنان استفاده کنیم.

مجموع ظرفیت اقامتی هر شب در نوروز، 470 هزار نفر

بیدخوری توضیح داد: 120 هزار واحد اقامتی رسمی و دارای پروانه بهره برداری در نظر گرفته شده که مجموع ظرفیت اقامتی پیش بینی شده برای هر شب در نوروز به 470 هزار نفر می رسد. البته با توجه به اقبال بالای زائران در سفر به مشهد این ظرفیت پیش بینی شده است که امکان دارد بسیاری از این ظرفیت های اقامتی غیررسمی مورد استفاده قرار نگیرد.

وی افزود: بسیاری از گردشگران و مسافران در سفر به مشهد در خانه اقوام خود اقامت دارند که این ظرفیت در آمارها محاسبه نمی گردد. بعلاوه بعضی از مسافران در مشهد خانه دارند و بعضی ها سفر یک روزه به مشهد دارند که مسافر عبوری تلقی می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2780

به "تکمیل ظرفیت 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل ظرفیت 90 درصد واحدهای اقامتی مشهد در دهه نخست نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید